Hvor langt har du til arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.520 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

Kloster

Hej.

Tænker du over distancen og benzinen, hvis du skal skifte arbejde? Eller er det noget helt andet, der tæller?

Jeg har arbejde 4 km fra vores bopæl.. Og jeg kører i bil. Vi har 2 biler og det prioritere vi. Vores fritid og mandens arbejde gør, at vi absolut ikke kan nøjes med 1 bil.

Men jeg har set et arbejde for mig, som ligger 45 km væk. Det er ikke drømmejobbet, men det er interessant og det er bestemt bedre arbejdstider og meget meget mere skånsomt for min krop. Jeg er Ssa på et pl.hjem nu og det er virkelig hårdt for min krop. Sidder faktisk lige pt og har så ondt i min ryg pga en hård dag på arb.

Skal jeg mon søge det selvom benzinen er så dyr??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

come2

Kloster skriver:

Hej.

Tænker du over distancen og benzinen, hvis du skal skifte arbejde? Eller er det noget helt andet, der tæller?

Jeg har arbejde 4 km fra vores bopæl.. Og jeg kører i bil. Vi har 2 biler og det prioritere vi. Vores fritid og mandens arbejde gør, at vi absolut ikke kan nøjes med 1 bil.

Men jeg har set et arbejde for mig, som ligger 45 km væk. Det er ikke drømmejobbet, men det er interessant og det er bestemt bedre arbejdstider og meget meget mere skånsomt for min krop. Jeg er Ssa på et pl.hjem nu og det er virkelig hårdt for min krop. Sidder faktisk lige pt og har så ondt i min ryg pga en hård dag på arb.

Jeg ville gøre det. Du får jo dækket lidt af benzinen, når du trækker det fra via skat

Anmeld

18. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er svært at sige. Jeg har 25 km til arbejde, hvor jeg tidligere havde det halve, og mit jobskifte var ikke helt frivilligt. Jeg synes ikke, det er slemt at køre det ekstra, men det koster da både tid og penge, og når jeg fx skal til aftenmøde, ærgrer det mig at køre dobbelt. 

Jeg er glad for mit nye job, men ærligt talt kunne jeg godt overveje at lade afstanden spille ind i mine overvejelser, hvis jeg kunne få et job tættere på. Nu er mine børn dog så store, at de transporterer sig selv til og fra skole - da de var mindre, betød min afstand til jobbet mere i forhold til at få tingene til at hænge sammen.

Anmeld

18. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, da jeg skiftede job var det helt sikkert noget jeg prioriterede højt. Før havde jeg 45 min i transport, hvor jeg nu har 15 min i transport. Det var vigtigt for mig, at gå ned i transporttid som så ville gå til mine børn i stedet for. 1 time om dagen - 5 timer om ugen - 20 timer om måneden.

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

Jeg har 2 timers transport med tog og bus frem OG tilbage på arbejdet. Går jeg hjemmefra 6.25 er jeg præcis på mit kontor 2 timer efter. Så sammenlagt 4 timers transport hver dag 

Jeg tænker meget over distancen med mit arbejde - især når jeg har Isabella på 1½ år. Jeg kunne virkelig godt tænke mig et job nærmere mit hjem, men i disse tider? Naaaah, der er ingenting. 

Min kæreste afleverer og henter hende i vuggestue hver dag - foruden de dage, hvor jeg har hjemmearbejde  Havde jeg været alene med hende kunne en hverdag ikke hænge sammen. 

Anmeld

18. maj 2012

Majbrit

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er i stand til at hjælpe dig videre, men vil lige skrive mine erfaringer ud fra en 3 års-pendlers syn.

Jeg bor i Viborg og arbejder til dagligt i Risskov ved Aarhus (når jeg ikke lige er på barsel for første gang nu her ). Jeg har 72 km på arbejde hver vej og det tager ca. 1 time og 5 minutter om morgenen og om eftermiddagen. Jeg har et drømmejob og de er åbenbart også super glad for mig, da de har valgt at give mig en firmabil udelukkende for at gøre afstanden lettere for mig. Jeg har et par ting jeg i hvert fald kan nævne du skal tage med i dine overvejelser, lidt blandet positivt og negativt - i tilfældig rækkefølge 

- Du kan få befordringsfradrag, når afstanden er mere end 25 km fra din bopæl, mener jeg. Du kan beregne hvor meget på skats hjemmeside, så du har nogle facts inden du beslutter dig.

- Myldretrafik eller ej? For mig har det haft stor betydning at vejen til min arbejdsplads er rimelig utrafikeret pga. dens beliggenhed, dvs. jeg slipper for alle de lange køer i Aarhus-området, ellers havde det let taget mig op i mod 1,5 time i stedet for en time. Så km-afstanden er ikke kun afgørende.

- Om eftermiddagen, hvor man bare gerne vil hjem, er det ærgerligt at vide at tiden i bilen går fra sine fritidsinteresser/evt. børn.

- De mange km tærrer på bilen, min kører langt hver uge og det kan mærkes på den.

- Min arbejdsplads er en rigtig pendler-arbejdsplads, hvor 75% har minimum tre kvarters transport, det gør at der er stor fleksibilitet omkring mødetider og stor forståelse i forbindelse med trafikale røv-dage

- Jeg bruger tit tiden om morgenen i bilen til at få renset hovedet og få sat min dag i system, så jeg er klar når jeg møder ind på kontoret.

Nå det var bare lidt strø-tanker, du har måske tænkt på nogle af dem, men det kan måske hjælpe at lave en +/- liste. Følg mavefornemmelsen tror jeg er mit råd

Anmeld

18. maj 2012

Kloster

Jeg tænker på, at vores børn er 8, 12 og 14 år. Og stillingen lyder på 25 timer om ugen. Det er i en terapi på et sygehus og ved ikke om de møder kl 7, men tror ikke der er weekendarbejde.

Jeg tror, jeg vil søge den. Føler mig så slidt og utilstrækkelig så tit på mit arbejde.

Anmeld

18. maj 2012

babymus77

Jobber 17 km hver vej... Dejligt med en lille køretur hjem, så når man lige at koble helt af:-))

Anmeld

18. maj 2012

signe.

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er lige begyndt i arbejde i tirsdags og det er 57 km væk. Det er langt, men i dag hænger job ikke på træerne så jeg valgte at takke ja trods distancen. Vi har to biler, men det har vi altid haft, da min kæreste er selvstændig og SKAL have en bil til rådiged.

Anmeld

18. maj 2012

Dinna88

Jeg ville ikke tænke på benzinpriserne. For mig handler det om tid - jeg starter snart på uni hvor jeg har en times transporttid. Og det synes jeg er MEGET!!! Men jeg vil hellere blive boende hvor jeg er, frem for at flytte derhen. Og jeg VIL læse det, så det er bare noget jeg må  leve med. 

Hvis jeg fandt et arbejde en time væk, som bare var drømmejobbet, ville jeg nok tage det. Men så skulle alt klinge. Men jeg synes det er super, super træls at bruge TO timer hver dag på at sidde i en dum bus. Det er værdifuld tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.