Hvad kan det betyde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

Isaac's mor

Sophie.Hammershøy skriver:

Ja det må man altså godt, jeg gør i hvertfald selv helt enormt

Det meget skræmmende, er både nervøs og bange, spændt og lykkelig.. Det altså en masse blandet følelser man får her til sidst

Rettelse *ISÆR her til sidst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

samantha1986

Sophie.Hammershøy skriver:

Ja det må man altså godt, jeg gør i hvertfald selv helt enormt

Det meget skræmmende, er både nervøs og bange, spændt og lykkelig.. Det altså en masse blandet følelser man får her til sidst

Ja for Søren. Det er hele følelsesregistteret man kommer igennem. Men det må man tage med. 

Jeg troede jeg varbange for selve fødslen men har fundet ud af at det faktisk er alt det der sker op til fødslen der skræmmer mig mest. Men vi skal jo nok klare det hele selv om man lige nu er skræmt over det hele

Anmeld

19. maj 2012

Isaac's mor

samantha1986 skriver:

Ja for Søren. Det er hele følelsesregistteret man kommer igennem. Men det må man tage med. 

Jeg troede jeg varbange for selve fødslen men har fundet ud af at det faktisk er alt det der sker op til fødslen der skræmmer mig mest. Men vi skal jo nok klare det hele selv om man lige nu er skræmt over det hele

Ja, man må være stærk!

Anmeld

19. maj 2012

JH12

Jeg vil mene det er kroppens måde at gøre sig klar til fødsel, det lyder som det samme jeg måtte igennem nogle uger inden jeg fødte, jeg kunne ihvertfald mærke baby træk godt ned af, og jeg havde meget dårlig / tynd mave ugerne op til, det er vidst kroppens måde at tømme ud på, inden fødsel

Anmeld

19. maj 2012

Mine3hjertebørn

Jeg tror nu også det er nogle rigtig gode og klare tegn på at kroppen forbereder sig til fødslen, ikke tegn på fødslen er lige oppe over, desværre. ;-)

Men som en anden også skriver, så er der også meget forskel på om de tegn viser sig for en førstegangs eller fleregangs. 

Selvom jeg er 3 gangs, går jeg da også og mærker efter de små tegn, og kan næsten blive i tvivl om det nu også var sådan de andre gange. 

Men det er nok gså bare tanken om, man virkelig gerne bare vil have det overstået, så man kan få sin normal fungerende krop tilbage. 

Savner sådan at kunne være den mor for mine børn, som jeg var før, uden alle de smerter og gener. 

Anmeld

19. maj 2012

kvinde84

Alle de tegn du nævner er tegn på at fødselen er nær, men så alligvel ikke. Surt show, men sådan er det åbenbart bare  Jeg har gennem hele graviditeten haft rigtigt mange plukveer, og da jeg i uge 29 ovenikøbet fik en lille pletblødning + endnu stærkere plukker, ja så blev jeg tjekket i hoved og røv og da livm.halsen så endda var meget forkortet, så fik jeg lungemodner vehæmmere (i 5 dage) og blev beordret max aflastning. Jeg aflastede i ca 3 uger, men da det ikke hjalp en døjt på plukveerne så gad jeg altså ikke aflaste mere.

Jeg har nu 5 dage til termin, så for mig har de klassiske tegn altså ikke betydet noget som helst. Min mave har også hængt meget lavt gennem hele graviditeten, så det har jeg heller ikke kunnet bruge til noget.

Nu håber jeg bare på, at det hele så betyder, at jeg får en nem og hurtig fødsel, når det endelig kommer så langt. Jeg hååber det bliver snart, er ved at brække mig over at være gravid nu. Jeg burde ikke klage, da jeg egentlig har det fint, men nu klarer jeg ikke længere folks "mavestirren" og interesse og det evige spørgsmål "nu er der ikke så langt igen, hva"  Jeg sidder hele tiden med en følelse af at ungen NÆGTER at kommer ud, og at jeg skal være gravid for ever  

Sorry det blev så lidt af et brokkeindlæg også, men jeg kunne ikke lade være

Anmeld

20. maj 2012

EKBJ

samantha1986 skriver:

Jeg har termin 4 juni og er ved at være godt utålmodig. Synes alt gør ondt og er belastende. Den  lille står med hovedet fast siger jordmoder og har gjort det i en tre uger. Jeg er den sidste uge begyndt at mærke hende meget nede i mit bækken. Faktisk ikke særlig rart. Og mine plukveer er taget til i styrke. De kommer mest når jeg slapper af men de holder hurtig op igen. Jeg har siden i nat haft dårlig mave men kan jo skyldes jeg har spist noget maven ikke var så glad for. 

