Hvorfor skal det være så besværligt at flytte?! ._.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

mpr

Her hvor kæresten og jeg bor nu, der skal ske en hel masse med nyrenovering i løbet af det næste 1½ år (start allerede i juni) hvilket betyder at lejligheden bliver ALT for dyr... Plus! Vi vil gerne flytte i noget lidt større så vi kan have plads til at skulle begynde pb næste sommer så vi ville gerne flytte i et lille hus eller noget lignende.. Men det er bare umuligt at kunne se frem til 1/9, altså vi ved ikke om der er noget vi kan lide til den tid og vi har ingen ide om vi har råd til den tid -.- (tror i kommunen vil hjælpe evt?) og vi vil gerne ud inden vi skal belæmres med bygge rod osv i lejligheden især når vi ikke har planer om at skulle blive boende her og vi både har kat og bonusbarn at tage hensyn til... Nogle der kender nogle gode sider hvor man kan finde leje boliger til okay pris

Vi skal jo have plads både til kærestens pige os og evt en bette ny på et tidspunkt ^^

Det er bare svært at finde noget en su kan holde til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Clisolka

Chel1992 skriver:

Her hvor kæresten og jeg bor nu, der skal ske en hel masse med nyrenovering i løbet af det næste 1½ år (start allerede i juni) hvilket betyder at lejligheden bliver ALT for dyr... Plus! Vi vil gerne flytte i noget lidt større så vi kan have plads til at skulle begynde pb næste sommer så vi ville gerne flytte i et lille hus eller noget lignende.. Men det er bare umuligt at kunne se frem til 1/9, altså vi ved ikke om der er noget vi kan lide til den tid og vi har ingen ide om vi har råd til den tid -.- (tror i kommunen vil hjælpe evt?) og vi vil gerne ud inden vi skal belæmres med bygge rod osv i lejligheden især når vi ikke har planer om at skulle blive boende her og vi både har kat og bonusbarn at tage hensyn til... Nogle der kender nogle gode sider hvor man kan finde leje boliger til okay pris

Vi skal jo have plads både til kærestens pige os og evt en bette ny på et tidspunkt ^^

Jeg kender ALT til dine tanker mht. ny lejlighed og renovering. 

Jeg vil også have en ny lejlighed!!! Vi bor pt. i en 2. vær - så Isabella må sove i soveværelset i hendes tremmeseng med os. 

Pr. 2. juli går den "store" renovering i gang i vores område - der skal de ind i lejlighederne, og vi skal bo i stuen! Hyggeligt ikke 

Jeg har gjort det, at jeg har skrevet mig op i alle boligselskaber i byen, men der er desværre lange udsigter 

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Nu kan det godt være, det lyder lidt hårdt, men hvis I ikke har råd til at flytte og evt. skal have hjælp fra kommunen, så forstår jeg ikke helt, hvordan I kan have råd til et barn?

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er I ikke har råd til, er det selve flytningen eller er det indskud eller hvordan?

Hvis det er indskud, får I så ikke noget tilbage derfra hvor I bor nu? Så I kan tage et banklån og så betale med de penge I får retur fra den lejlighed, I bor i nu? I Får vel hele jeres indskud tilbage, hvis alle lejligheder skal gennemrenoveres? Det skal I vel ikke betale for?

Jeg håber I finder noget rigtig godt, som kan passe ind i jeres budget.

Anmeld

18. maj 2012

mpr

Babymor2010 skriver:

Jeg kender ALT til dine tanker mht. ny lejlighed og renovering. 

Jeg vil også have en ny lejlighed!!! Vi bor pt. i en 2. vær - så Isabella må sove i soveværelset i hendes tremmeseng med os. 

