Snitmønster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

Mette.

*A* skriver:

Ja, det gjorde jeg. Der stod i instruktionen at ribben skal være ca. 25% kortere... Hmm...

Men fremover laver jeg kun bluser ligesom dem du har på din blog

Det var underligt så. Det har nemlig før snydt mig. Men ja, brug det mønster - det er altså rimeligt nemt at gå til og sidder rigtig godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

*A*

Mette. skriver:

Det var underligt så. Det har nemlig før snydt mig. Men ja, brug det mønster - det er altså rimeligt nemt at gå til og sidder rigtig godt.

Er det MiniKreas mønster du bruger?

Anmeld

20. maj 2012

Skouboe

Hvis du synes den er for løs, så sæt en trykknap i "krydset" på hver skulder, det tager 10 minutter og holder den pænt på plads.

Anmeld

20. maj 2012

Nea85

*A* skriver:

Herligt med nysgerrige mennesker :-)Tak for nummeret :-) Har du prøvet at sy efter mønstret?

Nej, det har jeg ikke - kun efter nogle af deres andre, og jeg synes egentlig at de er ret gode.
Jeg har syet en heldragt efter mønster fra Stof og stil, og jeg havde samme problem som dig med halsen. Det, der går galt for mig, er, at jeg kommer til at strække stoffet for meget, når jeg syr kanten på. Så jeg har helt droppet at sy t-shirts og lign. med sådanne halsåbninger..

Anmeld

20. maj 2012

Mette.

*A* skriver:

Er det MiniKreas mønster du bruger?

Ja, det er det.

Næste gang skal du måske lave det endnu mindre end 25% også passe på ikke at strække i stoffet mens du syr det på. Det er også en af de ting der er gået galt for mig.

Anmeld

20. maj 2012

VIPpigen

Du ligger stoffet helt flad, og måler med målebånd det stykke du skal sy ribrouleau på.... Det mål du får ganger du med 0,70, så får du en rigtig pæn kant. Husk at sy med stræk-sting, og træk kun i ribben, og ikke jerseyen;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.