What to doo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

Anonym trådstarter

I går sad vi hjemme ved mine forældre, og snakken faldt på min bror, som til tider har et meget iltert temperament... Det har en tendens til ind i mellem at lade gå ud over min datter, vi tror det er fordi at han har mistet hans egen datter på samme alder til hendes moder, så han ser hende i ikke, da de bor i udlandet... Vi fortalte at vi ville sende ham en skriftlig invitation, da han så ikke kunne komme bagefter og påstå at han ikke havde fået en "særskilt" invitation, som han gjorde til min søns fødselsdag...

Så sagde far at hvis han blev væk kunne han da i det mindste ikke være sådan efter hende som han plejer at være... Det der somregel sker er at han tumler med vores søn, og det vil hun jo også gerne så bliver han sur på hende og skælder ud... Så sagde min mand og jeg at hun heldigvis ikke havde bidt mærke i den forskelsbehandling endnu...

Hvor til min mor siger at det har hun da i hvert fald, jeg kigger forvirret på min mor og siger "hvad siger du"... Hvortil min mor fortæller at min datter har sagt til hende: "Bedstemor, du er ikke sur på mig vel???" og "Bedstemor, onkel xxxx kan ikke lide mig!!!" 

Nøj hvor jeg blev ked af det da hun fortalte det...

Hvad vil i gøre med hensyn til pigen fødselsdag? Skåne pigen for flere skuffelser og undlade at invitere onkel, selv om hun selv har givet udtryk for at hun gerne ville have ham med eller håbe på at han fattede hvad jeg sagde sidste gang vi blev uvenner...
Hvor han bl.a. blev sur over at han ikke måtte passe vores datter, mens hun var syg så jeg kunne passe min skole, hvor jeg sagde at jeg satme ikke ville overlade min datter til en der skældte hende ud konstant, hvortil jeg så fik afvide at det blev han jo nød til for jeg kunne jo ikke finde ud af at opdrage på mine egne børn???

Alle gode råd modtages med kyshånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

babymus77

Svært at råde:-( Men sender jer et knus!!! Jeg ville nok lægge kortene på bordet overfor onkel!! Måske det hjælper når han finder ud af, at i godt ved hvad der foregår... Kram kram kram og rigtig god fødselsdag til jeres datter;-)

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

babymus77 skriver:

Svært at råde:-( Men sender jer et knus!!! Jeg ville nok lægge kortene på bordet overfor onkel!! Måske det hjælper når han finder ud af, at i godt ved hvad der foregår... Kram kram kram og rigtig god fødselsdag til jeres datter;-)

Tak. selv om der er længe til (2 måneder)... Ja det kunne være jeg skulle prøve det, selvom jeg ikke snakker ret meget med ham... Synes dælme det er så synd for hende...

Anmeld

21. maj 2012

Missq4

Jeg ville snakke med ham om hvad din mor har fortalt og fortælle ham hvad det gør ved hende og fatter ham det ikke ville jeg så vidt det er muligt undgå ham så han ikke såre din datter for selv om han er ked af det over at ha midste sin ejen er det ikke okay at lade det gå ud over din lille pige hun kan jo ikke gøre for det og kan jo ikke forstå hvorfor onkel er sådan 

Kram til jer og ikke mindst din lille pige 

Anmeld

21. maj 2012

babymus77

Anonym skriver:

Tak. selv om der er længe til (2 måneder)... Ja det kunne være jeg skulle prøve det, selvom jeg ikke snakker ret meget med ham... Synes dælme det er så synd for hende...

Præcis!!! Måske han får det bedre med sig selv, hvis han finder ud af at du og din familie ved at han giver udtryg for, at han ikke vil jeres datter, og i måske tænker det hænger sammen med at hans egen datter er "væk" ..... Måske ??!! Men svært er det, specielt når man som forældre står og ser til Ihh såSka jeg tænke på hende og sende hende en tanke om to mdr, det er deromkring jeg har termin;-))

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

Jeg ville snakke med ham om hvad din mor har fortalt og fortælle ham hvad det gør ved hende og fatter ham det ikke ville jeg så vidt det er muligt undgå ham så han ikke såre din datter for selv om han er ked af det over at ha midste sin ejen er det ikke okay at lade det gå ud over din lille pige hun kan jo ikke gøre for det og kan jo ikke forstå hvorfor onkel er sådan 

Kram til jer og ikke mindst din lille pige 

Okay... Overvejer jeg også.... Det skal faktisk siges at den eneste grund til at vi vil invitere ham er fordi vores datter har givet udtryk for det, og for ikke at skabe mere splid i familien end der er i forvejen, vi (ham og jeg) snakker så lidt (dårligt) sammen at jeg ikke har hans nye telefon nr, eller er ven med ham på Facebook...

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

babymus77 skriver:

Præcis!!! Måske han får det bedre med sig selv, hvis han finder ud af at du og din familie ved at han giver udtryg for, at han ikke vil jeres datter, og i måske tænker det hænger sammen med at hans egen datter er "væk" ..... Måske ??!! Men svært er det, specielt når man som forældre står og ser til Ihh såSka jeg tænke på hende og sende hende en tanke om to mdr, det er deromkring jeg har termin;-))

Det er det, det ville være nemmest bare at lade som ingen ting overfor ham og så lade være med at invitere ham, men min datter har jo netop givet udtryk for at hun gerne ville have ham med... Og tænker lidt at han derfor skal have chancen... Men overvejer seriøst "bare" at lade som om han ikke eksisterer...

Vi har i forvejen begrænset kontakt da vi ikke enes særligt godt...

Anmeld

21. maj 2012

babymus77

Anonym skriver:

Det er det, det ville være nemmest bare at lade som ingen ting overfor ham og så lade være med at invitere ham, men min datter har jo netop givet udtryk for at hun gerne ville have ham med... Og tænker lidt at han derfor skal have chancen... Men overvejer seriøst "bare" at lade som om han ikke eksisterer...

Vi har i forvejen begrænset kontakt da vi ikke enes særligt godt...

Så har du måske selv løsningen??!! ;-) ;-)

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

babymus77 skriver:

Så har du måske selv løsningen??!! ;-) ;-)

Både og... For jeg er usikker netop fordi hun gerne vil have ham med... Men kunne jo prøve at snakke med hende, og høre hvad hun siger til det...

Anmeld

21. maj 2012

Kofoed.

Som jeg ser det, er der to muligheder. Snak med ham, uden at angribe, hvis du har svært ved det, så skriv det hele ned, så enten læse det højt for ham eller lad ham læse det selv. Så ligger bolden ved ham, om han vil kunne forstå, at han redikalt skal ændre adfærd over for hende eller om han vil lad det stå hen, vælger han nummer to, så cut kontakten fra din side (husk at sige det til ham i "brevet"), altså så du ikke opsøger ham, så må han komme til jer. Hvis han vælger nummer 1, kan det måske være i skal snak med ham om hans datter, virkelig være der for ham, så godt i kan, snak alt det han vil og spørg til om han har planer om at se hende snart osv.

Den anden mulighed. Orientere ham om, at i lige har brug for en pause fra ham, grundet han er for voldsom overfor jeres datter og så har i god tid til at tænke over, hvad i gerne vil hver i sær.

Man kan også kombinere dem. Men det er mine forslag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.