Men når man nu nærmer dig termin så tror man også at alle små ting betyder noget. Så derfor spørger jeg jer om det jeg mærker betyder der snart sker noget?

før jeg fødte søndag kl. 18.30 havde jeg haft dårlig mave i nogle dage og regelmæssige plukkeveer lørdag inden veerne begyndte lørdag aften kl. 17.

Anmeld

21. maj 2012

samantha1986

Joyce1986 skriver:

Jeg vil mene det er kroppens måde at gøre sig klar til fødsel, det lyder som det samme jeg måtte igennem nogle uger inden jeg fødte, jeg kunne ihvertfald mærke baby træk godt ned af, og jeg havde meget dårlig / tynd mave ugerne op til, det er vidst kroppens måde at tømme ud på, inden fødsel

Jeg krydser finger for at det er det det betyder. Dog er maven gået i sig selv igen, men plukveer har ikke ændret sig og har haft en lidt træls formiddag med underligt ondt i maven, så håber sådan hun snart kommer ud.

For puha den her varme er ikke rar at være gravid i

Anmeld

21. maj 2012

samantha1986

Mine3hjertebørn skriver:

Jeg tror nu også det er nogle rigtig gode og klare tegn på at kroppen forbereder sig til fødslen, ikke tegn på fødslen er lige oppe over, desværre. ;-)

Men som en anden også skriver, så er der også meget forskel på om de tegn viser sig for en førstegangs eller fleregangs. 

Selvom jeg er 3 gangs, går jeg da også og mærker efter de små tegn, og kan næsten blive i tvivl om det nu også var sådan de andre gange. 

Men det er nok gså bare tanken om, man virkelig gerne bare vil have det overstået, så man kan få sin normal fungerende krop tilbage. 

Savner sådan at kunne være den mor for mine børn, som jeg var før, uden alle de smerter og gener. 

Det kan jeg godt forstå. Det må også være underligt for dem at deres mor ikke er som hun plejer at være, men det er du jo snart. Men nej hvor kan man tolke alting som noget.

Anmeld

21. maj 2012

samantha1986

kvinde84 skriver:

Alle de tegn du nævner er tegn på at fødselen er nær, men så alligvel ikke. Surt show, men sådan er det åbenbart bare  Jeg har gennem hele graviditeten haft rigtigt mange plukveer, og da jeg i uge 29 ovenikøbet fik en lille pletblødning + endnu stærkere plukker, ja så blev jeg tjekket i hoved og røv og da livm.halsen så endda var meget forkortet, så fik jeg lungemodner vehæmmere (i 5 dage) og blev beordret max aflastning. Jeg aflastede i ca 3 uger, men da det ikke hjalp en døjt på plukveerne så gad jeg altså ikke aflaste mere.

Jeg har nu 5 dage til termin, så for mig har de klassiske tegn altså ikke betydet noget som helst. Min mave har også hængt meget lavt gennem hele graviditeten, så det har jeg heller ikke kunnet bruge til noget.

Nu håber jeg bare på, at det hele så betyder, at jeg får en nem og hurtig fødsel, når det endelig kommer så langt. Jeg hååber det bliver snart, er ved at brække mig over at være gravid nu. Jeg burde ikke klage, da jeg egentlig har det fint, men nu klarer jeg ikke længere folks "mavestirren" og interesse og det evige spørgsmål "nu er der ikke så langt igen, hva"  Jeg sidder hele tiden med en følelse af at ungen NÆGTER at kommer ud, og at jeg skal være gravid for ever  

Sorry det blev så lidt af et brokkeindlæg også, men jeg kunne ikke lade være

Jeg har det nøjagtig som dig. Nogen dage tænker jeg at hun sikkert bare for at irritere mig vælger at blive derinde, og at hun aldrig gider komme ud. Men ud skal de jo nok komme på et tidspunkt. Det føles bare som om der er evigheder til.

Folk siger at man skal nyde den sidste tid før den lille kommer og bla bla bla. Og det ville jeg ønske at jeg kunne, men mine fødder er dobbelt så store pga væske, mine ben gør ondt hvis jeg ikke hviler dem, ryg, lænd og mave er også træls og man sover elendigt. Og så røv keder man sig. For man kan ikke foretage sig ret meget pga den elendige krop ;-)

Har du oplevet at vildt fremmede stiller sig op og glor på din mave og ikke siger noget? Det har jeg den sidste måned måske halvanden måned. Lige pludselig så opdager man at folk står og glor på en og de siger ikke noget som helst. Prøv lige at glo mere diskret. Jeg er nok ikke den første gravide i har set.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.