Chel1992 skriver:
Vi har ikke råd til at blive her fordi huslejen stiger med næsten 2000 kr bare lige sådan ._.
Det er med hensyn til indskud at vi ikke kan nå at skrabe sammen inden vi gerne vil flytte så derfor vi gerne ville have kommunens hjælp
Banken kunne man evt godt gå til jo tvivler bare på de vil låne os så mange penge når vi ikke har fælles økonomi oO
Nej vi får ikke en rød reje tilbage og vi risikere måske at skulle betale dem noget fordi vi ikke har boet her i over 26 måneder endnu... Hvilket irritere mig rimelig meget.. Det er alligevel 8500 kr man godt kunne have brugt 
Hvis I begge hæfter for et lån i banken på lige vilkår, så vil jeg mene, at I godt kan få lov til at låne penge i banken, med mindre I selvfølgelig har en masse lån i forvejen, som I ikke betale af på eller en af jer er registreret i RKI. Hvis det ikke det er tilfældet, ville jeg til enhver tid gå i banken først! Synes klart at kommunen er absolut sidste udvej, for man burde kunne klare sig selv, som voksne mennesker, i hvert fald som jeg ser det

Har jeres udlejer givet besked om, at huslejen ville stige inden for x antal år, efter I var flyttet ind? Skal man ikke varsles om sådan noget og have muligheden for at sige ellers tak til forbedringerne? Det troede jeg faktisk. Især når det bliver så meget dyrere for jer at bo der. For så havde I måske haft muligheden for at overveje, om I ville bo der, eller lede efter noget andet i stedet for...
Måske I skulle overveje at at tage en snak med LLO, om hvorvidt det er ok, at udlejer sætter huslejen så meget op, for det skal så vidt jeg ved stemme overens med forbedringerne, og jeg tænker lidt, at det virker mærkeligt, at udlejer kan tilbageholde depositum, fordi I ikke har boet der længe nok, men hvis det står i lejekontrakten, er det ikke sikkert der kan gøres noget ved det...
Anmeld