Hvor langt har du til arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

Maria-s

Jeg synes transporttid er meget afgørende for et arbejde. Min grænse ligger på max 45 min pr vej og det har været afgørende for hvor vi i dag har købt hus. Jeg VILLE gerne at jeg kunne arbejde og bo i samme by, men det kan ikke lade sig gøre (Jeg vil ikke bo i den by mit arbejde ligger i OG jeg vil og kan ikke umiddelbart skifte arbejde) Noget meget afgørende vil jeg siger er trafikken. For mig betyder det noget rent stressmæssigt om jeg skal køre i kø hele vejen eller om jeg er nogenlunde "selvbestemmende" . MEn det er da afgørende at der fra arbejdspladsen er en vis form for fleksibilitet, ellers kunne vi i hvert fald ikke få det til at hænge sammen herhjemme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

norenberg

Syntes jeg bestemt du skulle min mand kørte tidligere 145 km hver vej da han var rigtig glad for jobbet....nu har han heldigvia kun 24 km

Anmeld

18. maj 2012

Hvem?

Kloster skriver:

Hej.

Tænker du over distancen og benzinen, hvis du skal skifte arbejde? Eller er det noget helt andet, der tæller?

Jeg har arbejde 4 km fra vores bopæl.. Og jeg kører i bil. Vi har 2 biler og det prioritere vi. Vores fritid og mandens arbejde gør, at vi absolut ikke kan nøjes med 1 bil.

Men jeg har set et arbejde for mig, som ligger 45 km væk. Det er ikke drømmejobbet, men det er interessant og det er bestemt bedre arbejdstider og meget meget mere skånsomt for min krop. Jeg er Ssa på et pl.hjem nu og det er virkelig hårdt for min krop. Sidder faktisk lige pt og har så ondt i min ryg pga en hård dag på arb.

Skal jeg mon søge det selvom benzinen er så dyr??

Jeg har knap 70 km hver vej - til universitetet - men det genere mig nu heller ikke så frygtelig meget at køre bil, men ja - kan da godt mærke det i pengepungen...

Anmeld

18. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kloster skriver:

Jeg tænker på, at vores børn er 8, 12 og 14 år. Og stillingen lyder på 25 timer om ugen. Det er i en terapi på et sygehus og ved ikke om de møder kl 7, men tror ikke der er weekendarbejde.

Jeg tror, jeg vil søge den. Føler mig så slidt og utilstrækkelig så tit på mit arbejde.

Jeg synes, det hjælper meget på det, at dine børn er så store, og at der kun er tale om 25 timer om ugen. Forudsat selvfølgelig, at du har med i overvejelserne, at du - måske? - går ned i løn pga. timeantallet, og at der vil gå flere penge til benzin.

Anmeld

18. maj 2012

Muffin_girl

Kloster skriver:

Hej.

Tænker du over distancen og benzinen, hvis du skal skifte arbejde? Eller er det noget helt andet, der tæller?

Jeg har arbejde 4 km fra vores bopæl.. Og jeg kører i bil. Vi har 2 biler og det prioritere vi. Vores fritid og mandens arbejde gør, at vi absolut ikke kan nøjes med 1 bil.

Men jeg har set et arbejde for mig, som ligger 45 km væk. Det er ikke drømmejobbet, men det er interessant og det er bestemt bedre arbejdstider og meget meget mere skånsomt for min krop. Jeg er Ssa på et pl.hjem nu og det er virkelig hårdt for min krop. Sidder faktisk lige pt og har så ondt i min ryg pga en hård dag på arb.

Skal jeg mon søge det selvom benzinen er så dyr??

Jeg har max 3-4 min  

Men syntes da du skal søge det selvom der er nogle km.. Hvis det er et job du kan få noget ud af ..  

Anmeld

18. maj 2012

Lullaby

45 min væk. Dvs 45 km hver vej

Anmeld

18. maj 2012

MariaJ

Jeg har fem minutter (eller et kvarter, hvis jeg går) . Det betyder rigtig meget for vores hverdag at vi har korte afstande mellem hjem, arbejde og vuggestue. Men din situation er jo en helt anden i og med at dine børn er så store, så jeg kan sagtens forstå at du overvejer at søge stillingen. Måske kan køreturen i sig selv blive et pusterum i hverdagen. Jeg synes nogle gange at jeg næsten har for kort til arbejde, fordi man ikke rigtig når at omstille sig fra det ene til det andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.