Projekt ammestop! Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Ka+Ma=Be

Nu er det nu! 

Benjamin er blevet ammet i 8½ måned og nu stopper vi altså! I samråd med sundhedsplejersken, er vi blevet enige om at denne lange weekend er oplagt til at vænne Benjamin af med babsen Hun mener ikke, at Benjamin har brug for at spise om natten, og mener, at han har bedst af at få noget søvn!

Min kæreste har fri torsdag og fredag og har indvilliget til at tage nattjansen så ikke Benjamin bliver mere frustreret over mig og lugten af mælk.

Men nu sidder jeg har og har ammet min søn for sidste gang kl 18.30 (satser vi på).... og hvad så nu?  Jeg frygter lidt natten og de kommende nætter og har allerede super ondt af manden!

Så jeg kunne godt bruge nogle gode råd fra jer kvinder. Hvordan gør vi det bedst? Hvor længe tager det? Og hvordan "ignorerer" jeg min formegentlig grædende søn? 

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

dorthemus

Da jeg vænnede min datter af med at spise om natten så tog jeg en kold tyrker. Hun skreg i tre timer i træk den første nat, mens jeg græd ned stille mens jeg byggede hende. Næste nat græd hun mindre og så var det slut med at spise om natten. Desværre blev det ødelagt af en forfærdelig vuggestuestart, men det er en anden snak

Anmeld

16. maj 2012

Ka+Ma=Be

dorthemus skriver:

Da jeg vænnede min datter af med at spise om natten så tog jeg en kold tyrker. Hun skreg i tre timer i træk den første nat, mens jeg græd ned stille mens jeg byggede hende. Næste nat græd hun mindre og så var det slut med at spise om natten. Desværre blev det ødelagt af en forfærdelig vuggestuestart, men det er en anden snak

Årh altså Det er det, jeg frygter, men der er jo nok ingen vej udenom!

Hvordan var hun så om dagen? Og tilbød du vand om natten?

Puuha, institution er næste store bekymring  hehe

Anmeld

16. maj 2012

132319

Ingen gode råd herfra, min datter var 19 måneder før jeg tog mig sammen til at sige at NU var det altså slut!

Men pøj pøj med det

Anmeld

16. maj 2012

Ka+Ma=Be

132319 skriver:

Ingen gode råd herfra, min datter var 19 måneder før jeg tog mig sammen til at sige at NU var det altså slut!

Men pøj pøj med det

Hvordan gjorde du, da du stoppede? Og hvordan tog hun det?

Tak for det

Anmeld

16. maj 2012

dorthemus

Ka+Ma=Be skriver:

Grunden til at jeg ville vænne hende af var at hun ikke ville spise mad, så jeg ville "tvinge" hende til at spise. Hun blev stadig annette om.dagen, men jeg trappede ned da.hun var ni måneder og da til sidst var der kun en ammetår inden putning tilbage og den sluttede da hun fyldte et år. Jeg ville gerne have fortsat med at hyggeamme hende, men var nødt til at stoppe for at få hende til at spise. Jeg er alene med.min datter så det er benhårdt at tage den slags beslutninger, men det skal man også engang imellem når det er bedst for barnet. så må man bare tage sig sammen og sige NU ER DET NU og så stå fast

Anmeld

16. maj 2012

dorthemus

Ka+Ma=Be skriver:

Ja tilbød vand, men det gad hun sgu ikke have

Anmeld

17. maj 2012

Ka+Ma=Be

dorthemus skriver:

Grunden til at jeg ville vænne hende af var at hun ikke ville spise mad, så jeg ville "tvinge" hende til at spise. Hun blev stadig annette om.dagen, men jeg trappede ned da.hun var ni måneder og da til sidst var der kun en ammetår inden putning tilbage og den sluttede da hun fyldte et år. Jeg ville gerne have fortsat med at hyggeamme hende, men var nødt til at stoppe for at få hende til at spise. Jeg er alene med.min datter så det er benhårdt at tage den slags beslutninger, men det skal man også engang imellem når det er bedst for barnet. så må man bare tage sig sammen og sige NU ER DET NU og så stå fast

Ahh på den måde Jeg kan godt forestille mig, at det ikke har været sjovt! Men som du siger, så er det jo for deres skyld. Benjamin spiser heller ikke så meget som han burde om dagen. Det er lidt en dårlig spiral, så jeg håber også, at ingen mad om natten vil give ham mere lyst til at spise om dagen.

Så vi står fast! BUM!

Anmeld

17. maj 2012

Ka+Ma=Be

dorthemus skriver:

Ja tilbød vand, men det gad hun sgu ikke have

Hehe, dumme er de sq ikke de kære små

Anmeld

17. maj 2012

dorthemus

Ka+Ma=Be skriver:

Ahh på den måde Jeg kan godt forestille mig, at det ikke har været sjovt! Men som du siger, så er det jo for deres skyld. Benjamin spiser heller ikke så meget som han burde om dagen. Det er lidt en dårlig spiral, så jeg håber også, at ingen mad om natten vil give ham mere lyst til at spise om dagen.

Så vi står fast! BUM!

Det vil helt sikkert hjælpe på appetitten...så ja, BUM og pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.