Pr. 2. juli går den "store" renovering i gang i vores område - der skal de ind i lejlighederne, og vi skal bo i stuen! Hyggeligt ikke 

Jeg har gjort det, at jeg har skrevet mig op i alle boligselskaber i byen, men der er desværre lange udsigter 

Lige præcis! De skal lave ny altan og nyt badeværelse her hvilket betyder at hele vores soveværelse bliver dænget til af murstøv fordi de skal rive en væg ned og bygge en ny op hvor jeg før havde et skab ._. vi bor i en 3 værelses heldigvis men vi har bare os en kat og er så bange for at han pludselig forsvinder fordi håndværkerne ikke husker at lukke hoveddøren.. Han åbner nemlig alle andre døre i lejligheden selv

Det er bare krop umuligt at finde noget nyt når alle steder man kan kigge står der overtagelse 1. juni eller første juli... ._. man kan bare ikke kigge frem til september.. hvilket er upraktisk når man har 3 måneders opsigelse

Anmeld

18. maj 2012

mpr

tarkoflen skriver:

Nu kan det godt være, det lyder lidt hårdt, men hvis I ikke har råd til at flytte og evt. skal have hjælp fra kommunen, så forstår jeg ikke helt, hvordan I kan have råd til et barn?

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er I ikke har råd til, er det selve flytningen eller er det indskud eller hvordan?

Hvis det er indskud, får I så ikke noget tilbage derfra hvor I bor nu? Så I kan tage et banklån og så betale med de penge I får retur fra den lejlighed, I bor i nu? I Får vel hele jeres indskud tilbage, hvis alle lejligheder skal gennemrenoveres? Det skal I vel ikke betale for?

Jeg håber I finder noget rigtig godt, som kan passe ind i jeres budget.

Vi har ikke råd til at blive her fordi huslejen stiger med næsten 2000 kr bare lige sådan ._.

Det er med hensyn til indskud at vi ikke kan nå at skrabe sammen inden vi gerne vil flytte så derfor vi gerne ville have kommunens hjælp Banken kunne man evt godt gå til jo tvivler bare på de vil låne os så mange penge når vi ikke har fælles økonomi oO

Nej vi får ikke en rød reje tilbage og vi risikere måske at skulle betale dem noget fordi vi ikke har boet her i over 26 måneder endnu... Hvilket irritere mig rimelig meget.. Det er alligevel 8500 kr man godt kunne have brugt

Anmeld

18. maj 2012

isabellasmor

Chel1992 skriver:

kender jeg alt til ! vores lejligheder skal renoveres her med start også D. 1. Juni  og vi skal så omkring oktober genhuses i små pavilioner (staves?) .. med en datter på snart 7 mdr  

vi gjorde det at vi skrev os op til ALLE de bolig selskaber, store som små, som er her i området ( har nemlig fået ønske DP pladsen til Isabella, så vi ville helst ikke væk fra byen) + at vi skrev os op internt i det boligselskab vi bor i nu, og efter en 5-6 "rykker" E-MAILS, fik vi besøg af en af dem der står for renoveringen som fortalte at hvis vi ville have den, så havde de en lejlighed til os (3-værelses MED have og 1. sal !) vi bor i en 2- værelses nu   (men D. 15. august er vi UUUDE herfra) 

MEN korte af det lange, efter at have rykket i dem et par gange over en 2 mdr's tid, så fandt de en "løsning", så det ville jeg gøre hvis jeg var jer 

held og lykke, håber i finder jeres drømme bolig uanset om det er hus eller lejlighed 

Anmeld

18. maj 2012

An&Jo

Chel1992 skriver:

Vi har ikke råd til at blive her fordi huslejen stiger med næsten 2000 kr bare lige sådan ._.

Det er med hensyn til indskud at vi ikke kan nå at skrabe sammen inden vi gerne vil flytte så derfor vi gerne ville have kommunens hjælp Banken kunne man evt godt gå til jo tvivler bare på de vil låne os så mange penge når vi ikke har fælles økonomi oO

Nej vi får ikke en rød reje tilbage og vi risikere måske at skulle betale dem noget fordi vi ikke har boet her i over 26 måneder endnu... Hvilket irritere mig rimelig meget.. Det er alligevel 8500 kr man godt kunne have brugt

hvor i alverden skal i betale dem noget for at flytte??

