Hvorfor skal det være så besværligt at flytte?! ._.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

mpr

tarkoflen skriver:

Hvis I begge hæfter for et lån i banken på lige vilkår, så vil jeg mene, at I godt kan få lov til at låne penge i banken, med mindre I selvfølgelig har en masse lån i forvejen, som I ikke betale af på eller en af jer er registreret i RKI. Hvis det ikke det er tilfældet, ville jeg til enhver tid gå i banken først! Synes klart at kommunen er absolut sidste udvej, for man burde kunne klare sig selv, som voksne mennesker, i hvert fald som jeg ser det

Har jeres udlejer givet besked om, at huslejen ville stige inden for x antal år, efter I var flyttet ind? Skal man ikke varsles om sådan noget og have muligheden for at sige ellers tak til forbedringerne? Det troede jeg faktisk. Især når det bliver så meget dyrere for jer at bo der. For så havde I måske haft muligheden for at overveje, om I ville bo der, eller lede efter noget andet i stedet for...

Måske I skulle overveje at at tage en snak med LLO, om hvorvidt det er ok, at udlejer sætter huslejen så meget op, for det skal så vidt jeg ved stemme overens med forbedringerne, og jeg tænker lidt, at det virker mærkeligt, at udlejer kan tilbageholde depositum, fordi I ikke har boet der længe nok, men hvis det står i lejekontrakten, er det ikke sikkert der kan gøres noget ved det...

Ingen af os har nogle lån i banken ej heller nogen af os er i RKI så det er måske en god ide ja

Vi fik besked om prisen i december og det er med et års varsel men vi fik afvide det ville tage to år før det var færdigt men som det ser ud nu så bliver vi åbenbart først til at få altaner hvilket prisen allerede stiger i oktober/november for os i hvert fald med halvdelen De har advaret os i forvejen jo jeg havde bare forlagt mine papir så havde jeg jo glemt alt om det indtil der lige dumpede nogle papir frem i går hvor det sted på

Og vi kunne ikke sige nej tak til forbedringer fordi det er samplige lejligheder i hele vores område der skal ordnes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

isabellasmor

Chel1992 skriver:

Kan man godt rykke på bolig selskaberne? oO troede bare man skulle vente?

Altså, jeg skrev i hvert fald et par e-mails over en 2mdr's tid, hvor jeg skrev om hvad muligheden for den og den lejlighed var for os at få tilbudt, og hvor lang tid man kunne regne med der ville gå før man fik et tilbud nu hvor vi var skrevet op internt.. den sidste jeg skrev spurgte jeg ang en afdeling i et rigtig fedt og børnevenligt kvarter lidt ude for byen, og spurgte hvad chancerne for at få en bolig derfra tilbudt var, nu hvor der stod på nettet ventetiden var 4 år osv. så skrev jeg vi gerne kunne tænke os en 3- værelses, og helst med have, man andet var også interresant da vi er flytteklar  (skrev ordret "da  vi er flytteklar" og skrev også at vi jo helst vil blive i dette boligselskab, for ligesom mellem linjerne at sige at hvis der ikke snart sker noget ender det nok med vi flytter fra afdelingen hvis vi får tilbuddet)

og så her D. 15 ( min kærestes fødselsdag ) kom en fra boligselskabet og sagde at de havde fået min e-mail, og der var en 3-værelses, med have , i det kvarter jeg spurgte til, som var sat til side til os hvis vi ville have den 

så om vi bare har været heldige ved jeg ikke, men tror nu ikke vi havde fået den uden mine meget detaljerede e-mails 

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Chel1992 skriver:

Ingen af os har nogle lån i banken ej heller nogen af os er i RKI så det er måske en god ide ja

Vi fik besked om prisen i december og det er med et års varsel men vi fik afvide det ville tage to år før det var færdigt men som det ser ud nu så bliver vi åbenbart først til at få altaner hvilket prisen allerede stiger i oktober/november for os i hvert fald med halvdelen De har advaret os i forvejen jo jeg havde bare forlagt mine papir så havde jeg jo glemt alt om det indtil der lige dumpede nogle papir frem i går hvor det sted på

Og vi kunne ikke sige nej tak til forbedringer fordi det er samplige lejligheder i hele vores område der skal ordnes

Då mener jeg ikke I får nogen som helst problemer med at låne i banken, og det ville jeg til enhver tid vælge! Jeg ville kun i yderste nødstilfælde gøre mig afhængig af kommunen! Og så mener jeg heller ikke, at det er kommunens opgave, at låne penge, fordi man ikke selv kan spare op, det er ens egen opgave!

Jeg vil da også tro, at man ikke bare sådan kan låne ved kommunen, hvis man har andre muligheder, det håber jeg da. Men jeg aner det ikke.

Hmm ja så er der nok ikke så meget at gøre ved det! Så skulle I nok bare have spare op til indskud noget før jeg håber da I kan komme ud af lejligheden uden at skulle betale! Så I kan komme godt videre...

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

Chel1992 skriver:

Lige præcis! De skal lave ny altan og nyt badeværelse her hvilket betyder at hele vores soveværelse bliver dænget til af murstøv fordi de skal rive en væg ned og bygge en ny op hvor jeg før havde et skab ._. vi bor i en 3 værelses heldigvis men vi har bare os en kat og er så bange for at han pludselig forsvinder fordi håndværkerne ikke husker at lukke hoveddøren.. Han åbner nemlig alle andre døre i lejligheden selv

Det er bare krop umuligt at finde noget nyt når alle steder man kan kigge står der overtagelse 1. juni eller første juli... ._. man kan bare ikke kigge frem til september.. hvilket er upraktisk når man har 3 måneders opsigelse

Det er også altaner og badeværelset de skal i gang med her... Vi får ikke adgang til vores soveværelse i de uger det står på. Gosh jeg frygter når Isabella skal sove i køkkenet - det er den bedste mulighed vi har, hvis hun skal sove, så jeg krydser fingre for, at vi når at finde noget andet inden. 

Her har de været i gang med altanerne de sidste par måneder, men det har stået stille de sidste 2 mrd. fordi firmaet gik konkurs  Når de skal i gang med badeværelset, så skal vi have festivalstoilet- og bad på vores altan - det skal nok blive hyggeligt hen over en varm sommer - or not 

Jeg ville gerne genhuses, men det vil min kæreste ikke.... Vi har også 2 misser i lejligheden, så det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.