Jeia skriver:
Min søn var ca. 9 mdr da jeg stoppede med at amme om natten, tilbød vand i stedet (glasset stod ved sengen, så hann ikke skulle vente) det gik fint, han drak og lagde sig til at sove. Min datter var blevet over 1 inden jeg stoppede med at amme om natten, det skyldtes at hun altid har sovet meget godt og der kunne gå flere nætter i mellem at hun vågnede for at amme. Men så begyndte hun at vågne flere gange om natten for at blive ammet, så tog jeg mig sammen. Den første aften ammede jeg hende inden hun blev puttet, hun blev meget ked da hun vågnede og græd ca 1 times tid. Aftenen efter puttede jeg hende uden at amme, hun lagde sig bare til at sove og accepterede fint at få vand om natten, hun begyndte at sove meget bedre og vågner ikke hver nat for at få at drikke.
Held og lykke med det 
Det lyder til, at det gik dejlig nemt :-)
Jeg har også vand stående i soveværelset og har inden ammestop forsøgt at holde ham lidt hen med vand.
I nat var første nat uden amning og det gik egentlig over alt forventning (selvom manden var klar til at smide håndklædet i ringen efter 5 minutter med gråd ;-) tsk tsk)
Benjamin "pev" lidt og var vågen i en times tid vil jeg tro. Men så lagde han sig til at sove og sov resten af natten! :-)

det bekræfter også min tro på, at det er mere hygge og tryghed end det er sult.
Så nu håber jeg, at det bliver lige så nemt i nat
Anmeld