Projekt ammestop! Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

Jeia

Min søn var ca. 9 mdr da jeg stoppede med at amme om natten, tilbød vand i stedet (glasset stod ved sengen, så hann ikke skulle vente) det gik fint, han drak og lagde sig til at sove. Min datter var blevet over 1 inden jeg stoppede med at amme om natten, det skyldtes at hun altid har sovet meget godt og der kunne gå flere nætter i mellem at hun vågnede for at amme. Men så begyndte hun at vågne flere gange om natten for at blive ammet, så tog jeg mig sammen. Den første aften ammede jeg hende inden hun blev puttet, hun blev meget ked da hun vågnede og græd ca 1 times tid. Aftenen efter puttede jeg hende uden at amme, hun lagde sig bare til at sove og accepterede fint at få vand om natten, hun begyndte at sove meget bedre og vågner ikke hver nat for at få at drikke.

Held og lykke med det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Ka+Ma=Be

Jeia skriver:

Min søn var ca. 9 mdr da jeg stoppede med at amme om natten, tilbød vand i stedet (glasset stod ved sengen, så hann ikke skulle vente) det gik fint, han drak og lagde sig til at sove. Min datter var blevet over 1 inden jeg stoppede med at amme om natten, det skyldtes at hun altid har sovet meget godt og der kunne gå flere nætter i mellem at hun vågnede for at amme. Men så begyndte hun at vågne flere gange om natten for at blive ammet, så tog jeg mig sammen. Den første aften ammede jeg hende inden hun blev puttet, hun blev meget ked da hun vågnede og græd ca 1 times tid. Aftenen efter puttede jeg hende uden at amme, hun lagde sig bare til at sove og accepterede fint at få vand om natten, hun begyndte at sove meget bedre og vågner ikke hver nat for at få at drikke.

Held og lykke med det 

Det lyder til, at det gik dejlig nemt :-)
Jeg har også vand stående i soveværelset og har inden ammestop forsøgt at holde ham lidt hen med vand.

I nat var første nat uden amning og det gik egentlig over alt forventning (selvom manden var klar til at smide håndklædet i ringen efter 5 minutter med gråd ;-) tsk tsk)
Benjamin "pev" lidt og var vågen i en times tid vil jeg tro. Men så lagde han sig til at sove og sov resten af natten! :-) det bekræfter også min tro på, at det er mere hygge og tryghed end det er sult.

Så nu håber jeg, at det bliver lige så nemt i nat

Anmeld

17. maj 2012

EKBJ

Ka+Ma=Be skriver:

Nu er det nu! 

Benjamin er blevet ammet i 8½ måned og nu stopper vi altså! I samråd med sundhedsplejersken, er vi blevet enige om at denne lange weekend er oplagt til at vænne Benjamin af med babsen Hun mener ikke, at Benjamin har brug for at spise om natten, og mener, at han har bedst af at få noget søvn!

Min kæreste har fri torsdag og fredag og har indvilliget til at tage nattjansen så ikke Benjamin bliver mere frustreret over mig og lugten af mælk.

Men nu sidder jeg har og har ammet min søn for sidste gang kl 18.30 (satser vi på).... og hvad så nu?  Jeg frygter lidt natten og de kommende nætter og har allerede super ondt af manden!

Så jeg kunne godt bruge nogle gode råd fra jer kvinder. Hvordan gør vi det bedst? Hvor længe tager det? Og hvordan "ignorerer" jeg min formegentlig grædende søn? 

På forhånd tak for hjælpen 

Jeg kan huske min far engang har fortalt mig at da jeg skulle vænnes af med at få bryst sov min mor i et andet rum om natten og så tog min far mig om aftenen.. 

Anmeld

17. maj 2012

Mumto3

Jeg har været usikker alle tre gange jeg skulle afvænne mine børn med at blive ammet. Men de har alle været over 1 år, og det synes jeg har gjort det lidt nemmere, at de var så store at de kunne forstå hvad man sagde til dem.

Men alle gør det på deres måde, jeg tror ikke der findes 'den rigtige måde' eller 'det rigtige tidspunkt'. Men jeg tror på at når mor er klar, så er det meget lettere at gennemfører. Sålænge man ikke selv er helt med i det går det ikke.

Men du lyder afklaret, og det synes jeg tyder på et godt forløb. Det bliver hårdt, men du ved at det er det du vil!!! og det signaler du også til barnet, at det er altså sådan det er, og det bliver der ikke lavet om på!

Anmeld

18. maj 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg har også vand stående i soveværelset og har inden ammestop forsøgt at holde ham lidt hen med vand.

I nat var første nat uden amning og det gik egentlig over alt forventning (selvom manden var klar til at smide håndklædet i ringen efter 5 minutter med gråd ;-) tsk tsk)
Benjamin "pev" lidt og var vågen i en times tid vil jeg tro. Men så lagde han sig til at sove og sov resten af natten! :-) det bekræfter også min tro på, at det er mere hygge og tryghed end det er sult.

Årh hvor dejligt det gik godt, smukke 

Har tænkt på jer!

Haha, som manden min ville ha sagt "Jeg tror han er sulten" og række Oliver over til mig  

Anmeld

18. maj 2012

Jeia

Ka+Ma=Be skriver:

Ja, jeg var nok meget heldig  Håber det går godt med afvænningen.

Anmeld

21. maj 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Årh hvor dejligt det gik godt, smukke 

Har tænkt på jer!

Haha, som manden min ville ha sagt "Jeg tror han er sulten" og række Oliver over til mig  

Ja du kan også tro at Mathias prøvede! haha.

Det går heldigvis rigtig fint! Den anden nat var ikke spor sjov, men derefter har han bare sovet!  Så det er jo super dejligt.

Nu skal vi bare igang med anden runde: "projekt fald-selv-i-søvn" hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.