Akupunktur mod barnløshed ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

metski83

Kay skriver:

kan jeg godt forstå

Så håber det og hormonbehandling vil virke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Mutti2B

metski83 skriver:

Er der nogen der har prøvet akupunktur mod barnløshed ?

Eller har i hørt om andre der her. 

Hvad er jeres erfaring ?

Jeg kan ikke anbefale det for det virkede ikke på mig. Fik akupunktur i 4. og 5. forsøg, hvor jeg jo som bekendt ikke blev gravid. Da jeg blev insemineret 6. gang uden akupunktur blev jeg gravid

Anmeld

19. maj 2012

metski83

Mutti2B skriver:

Jeg kan ikke anbefale det for det virkede ikke på mig. Fik akupunktur i 4. og 5. forsøg, hvor jeg jo som bekendt ikke blev gravid. Da jeg blev insemineret 6. gang uden akupunktur blev jeg gravid

Nej det har da ikke været en særlig god oplevelse så. 

Anmeld

19. maj 2012

foto på lærred

Hvad er jeres erfaring ?

Flere undersøgelser har inden for de seneste år tydet på en positiv effekt af akupunktur i forbindelse med IVF behandling.
I en stor undersøgelse gennemført her på Trianglen, hvor akupunktur blev givet på ægoplægningstidpunktet fandt vi øget chance for graviditet og fødsel hos de patienter som fik akupunktur sammenlignet med patienter som ikke fik akupunktur.
Denne undersøgelses resultater blev offentliggjort i 2006 i et anerkendt amerikansk tidsskrift (Fertility and Sterility).  Både før og efter er der fremkommet flere internationale undersøgelse af samme type, og i en sammenfatning af disse (en såkaldt metaanalyse af 7 studier) konkluderes det i en nyudkommen artikel i det anerkendte tidsskrift British Medical Journal  ( Mar 2008; 545-549), " at foreliggende videnskabelige undersøgelser ("current evidence") tyder på,  akupunktur givet samtidig med ægoplægning øger chancen for graviditet og fødsel hos kvinder der får foretaget IVF".

I artiklens konklusion anbefales det dog, at yderligere store undersøgelser af samme type som vores bør gennemføres før man endeligt kan fastslå, at akupunktur givet på ægoplægningstidspunktet sikkert forøger chancen for graviditet og fødsel.

forsøget i detaljer:

http://www.trianglen.dk/DK/forskning/akupunktur/detaljer.htm

Trianglen skulle efterfølgende lave et forsøg med IUI, men kan ikke se nogle steder at forsøget skulle være lavet/eller om det blot ikke er færdig endnu. Det var dog et par år siden jeg hørte de skulle i gang med det.

Camilla

Anmeld

19. maj 2012

tarkoflen

Jeg vil prøve det næste gang, og tror snart jeg går i gang, for at få min krop i balance efter en tur med stress....

Jeg har hørt om hende her i Århus, og hun skulle være god.

http://www.leneliebst.dk/profil/

Men jeg tror du skal se dig godt for, og sikre dig, at det er en, der har forstand på barnløshedsbehandling, ellers tror jeg ikke, det har nogen effekt.

Måske man kan høre hende, om hun kender til nogen, der hvor du bor, der har forstand på barnløshedsbehandling.

Jeg for at næste forsøg virker for jer

Anmeld

19. maj 2012

ønskebørn74

metski83 skriver:

Hvad er jeres erfaring ?

har hørt en masse godt om det!! også ude på OUH..

Anmeld

19. maj 2012

pussekat

Nessie skriver:

Hos "min" akupunktør koster det 275 kr. pr. gang, pr. person, men synes egentlig ikke det er så dyrt.

Men forhør dig rundt, for der findes også mange dårlige akupunktører derude, og det skal jo være én der ved hvad h*n gør

hejsa

vil lige høre hvor du her få det hende ????? for vi her snakkes om det da alle vorse førsøg  ikke er lykke så vi skal selv prøve her hjem og vi vil prøve at for det lykke at lave en hjem lave en

Anmeld

19. maj 2012

metski83

foto på lærred skriver:

Flere undersøgelser har inden for de seneste år tydet på en positiv effekt af akupunktur i forbindelse med IVF behandling.
I en stor undersøgelse gennemført her på Trianglen, hvor akupunktur blev givet på ægoplægningstidpunktet fandt vi øget chance for graviditet og fødsel hos de patienter som fik akupunktur sammenlignet med patienter som ikke fik akupunktur.
Denne undersøgelses resultater blev offentliggjort i 2006 i et anerkendt amerikansk tidsskrift (Fertility and Sterility).  Både før og efter er der fremkommet flere internationale undersøgelse af samme type, og i en sammenfatning af disse (en såkaldt metaanalyse af 7 studier) konkluderes det i en nyudkommen artikel i det anerkendte tidsskrift British Medical Journal  ( Mar 2008; 545-549), " at foreliggende videnskabelige undersøgelser ("current evidence") tyder på,  akupunktur givet samtidig med ægoplægning øger chancen for graviditet og fødsel hos kvinder der får foretaget IVF".

I artiklens konklusion anbefales det dog, at yderligere store undersøgelser af samme type som vores bør gennemføres før man endeligt kan fastslå, at akupunktur givet på ægoplægningstidspunktet sikkert forøger chancen for graviditet og fødsel.

forsøget i detaljer:

http://www.trianglen.dk/DK/forskning/akupunktur/detaljer.htm

Trianglen skulle efterfølgende lave et forsøg med IUI, men kan ikke se nogle steder at forsøget skulle være lavet/eller om det blot ikke er færdig endnu. Det var dog et par år siden jeg hørte de skulle i gang med det.

Camilla

Tak for det, det lyder da lovende. 

Anmeld

19. maj 2012

metski83

ønskebarn74 skriver:

har hørt en masse godt om det!! også ude på OUH..

Tror det skal prøves hvis der ikke er gevinst denne gang 

Anmeld

19. maj 2012

metski83

tarkoflen skriver:

Jeg vil prøve det næste gang, og tror snart jeg går i gang, for at få min krop i balance efter en tur med stress....

Jeg har hørt om hende her i Århus, og hun skulle være god.

http://www.leneliebst.dk/profil/

Men jeg tror du skal se dig godt for, og sikre dig, at det er en, der har forstand på barnløshedsbehandling, ellers tror jeg ikke, det har nogen effekt.

Måske man kan høre hende, om hun kender til nogen, der hvor du bor, der har forstand på barnløshedsbehandling.

Jeg for at næste forsøg virker for jer

Tak skal du have 

Du må da meget gerne høre hende ad. 

Jeg bor iMidtjylland Mellem Vejle og Herning, så det ville da være perfekt hvis der var noget her omkring. 

Tror du har ret, det skal virkelig være en der ved noget om den slags. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.