Shiiiiit vuggestue! Kom med ALLE gode råd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.800 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Frøken J.

Oooooh du godeste! Har lige fået brev fra pladsanvisningen. Rose har fået tilbudt plads i vuggestue pr. 1/7. Jeg blev ikke en gang glad Fik faktisk en knude i maven om, at min datter snart skal ud i den "virkelige verden" og ikke gå hjemme og hygge med mig. SNØFT!!! Men jeg VED hun vil elske det, for hun har krudt i røven og er svær at aktivere nogen gange

Vi gik plads i vores 2. prioritet. Vi havde været ude at se en masse, men kun 2 af dem gav os en fantastisk mavefornemmelse. Den eneste grund til denne blev nr. 2 var at den anden var tættere på, ellers var vi lige glade for dem, så vi er self. glade.

Meeeen men. Jeg havde skrevet vi ønskede plads fra 1/8. Men vi er tilbudt plads fra 1/7. Hvad gør man så? Min kæreste har fri hele august, og jeg starter først i skole i starten af september, så vi havde forestillet os at bruge august måned på en langsom indkøring. Hun bliver 10 måneder i starten af august. Men ja. Hvad så? Når nu vi har fået pladsen fra en måned før?

Dernæst.. Kom med AAAAAAAALLE jeres gode råd om vuggestuestart. Ved den har været oppe før, men den kan altid hives frem igen. Vi skal nok få praktisk info nede i vuggestuen, men byd ind med alt i kan komme på man skal huske. Både med hvad man skal huske at have med og det ene og det andet

Hilsen en mor til kommende vuggestuebarn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

lycly

Uh den der knude sad jeg også med da vi fik plads - men den forsvandt den dag hun startede (igår) for hun råhyggede sig simpelthen - det gør det lidt nemmere

Ved ikke lige så meget om vuggestue da vi har valgt dagpleje. Men vi fik tilbudt en plads 2 uger tidligere end vi havde bedt om. Og vi havde mulighed for at vente med at starte - skulle dog selvfølgelig betale alligevel. Men hun behøvede ikke at starte lige præcis den dag. Måske I også kan få lov at vente?

Anmeld

16. maj 2012

Nettemor

Årh hvor jeg kender den følelse. Jeg blev også ked af det da brevet kom. Selv om jeg et par dage inden havde snakket med en veninde om at nu skulle vi da snart ha besked. Men det kommer pludselig så tæt på

Angående det med at I har fået pladsen før tid: du kan evt ringe til pladsanvisningen og høre om det så betyder at I skal have den derfra eller I kan vente. Altså hvis I risikere at miste pladsen hvis I venter så havde jeg taget den fra den dato og betale den men så stadig vente med at starte hende op til den dato I havde planlagt...

Gav det mening?

Angående hvad I skal huske på så har jeg ingen anelse. Vi har dagpleje

Anmeld

16. maj 2012

Sara.

Jeg tænkte på hvilken vuggestue det er?

Hvis det er i midt Århus er det mega svært at få plads...

Grunden til at i har fået fra 1 juli er nok at juli mdr er betalings fri... så om i har den mdr med også men først bruger pladsen fra august er nok fin...Ville også være synd for Rose begynde en indkøring for så at holde ferie i ugerne hvor der er fællespasning...

så sig ja og brug den fra august :-)

Anmeld

16. maj 2012

maria_wlt

Du har intet at være nervøs for.. VI ELSKER VORES VUGGESTUE...

Vores vuggestue havde lagt en plan for hvordan de synes at det skulle køre.. MEGET stille start, som Ene fik ødelagt med det samme da hun var SÅ klar til at være ude i verden alene

Det er den bedste beslutning vi har gjort for vores unger

Anmeld

16. maj 2012

Sara.

Hilsen Sara, pæd. studerende fra Peter sAbroe... så kender til en del af institutionerne :-)

Anmeld

16. maj 2012

PernilleogLouis

Hvis i gerne vil ha den så ville jeg nok betale for den ekstra måned selv om jeg ik brugte den. Arbejder selv i vuggestue hvor der kun er 7 børn og det er ret populært så vi har ofte forældre der må betale selvom de måske ik har brug for pladsen

Håber i blir rigtig glade for det held og lykke

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

LuLy skriver:

Uh den der knude sad jeg også med da vi fik plads - men den forsvandt den dag hun startede (igår) for hun råhyggede sig simpelthen - det gør det lidt nemmere

Ved ikke lige så meget om vuggestue da vi har valgt dagpleje. Men vi fik tilbudt en plads 2 uger tidligere end vi havde bedt om. Og vi havde mulighed for at vente med at starte - skulle dog selvfølgelig betale alligevel. Men hun behøvede ikke at starte lige præcis den dag. Måske I også kan få lov at vente?

Tak for svaret! Tror også det er værst for mig Hun er en meget social, aktiv, nysgerrig pige med krudt i røven, og er en rigtig laban. Er slet ikke i tvivl om hun vil elske at komme ud, men det er jo hårdt for MIG! Hahaha! Så tror jeg vi vil vente, men sige ja til pladsen derfra

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

Nettemor skriver:

Årh hvor jeg kender den følelse. Jeg blev også ked af det da brevet kom. Selv om jeg et par dage inden havde snakket med en veninde om at nu skulle vi da snart ha besked. Men det kommer pludselig så tæt på

Angående det med at I har fået pladsen før tid: du kan evt ringe til pladsanvisningen og høre om det så betyder at I skal have den derfra eller I kan vente. Altså hvis I risikere at miste pladsen hvis I venter så havde jeg taget den fra den dato og betale den men så stadig vente med at starte hende op til den dato I havde planlagt...

Gav det mening?

Angående hvad I skal huske på så har jeg ingen anelse. Vi har dagpleje

Jamen det er lige netop det! Man ved jo godt det komme, men det føles bare forkert at skulle sige farvel til den der symbiose man har med sit barn, hvor man bare går derhjemme og er sammen altid. Og kan pædagogerne nu finde ud af det? Og yada yada. Self. kan de det. Man er vel lidt hønemor

Kan se en anden skriver juli måned er betalingsfri, så kan nok bare sige ja, men starte fra august

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

Sara. skriver:

Jeg tænkte på hvilken vuggestue det er?

Hvis det er i midt Århus er det mega svært at få plads...

Grunden til at i har fået fra 1 juli er nok at juli mdr er betalings fri... så om i har den mdr med også men først bruger pladsen fra august er nok fin...Ville også være synd for Rose begynde en indkøring for så at holde ferie i ugerne hvor der er fællespasning...

så sig ja og brug den fra august :-)

Tak for svaret! Se der var et par ting, som jeg ikke vidste Det er Lærkebo i Risskov - Men hvis du siger den måned er betalingsfri og det med fællespasning, tror jeg da bare vi siger ja, men starter fra August! Tak fordi du lige fortalte det, det var jeg ikke klar over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.