Hvad kan det betyde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

samantha1986

Jeg har termin 4 juni og er ved at være godt utålmodig. Synes alt gør ondt og er belastende. Den  lille står med hovedet fast siger jordmoder og har gjort det i en tre uger. Jeg er den sidste uge begyndt at mærke hende meget nede i mit bækken. Faktisk ikke særlig rart. Og mine plukveer er taget til i styrke. De kommer mest når jeg slapper af men de holder hurtig op igen. Jeg har siden i nat haft dårlig mave men kan jo skyldes jeg har spist noget maven ikke var så glad for. 

Men når man nu nærmer dig termin så tror man også at alle små ting betyder noget. Så derfor spørger jeg jer om det jeg mærker betyder der snart sker noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Isaac's mor

Følger lige med, præcis det samme her nemlig (har termin d 8 juni)

Og hold kææææft jeg sover dårligt om natten nu  det gør ondt at ligge ned

Er ogs MEGET utålmodig... Men maven er heldigvis sunket så kan efterhånden trække vejret bedre igen

Anmeld

18. maj 2012

Faith

Jeg følger osse lige med, for jeg har det osse præcis sådan

Han står så fast i mit bækken og det kan gøre herre nas. Og så sparker han mig i ribbenene konstant

Jeg sover elendigt om natten, tisser op til 10 gange i løbet af natten og spiser mariekiks pga. halsbrand.

Har termin den 19. juni.

Anmeld

18. maj 2012

samantha1986

Sophie.Hammershøy skriver:

Følger lige med, præcis det samme her nemlig (har termin d 8 juni)

Og hold kææææft jeg sover dårligt om natten nu  det gør ondt at ligge ned

Er ogs MEGET utålmodig... Men maven er heldigvis sunket så kan efterhånden trække vejret bedre igen

Uha det er også ved at være tæt på nu så. Synes også man sover herre dårligt og det gør ondt alle steder. Men som du siger så kan man bedre trække vejret. Og det er bare dejligt. 

Men hvor vil man bare gerne snart have sin egen krop igen. 

Anmeld

18. maj 2012

samantha1986

Faith skriver:

Jeg følger osse lige med, for jeg har det osse præcis sådan

Han står så fast i mit bækken og det kan gøre herre nas. Og så sparker han mig i ribbenene konstant

Jeg sover elendigt om natten, tisser op til 10 gange i løbet af natten og spiser mariekiks pga. halsbrand.

Har termin den 19. juni.

Selv om det er møg træls så er det dejligt med andre i samme båd. For har det på samme måde som dig. Selv on det gør pænt ondt nu hovedet står fast så er det lige før det gør mere ondt når man får spark i ribben. Jeg oplever de konstant gør ondt. Jeh har det præcis som dig med at skulle tisse konstant. Man når lige at falde i søvn og så er det op igen. 

Selv om man glæder sig meget til at den lille kommer så er det lige før man glæder sig endnu mere til man bliver sig selv igen

Anmeld

18. maj 2012

Isaac's mor

samantha1986 skriver:

Uha det er også ved at være tæt på nu så. Synes også man sover herre dårligt og det gør ondt alle steder. Men som du siger så kan man bedre trække vejret. Og det er bare dejligt. 

Men hvor vil man bare gerne snart have sin egen krop igen. 

Jaaaaa, savner min krop! og mit gamle tøj! og at gå lange ture! piv piv!

Vi må bare tænke at der kun er dage tilbage og ikk måneder, de kommer ud til os lige om snart!

Anmeld

18. maj 2012

samantha1986

Sophie.Hammershøy skriver:

Jaaaaa, savner min krop! og mit gamle tøj! og at gå lange ture! piv piv!

Vi må bare tænke at der kun er dage tilbage og ikk måneder, de kommer ud til os lige om snart!

Åh ja end gamle  tøj bliver dejligt. Øj de ting man kan se frem til og selv om man glæder sig til den lille kommer så må man også godt glæde sig til de andre ting

Ja det er skønt at det nu er dage man kan tælle men også lidt skræmmende. Noget man har set frem til så længe  kan pludselig ske når som helst. 