Og når det hele skal renoveres, så kan de uanset hvad ikke sige at i ikke kan få jeres indskud tilbage, for hvis i leverer lejligheden i samme stand som i modtog den, så har i altså krav på at få indskuddet itlbage..

Derudover vil jeg sige at jeg på den seneste tid har lånt et godt beløb i banken selvom jeg er enlig mor på su, så i skal nok ikke være så nervøse for at gå i banken og spørge efter et indskudslån..

Anmeld

18. maj 2012

mpr

isabellasmor skriver:

kender jeg alt til ! vores lejligheder skal renoveres her med start også D. 1. Juni  og vi skal så omkring oktober genhuses i små pavilioner (staves?) .. med en datter på snart 7 mdr  

vi gjorde det at vi skrev os op til ALLE de bolig selskaber, store som små, som er her i området ( har nemlig fået ønske DP pladsen til Isabella, så vi ville helst ikke væk fra byen) + at vi skrev os op internt i det boligselskab vi bor i nu, og efter en 5-6 "rykker" E-MAILS, fik vi besøg af en af dem der står for renoveringen som fortalte at hvis vi ville have den, så havde de en lejlighed til os (3-værelses MED have og 1. sal !) vi bor i en 2- værelses nu   (men D. 15. august er vi UUUDE herfra) 

MEN korte af det lange, efter at have rykket i dem et par gange over en 2 mdr's tid, så fandt de en "løsning", så det ville jeg gøre hvis jeg var jer 

held og lykke, håber i finder jeres drømme bolig uanset om det er hus eller lejlighed 

Kan man godt rykke på bolig selskaberne? oO troede bare man skulle vente?

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Chel1992 skriver:

Hvis I begge hæfter for et lån i banken på lige vilkår, så vil jeg mene, at I godt kan få lov til at låne penge i banken, med mindre I selvfølgelig har en masse lån i forvejen, som I ikke betale af på eller en af jer er registreret i RKI. Hvis det ikke det er tilfældet, ville jeg til enhver tid gå i banken først! Synes klart at kommunen er absolut sidste udvej, for man burde kunne klare sig selv, som voksne mennesker, i hvert fald som jeg ser det

Har jeres udlejer givet besked om, at huslejen ville stige inden for x antal år, efter I var flyttet ind? Skal man ikke varsles om sådan noget og have muligheden for at sige ellers tak til forbedringerne? Det troede jeg faktisk. Især når det bliver så meget dyrere for jer at bo der. For så havde I måske haft muligheden for at overveje, om I ville bo der, eller lede efter noget andet i stedet for...

Måske I skulle overveje at at tage en snak med LLO, om hvorvidt det er ok, at udlejer sætter huslejen så meget op, for det skal så vidt jeg ved stemme overens med forbedringerne, og jeg tænker lidt, at det virker mærkeligt, at udlejer kan tilbageholde depositum, fordi I ikke har boet der længe nok, men hvis det står i lejekontrakten, er det ikke sikkert der kan gøres noget ved det...

Anmeld

18. maj 2012

mpr

An&Jo skriver:

hvor i alverden skal i betale dem noget for at flytte??

Og når det hele skal renoveres, så kan de uanset hvad ikke sige at i ikke kan få jeres indskud tilbage, for hvis i leverer lejligheden i samme stand som i modtog den, så har i altså krav på at få indskuddet itlbage..

Derudover vil jeg sige at jeg på den seneste tid har lånt et godt beløb i banken selvom jeg er enlig mor på su, så i skal nok ikke være så nervøse for at gå i banken og spørge efter et indskudslån..

Fordi det står et eller andet sted i deres regler at man skal have boet der i hvert fald 26 måneder før de begynder at give procenter tilbage af indskuddet og det er ikke sikkert indskuddet er nok til at få den malet og slibet gulve osv... I hvert fald hvad jeg har fået afvide så kunne jeg godt regne med at komme af med penge

Det er jo ikke hele lejligheden det er kun bad og altan så det gælder vel ikke der?

Må vi jo så lige se til ville nu hellere låne af kommunen de har ikke lige så høje renter som banken har lige pt men ja det er nok klogest at gå i banken ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.