hvordan ser jeres dag ud - barn 12 uger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Ja som overskriften siger - hvordan ser/så jeres dag ud med jeres barn på 12 uger?

Jeg har en dreng, der max sover 1 time om formiddagen, vores dag ser nogenlunde sådan her ud

07.00-07.30 vågner han, vi hygger i sengen til klokken 8.00..

9.00-9.30 viser han at han er træt igen, bliver derfor lagt i barnevognen.
Her sover han så max 1 time..
Kommer så op igen..

Mellem 12.00-13.00 sover han max 3 timer..

Mellem 17.00-18.00 tager han en lillm lur på ca 30 min..

Mellem 21.00-22.00 kommer han i seng, og sover til næste morgen..

Er det nok søvn han får, syntes jo han burde sove lidt mere om formiddagen.?

Det lyder meget som Laura da hun var i den alder, hun sov så bare mere om dagen og meget mindre om natten og ku ofte først få hende til at sove ved 23 tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

lycly

RikkeRasmussen skriver:

Dejligt at vide, at der er andre der har haft det sådan
Men tænker bare at det ikke er særlig meget søvn han får i løbet af en dag?

Det er sikkert fordi han synes at der sker så mange spændende ting - det ER jo sjovere at være vågen og se det hele Igen, det skal nok komme. Man kan ikke tvinge dem til at sove (selvom man nogen gange gerne ville!)

Anmeld

17. maj 2012

modesty

Han får rigeligt med søvn. Min dreng på 7 mdr. har sovet 4 x 45 minutter i løbet af dagen siden han var et par måneder. Altså 3 timer i løbet af dagen. Han sover så 12 timer om natten, hvor din dreng måske kun sover 10. Men det er helt OK.

Snakkede med min SP, som sagde at den dér forestilling om at børn sover dagen væk, ikke holder. Det er helt normalt at de ikke sover så meget i løbet af dagen. Og det er de færreste børn der tager en 3 timer lang lur midt på dagen, så vær du bare glad for det ;-)

Børn sover hvad de har brug for. De dér 16 timer i døgnet er blot et gennemsnit - nogle sover mere, nogle sover mindre. 

Medmindre du virkelig kan mærke på ham at han er træt, er der ikke noget problem.

Anmeld

17. maj 2012

Mor til Ella

RikkeRasmussen skriver:

Ja som overskriften siger - hvordan ser/så jeres dag ud med jeres barn på 12 uger?

Jeg har en dreng, der max sover 1 time om formiddagen, vores dag ser nogenlunde sådan her ud

Kommer så op igen..

Mellem 6-7 vågner hun. hygger lidt inden vi står op.

halv 9 til 9.15 ca lille lur.

11 middags lur alt fra 1-4 timer i barnevogn

Lille lur sidst på eftermiddagen alt efter hvor længe hun sov.

Bliver puttet kl 19

Sådan er vores dag ca

Anmeld

17. maj 2012

Tona

RikkeRasmussen skriver:

Kommer så op igen..

Det lyder da meget normalt og fint syntes jeg

Det er jo forskelligt hvor meget børn har brug for at sove. Det er ikke så vigtigt at hænge sig i de der skemaer, det bedste du kan gøre er at se på dit barn om det trives og er glad. Hvis barnet virker træt og uoplagt hele tiden er der måske noget at komme efter, ellers er alt nok fint

Anmeld

17. maj 2012

tithi

Min dreng er 11 uger, og jeg har slet ikke nogen tider jeg kan sætte på ham. Nogle dage sover han næsten hele dagen væk, andre er han vågen stortset hele tiden. nogle nætter sover han helt igennem, andre er vi oppe flere gange.

Jeg kan godt blive lidt småbekymret hvis han sover enten meget eller lidt, men jeg tænker at han gør jo hvad han har brug for.

Jeg har heller ikke faste ammetider, han spiser når han er sulten.

Det ville da være rart med en mere struktureret hverdag, hvor jeg kunne være mere sikker på hvornår han spiser og sover, men så længe han er så lille, skifter hans behov hele tiden, så jeg må bare være flexibel

Anmeld

17. maj 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Det lyder meget som Laura da hun var i den alder, hun sov så bare mere om dagen og meget mindre om natten og ku ofte først få hende til at sove ved 23 tiden

Det er bare super svært nogle gange, fordi han simpelthen blive så over træt, og han bliver super pyller, men han til bare ikke overgive sig!

Anmeld

17. maj 2012

Babydreams

LuLy skriver:

Det er sikkert fordi han synes at der sker så mange spændende ting - det ER jo sjovere at være vågen og se det hele Igen, det skal nok komme. Man kan ikke tvinge dem til at sove (selvom man nogen gange gerne ville!)

Uha ja, han er et meget nysgerrig barn, hvis der sker for meget omkring ham, er han også fuldstændig umulig at amme

Ja, nogle gange bliver han også bare så pyller fordi han bliver over træt, men han til bare ikke overgive sig, det godt nok nogle gange en lidt hård kamp..

Anmeld

17. maj 2012

Babydreams

modesty skriver:

Han får rigeligt med søvn. Min dreng på 7 mdr. har sovet 4 x 45 minutter i løbet af dagen siden han var et par måneder. Altså 3 timer i løbet af dagen. Han sover så 12 timer om natten, hvor din dreng måske kun sover 10. Men det er helt OK.

Snakkede med min SP, som sagde at den dér forestilling om at børn sover dagen væk, ikke holder. Det er helt normalt at de ikke sover så meget i løbet af dagen. Og det er de færreste børn der tager en 3 timer lang lur midt på dagen, så vær du bare glad for det ;-)

Børn sover hvad de har brug for. De dér 16 timer i døgnet er blot et gennemsnit - nogle sover mere, nogle sover mindre. 

Medmindre du virkelig kan mærke på ham at han er træt, er der ikke noget problem.

Men hen ad i mod aften, bliver han bare super pyller, fordi han simpelthen bliver så over træt, og han har svært ved at overgive sig til søvnen når han bliver så ulykkelig, men ved nærmest ikke hvad jeg skal gøre anderledes i løbet af dagen, for at det kunne blive bedre om aftenen!
tak for dit svar

Anmeld

17. maj 2012

Misty

Din dag er en kopi af min! ;D Tror bestem heller ikke at det er forsent han kommer i seng, hvis ikke en baby er træt er det umuligt at få ham til at sove (ihvertfald her i huset) og så ender det bare i skrig og skrål, så vi putter når hun er søvning og klar til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.