Anmeld

18. maj 2012

Thalia

Altså man kan jo aldrig vide om de mange små ting er tegn på snarlig fødsel eller ej, men jeg tror absolut godt de kan tolkes som tegn på at kroppen forbereder sig.

For førstegangsfødende er det typisk sværere for kroppen at gå i gang, og derfor kan man ikke tillægge plukveer og den slags voldsom stor betydning, men som flergangsfødende kan man godt se det som positivt. Til gengæld er det lige omvendt med hovedet der står fast. Som førstegangsfødende sker det ofte at når baby først står fast, så bliver den der, men som flergangsfødende er man nødt til at være forberedt på at barnet nemt kan sætte sig fast og hoppe op igen mange gange før det reelt betyder at der er optræk til noget som helst.

Både ved min 2. og 3. fødsel har slutningen af graviditeten været præget af mange plukveer, og resultatet har begge gange været gode ukomplicerede fødsler. Det er frustrerende at man godt kan ende med et par falske opstarter før det rigtigt går i gang, men for mig var det enormt rart at opleve at da det så endelig blev til fødsel, så var det også en enormt god oplevelse.

Så det bedste råd herfra er nok egentlig bare at slappe af en masse, smide en rispude på maven eller lænden hvis det hele bliver for trælst, og så ellers krydse fingre for at alt det trælse lige nu betyder at i får en rigtig god fødsel når tiden endelig kommer

Anmeld

18. maj 2012

samantha1986

Thalia skriver:

Altså man kan jo aldrig vide om de mange små ting er tegn på snarlig fødsel eller ej, men jeg tror absolut godt de kan tolkes som tegn på at kroppen forbereder sig.

For førstegangsfødende er det typisk sværere for kroppen at gå i gang, og derfor kan man ikke tillægge plukveer og den slags voldsom stor betydning, men som flergangsfødende kan man godt se det som positivt. Til gengæld er det lige omvendt med hovedet der står fast. Som førstegangsfødende sker det ofte at når baby først står fast, så bliver den der, men som flergangsfødende er man nødt til at være forberedt på at barnet nemt kan sætte sig fast og hoppe op igen mange gange før det reelt betyder at der er optræk til noget som helst.

Både ved min 2. og 3. fødsel har slutningen af graviditeten været præget af mange plukveer, og resultatet har begge gange været gode ukomplicerede fødsler. Det er frustrerende at man godt kan ende med et par falske opstarter før det rigtigt går i gang, men for mig var det enormt rart at opleve at da det så endelig blev til fødsel, så var det også en enormt god oplevelse.

Så det bedste råd herfra er nok egentlig bare at slappe af en masse, smide en rispude på maven eller lænden hvis det hele bliver for trælst, og så ellers krydse fingre for at alt det trælse lige nu betyder at i får en rigtig god fødsel når tiden endelig kommer

Tusinde tak for dit svar. Det er mit første barn og tror at når det er første gang så tolker man hver et lille tegn som noget der måske er noget. Synes dog det kan være svært at slappe af men det kommer vel på er tidspunkt. Man  når vel til et punkt hvor man ikke gider tolke noget har man lov at håbe. 

Men det sker jo når det sket og vi kan jo ikke selv styre hvornår selv on man gerne ville

Anmeld

18. maj 2012

Isaac's mor

samantha1986 skriver:

Åh ja end gamle  tøj bliver dejligt. Øj de ting man kan se frem til og selv om man glæder sig til den lille kommer så må man også godt glæde sig til de andre ting

Ja det er skønt at det nu er dage man kan tælle men også lidt skræmmende. Noget man har set frem til så længe  kan pludselig ske når som helst. 

Ja det må man altså godt, jeg gør i hvertfald selv helt enormt

Det meget skræmmende, er både nervøs og bange, spændt og lykkelig.. Det altså en masse blandet følelser man får her til sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.