Shiiiiit vuggestue! Kom med ALLE gode råd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Frøken J.

maria_wlt skriver:

Du har intet at være nervøs for.. VI ELSKER VORES VUGGESTUE...

Vores vuggestue havde lagt en plan for hvordan de synes at det skulle køre.. MEGET stille start, som Ene fik ødelagt med det samme da hun var SÅ klar til at være ude i verden alene

Det er den bedste beslutning vi har gjort for vores unger

Jeg tror (håber) Rose bliver på samme måde. Hold kæft det bliver godt for hende. Der er SÅ meget gang i hende, hun er over ALT. Krudt i røven, socialt barn. Ikke bange for noget. Pånær mænd med skæg og briller Det er nok mest mig som er nervøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Frøken J.

kicha skriver:

Hvis i gerne vil ha den så ville jeg nok betale for den ekstra måned selv om jeg ik brugte den. Arbejder selv i vuggestue hvor der kun er 7 børn og det er ret populært så vi har ofte forældre der må betale selvom de måske ik har brug for pladsen

Håber i blir rigtig glade for det held og lykke

Tak for svar! Der står også, at vi mister garantipladsen hvis vi siger nej, og det vil vi jo endelig ikek

Anmeld

16. maj 2012

Sara.

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Se der var et par ting, som jeg ikke vidste Det er Lærkebo i Risskov - Men hvis du siger den måned er betalingsfri og det med fællespasning, tror jeg da bare vi siger ja, men starter fra August! Tak fordi du lige fortalte det, det var jeg ikke klar over

Juli mdr er betalings fri og de fleste institutioner her i Århus holder ferielukket i ugerne 29 + 30 (enkelte i andre uger).

Så jeg ville helt bestemt også sige ja tak til pladsen fra juli og så begynde at bruge den fra august.

Held og lykke med det starten når i kommer dertil :-) Det er altid spændende hvordan det kommer til at gå. Og ofte er det jo mindst ligeså hårdt for forældrene, hvis ikke mere...

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Frøken J. skriver:

Jamen det er lige netop det! Man ved jo godt det komme, men det føles bare forkert at skulle sige farvel til den der symbiose man har med sit barn, hvor man bare går derhjemme og er sammen altid. Og kan pædagogerne nu finde ud af det? Og yada yada. Self. kan de det. Man er vel lidt hønemor

Kan se en anden skriver juli måned er betalingsfri, så kan nok bare sige ja, men starte fra august

Ja du bestemmer jo reelt set selv om du vil bruge den plads du har

Jamen da Sebastian skulle starte i dagpleje var jeg også i tvivl om hun kunne passe MIT barn.

Men jeg vidste også med mig selv at den der ville have det sværest ved det var moren  Især fordi jeg som regel bare var hjemme.

Anmeld

16. maj 2012

Laulund87

Det bliver SÅ godt for Rose, jeg er helt overbevist!

Jeg kneb en tåre den første dag jeg "forlod" Maria derinde, så det bliver ikke nemt for dig.. Så ved du det, men det behøver jeg jo ikke sige

Hey så bliver jeg tante til et vuggestuebarn

Anmeld

16. maj 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

visteenOooooh du godeste! Har lige fået brev fra pladsanvisningen. Rose har fået tilbudt plads i vuggestue pr. 1/7. Jeg blev ikke en gang glad Fik faktisk en knude i maven om, at min datter snart skal ud i den "virkelige verden" og ikke gå hjemme og hygge med mig. SNØFT!!! Men jeg VED hun vil elske det, for hun har krudt i røven og er svær at aktivere nogen gange

Vi gik plads i vores 2. prioritet. Vi havde været ude at se en masse, men kun 2 af dem gav os en fantastisk mavefornemmelse. Den eneste grund til denne blev nr. 2 var at den anden var tættere på, ellers var vi lige glade for dem, så vi er self. glade.

Meeeen men. Jeg havde skrevet vi ønskede plads fra 1/8. Men vi er tilbudt plads fra 1/7. Hvad gør man så? Min kæreste har fri hele august, og jeg starter først i skole i starten af september, så vi havde forestillet os at bruge august måned på en langsom indkøring. Hun bliver 10 måneder i starten af august. Men ja. Hvad så? Når nu vi har fået pladsen fra en måned før?

Dernæst.. Kom med AAAAAAAALLE jeres gode råd om vuggestuestart. Ved den har været oppe før, men den kan altid hives frem igen. Vi skal nok få praktisk info nede i vuggestuen, men byd ind med alt i kan komme på man skal huske. Både med hvad man skal huske at have med og det ene og det andet

Hilsen en mor til kommende vuggestuebarn

Vi fik vist plads fra 1 september, men valgte at hun skulle starte midt på måneden og derved kun betale halv pris første måned.

Anmeld

16. maj 2012

Nessie

Din stakkel

Det er en lidt underlig dato de starter jer op på, men dét er vel bare der der er en ledig plads fra. Men du kan jo høre pladsanvisningen om hun kan vente med at starte til august, og hvis ikke, ja så tag pladsen, og vent til vuggestuens ferieuger er overstået, før I starter indkøring.'

Pøj pøj med det

Anmeld

16. maj 2012

Musse21

Det er så stor når de skal i vuggestue

Arbejder selv i vuggestue og det er meget eftertraktet så vi ahr forældre der betaler 1-6 mdr hvor barnet ikke er der bare for at være sikker på at have en plads..

Ang. start af i vuggestuen så skal i bare give jer god tid og have tillid til vuggestue personalet Er sikker på de nok skal guide jer igennem det..

Anmeld

16. maj 2012

Ellie79

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Se der var et par ting, som jeg ikke vidste Det er Lærkebo i Risskov - Men hvis du siger den måned er betalingsfri og det med fællespasning, tror jeg da bare vi siger ja, men starter fra August! Tak fordi du lige fortalte det, det var jeg ikke klar over

Det er den skønneste vuggestue Vi havde 2 fantastiske år, så er sikker på at knuden forsvinder så snart I får ringet og aftalt et møde med dem. Fantastisk legeplads og omgivelser og søde pædagoger

Anmeld

17. maj 2012

Alexander&Lærke

Nu har du fået en masse svar. Men vil da bare sige at i siger da bare ja også snakker i med vuggestuen om at i først starte hende rigtigt op i august når ferie perioden er overstået... Og dernæst så kan jeg godt forstå du er nervøs, men det bliver da kun godt for hende hvis der er lidt gang i hende. Jeg havde det på samme måde med min søn, kunne ikke rigtigt overskue at overlade ham til en vild fremmede dame som jeg kun havde mødt 2 gange, men det var altså også bare lige sagen for ham, ham er der nemlig også gang i, selv i dag hvor han nærmere sig 5 år. Denne gang har jeg det helt anderledes med at skulle aflever lille pigen, faktisk glæder jeg mig lidt til vi begge skal igang med hverdagen, måske fordi det er nr 2, men sikkert også fordi jeg kender vores kommende dp ret godt.... 

Held og lykke med indkøring, her startden den lige om lidt den 6/6-12

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.