Er der en jurist, jurastuderende eller lignende til hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvis man som mor ikke har oplyst faren til sit barn modtager man jo en lang række ydelser. Hvad sker der hvis man f.eks 5 år efter barnet er født oplyser faren til amtet?

mister man sine ydelser?

Er faren tvunget til at betale børnepenge når han ikke oprindeligt har stået oplyst som faren?

Hvis amtet finder ud af man hele tiden har vidst hvem faren er hvad sker der så??

hilsen en lidt usikker kvinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

pemiro

Anonym skriver:

Hvis man som mor ikke har oplyst faren til sit barn modtager man jo en lang række ydelser. Hvad sker der hvis man f.eks 5 år efter barnet er født oplyser faren til amtet?

mister man sine ydelser?

Er faren tvunget til at betale børnepenge når han ikke oprindeligt har stået oplyst som faren?

Hvis amtet finder ud af man hele tiden har vidst hvem faren er hvad sker der så??

Jeg kan som sådan ikke hjælpe dig.
Men mener at have læst at hvis man ikke oplyser faderen, selvom man fatisk ved drt, så er det strængt ulovligt og kan medføre straf...

Der var nemlig en herinde der stillede ligende spørgsmål, kan dog ikke huske emnet :/

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Jeg kan som sådan ikke hjælpe dig.
Men mener at have læst at hvis man ikke oplyser faderen, selvom man fatisk ved drt, så er det strængt ulovligt og kan medføre straf...

Der var nemlig en herinde der stillede ligende spørgsmål, kan dog ikke huske emnet :/

hmm ved du hvad det indebære ?? :/

men tak for svar.. håber der er nogle der evt kan give det dybere svar. men tak for at du tog dig tid..

Anmeld

21. maj 2012

pemiro

Anonym skriver:

hmm ved du hvad det indebære ?? :/

men tak for svar.. håber der er nogle der evt kan give det dybere svar. men tak for at du tog dig tid..

Noget siger mig at det kunne ende med fængsel, men er overhovedet ikke sikker, så håber andre kan hjælpe...

Har du prøvet google?

Anmeld

21. maj 2012

Tona

Anonym skriver:

mister man sine ydelser?

Prøv at ringe til Mødrehjælpen og se om de ikke kan svare på dine spørgsmål  

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=10&id=250

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Prøv at ringe til Mødrehjælpen og se om de ikke kan svare på dine spørgsmål  

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=10&id=250

Nu er det til alt held ikke mig der står i situationen

og tror næppe de bare svarer på det :/

Anmeld

21. maj 2012

pemiro

Anonym skriver:

mister man sine ydelser?

Jeg har husket forkert...
Læs dette link der står en masse gode sager:

http://www.familieadvokaten.dk/emner/313.html

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Jeg har husket forkert...
Læs dette link der står en masse gode sager:

http://www.familieadvokaten.dk/emner/313.html

tak men der står intet i forhold til faren :/

men tak for din tid

Anmeld

21. maj 2012

pemiro

Anonym skriver:

tak men der står intet i forhold til faren :/

men tak for din tid

Hvis faderen bliver skrevet som far men nægter, skal der jo køre en faderskabssag, og så tester de dna.
Hvis det viser sig han er far skal han betale og nægter han det lægger kommunen ud, og så får faderen gæld til kommunen...

Anmeld

21. maj 2012

Tona

Anonym skriver:

Nu er det til alt held ikke mig der står i situationen

og tror næppe de bare svarer på det :/

Hvorfor skulle de ikke svare på det? Det er jo det de er til for...for at rådgive mødre og børnefamilier i det hele taget om deres problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.