Livmoderhalsen helt forkortet nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.131 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Francisca

Fra jeres livmoderhals var helt forkortet til i fødte hvor længe gik der ca?

Var til tjek på rigshospitalet igår pga. pludselige smerter i maven.

Fik kørt en CT som var fin og urinprøve som var fin.

Da jeg så skulle undersøges indvendigt kunne hun mærke livmoderhalsen var forkortet helt, enten havde jeg en tyk kant eller en halv cm tilbage og hun kunne mærke hovedet. fik også afhvide at jeg ikke går til uge 40.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

LR85

wow hvor er det vildt.

kender desværre ikke noget til det, men det tyder da på a du kan vente veer, når som helst.

Har du haft den der tyngende fornemmelse, eller ondt i symfysen eller andre ting dernede??

Eller har du intet mærket til det, og er overrakset over din krop allerede har forberedt sig godt til fødslen?

Anmeld

20. maj 2012

Miss Church

Aner det ikke, men hvor er det bare spændende, hvis hun snart vil ud!

Anmeld

20. maj 2012

Francisca

LR85 skriver:

wow hvor er det vildt.

kender desværre ikke noget til det, men det tyder da på a du kan vente veer, når som helst.

Har du haft den der tyngende fornemmelse, eller ondt i symfysen eller andre ting dernede??

Eller har du intet mærket til det, og er overrakset over din krop allerede har forberedt sig godt til fødslen?

altså for halvanden uge siden var jeg inde til tjek pga plukveer som kom regelmæssigt men ikke gjorde ondt

og der sagde de at alt var fint men at min livmoderhals var begyndt at forkorte sig.

Også igår en tur derind igen da jeg fik smerter i maven som føltes som knive der bare stak i maven de var så smertefulde at jeg græd. og der sagde jordmoderen netop at lillepigen står fast med hovedet godt sunket ned og at livmoderhalsen som sagt var helt væk nu.

Så lige nu går jeg bare og og tænker hvor længe mon der så går nu for næste skridt må jo være at jeg åbner mig ??

Anmeld

20. maj 2012

Francisca

Miss Church skriver:

Aner det ikke, men hvor er det bare spændende, hvis hun snart vil ud!

ja jeg er godt nok også spændt nu hehe.

Bare hun ikke kommer mens kæresten er til skivefestival hehe

Anmeld

20. maj 2012

Miss Church

Francisca skriver:

ja jeg er godt nok også spændt nu hehe.

Bare hun ikke kommer mens kæresten er til skivefestival hehe

Hehe ja det kunne da lige være perfekt hvis hun har tænkt sig det   for at hun ikke vælger en af de dage, som hendes fødselsdag

Anmeld

20. maj 2012

AnnaK89

Jeg var 1 cm åben, ingen livmoderhals og hovedet kunne mærkes i uge 37 og jeg fødte altså først 41+4

Hverken jordemødre eller læger kan sige om man går til termin eller ej - synes det er at give en gravid falske forhåbninger, for når man så går over tid, så er det bare endnu mere trælst.

Anmeld

20. maj 2012

Francisca

Miss Church skriver:

Hehe ja det kunne da lige være perfekt hvis hun har tænkt sig det   for at hun ikke vælger en af de dage, som hendes fødselsdag

hehe. ja os mig

Ellers må han tage en flyver hjem

Anmeld

20. maj 2012

Francisca

AnnaKJ skriver:

Jeg var 1 cm åben, ingen livmoderhals og hovedet kunne mærkes i uge 37 og jeg fødte altså først 41+4

Hverken jordemødre eller læger kan sige om man går til termin eller ej - synes det er at give en gravid falske forhåbninger, for når man så går over tid, så er det bare endnu mere trælst.

hold da op det var længe at gå alligevel hvis du havde åbnet dig.

Jordmoderen sagde bare at med de smerter og den fremgang så gik jeg ikke tiden ud. og jeg skulle tage den med ro ellers ville jeg føde snart nok.

Anmeld

20. maj 2012

LR85

Francisca skriver:

altså for halvanden uge siden var jeg inde til tjek pga plukveer som kom regelmæssigt men ikke gjorde ondt

og der sagde de at alt var fint men at min livmoderhals var begyndt at forkorte sig.

Også igår en tur derind igen da jeg fik smerter i maven som føltes som knive der bare stak i maven de var så smertefulde at jeg græd. og der sagde jordmoderen netop at lillepigen står fast med hovedet godt sunket ned og at livmoderhalsen som sagt var helt væk nu.

Så lige nu går jeg bare og og tænker hvor længe mon der så går nu for næste skridt må jo være at jeg åbner mig ??

Ja det er jo det. 

Men bebs er jo ved a være godt klar. 

Mærkede du noget a den tyngdefornemmelse man hører om eller det der niven og jagen i underlivet/skeden? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.