Kan man lave boller i karry af oksekød i stedet for svin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

lycly

LSM skriver:

Hvis jeg skulle vælge et alternativ ville jeg nok bruge hakket kyllingekød til bollerne
Eller bare kyllinge stykker i karry

Ville aldrig bruge hakket oksekød, kunne ikke forestille mig det ville smage godt

Nej, nu hvor jeg tænker over det, er oksekød og karry måske også en lidt underlig blanding..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Kløver

Man kan men synes det smager bedre med hakket kalv eller hakket kylling, eller halv okse og halv gris
Har dog lavet frikadeller med oksefars i stedet og smager rigtig godt

Anmeld

17. maj 2012

lycly

Maja84 skriver:

Man kan men synes det smager bedre med hakket kalv eller hakket kylling, eller halv okse og halv gris
Har dog lavet frikadeller med oksefars i stedet og smager rigtig godt

Ja, frikadeller med oksekød smager rigtig godt, men kan måske godt se at oksekød og karrysovs måske ikke er en særlig god kombi

Anmeld

17. maj 2012

Kamulla

ved kylling i karry bruger du væden som du har kogt kyllingen i.. samt noget kyllinge bullion vil jeg forslå

Anmeld

17. maj 2012

Kløver

LuLy skriver:

SåSåhgahalgal

Ja, frikadeller med oksekød smager rigtig godt, men kan måske godt se at oksekød og karrysovs måske ikke er en særlig god kombi

Så galt er Det ikke, Har prøvet uden de vilde problemer, laver en neutral frikadelle fars med oks, og meget af smagen bliver jo kogt ud så smagen ikke er så kraftig, så man kan godt

Anmeld

17. maj 2012

LykkeB

LuLy skriver:

Ja, kan man det? Bryder mig nemlig ikke om svinekød, men det er jo en super god børnevenlig ret. Så tænkte om man kunne bruge hakket oksekød i stedet for hakket kalv/flæsk.?

Her hjemme laver vi altid boller i karry med hakket kylling kød 

Anmeld

17. maj 2012

lycly

Kamulla skriver:

ved kylling i karry bruger du væden som du har kogt kyllingen i.. samt noget kyllinge bullion vil jeg forslå

Okay, er lige nødt til at have det skåret ud i pap

Så. Jeg koger, hvad, kyllingefilleter? I hvor meget vand og hvor længe? Har aldrig KOGT kylling før

Anmeld

17. maj 2012

Kamulla

LuLy skriver:

Okay, er lige nødt til at have det skåret ud i pap

Så. Jeg koger, hvad, kyllingefilleter? I hvor meget vand og hvor længe? Har aldrig KOGT kylling før

ja fillet eller en hel kylling (eller lår) i en gryde med vand

det er jo alt efter størrelse om hvor meget det skal have.. men prøv dig frem og så skær lidt for at se om det har fået nok

Anmeld

17. maj 2012

Muffin_girl

LuLy skriver:

Ja, kan man det? Bryder mig nemlig ikke om svinekød, men det er jo en super god børnevenlig ret. Så tænkte om man kunne bruge hakket oksekød i stedet for hakket kalv/flæsk.?

Hvis det var mig, og det ikke skulle være boller i karry..

Ville jeg koge ris.. 

Stege kød, karry, diverse grønt.. Og putte de kogte ris i . Og give det en hurtigt varme  
Så har man en lækker ret ;D Det smager godt  

Anmeld

17. maj 2012

Malli

Jeg arbejder i en vuggestue? Og der laver vores køkkendame boller i karry med oksekød. Og det smager altså rigtig godt. så jeg vil altså sige at det kan du sagtens!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.