7 måneder, syg og dårlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Frøken J.

Hej piger. Min lille baby er syg, og har brug for gode råd og om der er noget jeg skal være opmærksom på. Det er første gang nogensinde hun rigtigt er syg pånær feber efter vaccination.

Hun startede op med forkølelse igår, som bare er blevet værre og værre. Nu har hun konstant snot i ansigtet, øjnene løber i vand, hun nyser og af og til hoste hun lidt.

Hun er naturligvis ked og pylret, så jeg nusser om hende. Og hun er også meget træt. Men spiser fint. Jeg suger hendes næse efter behov og bruger saltvandsdråber, da hun ellers stopper helt til.. her til aften har hun lidt feber. 38,2.

Hvad kan eller skal jeg gøre? Skal man egentlig ringe til lægen? Og må jeg give børnepanodil, hvis feberen stiger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville nok bare gi børne panodil når nu hun har feber! Ellers er der ik så meget andet at gøre end at sikre at hun får nok at drikke og bare nusser extra om hende. God bedring med hende. Vh stine

Anmeld

16. maj 2012

Faith

Du skal holde øje med hendes bevidsthedsniveau og om feberen stiger. Jeg gætter på det "bare" er en virus. Hun har ikke alarmerende høj feber og jeg ville nok ikke selv give panodil før feberen rammer de 39. Men det er nok en temperamentssag.

Og så skal du sørge for at hun drikker godt og ikke har alt for meget tøj på. Evt. kigge til hende oftere i løbet af natten end du evt plejer.

Er ret sikker på det er hvad vagtlægen ville sige hvis du ringede.

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

StineW79 skriver:

Jeg ville nok bare gi børne panodil når nu hun har feber! Ellers er der ik så meget andet at gøre end at sikre at hun får nok at drikke og bare nusser extra om hende. God bedring med hende. Vh stine

Tak for svaret Tror jeg venter og ser om feberen stiger, før jeg giver panodil..

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

Faith skriver:

Du skal holde øje med hendes bevidsthedsniveau og om feberen stiger. Jeg gætter på det "bare" er en virus. Hun har ikke alarmerende høj feber og jeg ville nok ikke selv give panodil før feberen rammer de 39. Men det er nok en temperamentssag.

Og så skal du sørge for at hun drikker godt og ikke har alt for meget tøj på. Evt. kigge til hende oftere i løbet af natten end du evt plejer.

Er ret sikker på det er hvad vagtlægen ville sige hvis du ringede.

Tak for svar, vil være obs på de ting! Vil også først give hende børnepanodil hvis feberen bliver rimelig høj. Undgår helst medicin og den slags, hvis ikke det er nødvendigt

Anmeld

16. maj 2012

Faith

Frøken J. skriver:

Tak for svar, vil være obs på de ting! Vil også først give hende børnepanodil hvis feberen bliver rimelig høj. Undgår helst medicin og den slags, hvis ikke det er nødvendigt

Ja det er osse sådan jeg har det

Her da drengene skulle opereres skulle de have en hulens masse medicin, heriblandt smertestillende. Havde det ikke godt med at fylde dem med alt det, men det var jo nødvendigt.

Rigtig go bedring med hende!

Anmeld

16. maj 2012

Leonora

Det lyder helt rigtigt det du gør

Vær opmærksom på at hun får nok at drikke og på at hun ikke blir sløv - dvs at du ikke kan få ordenlig kontakt til hende.

Jeg er af den opfattelse at børn skal have panodil hvis de har ondt eller feber. For det ville de fleste voksne også tage i den situation. MEN hvis hun ka sove uden i dagtimerne ville jeg nok vente til aften med at give den da temp ofte stiger på dette tidspunkt.
Men hun tager bestemt ikke skade af en sup børne panodil på 125 mg hver 6 time / altså 4 gange dgl

Go bedring med lille musen. Jeg har selv en i samme str og det er ik sjovt når de er så små og ik kan fortælle hvordan de har det :/

Knus Louise

Anmeld

16. maj 2012

Bassemor<3

Du må gerne give panodil, men KUN efter du har snakket med lægen. Det skal vurderes om det "bare" er en forkølelse, for hvis det ikke er kan panodil skjule evt. symptomer ! Jeg har prøvet det, og det endte med at en blærebetændelse udviklede sig til nyrebækken betændelse og min søn er kun 3 mdr. ! ville lige give lægen et kald, så kan du også få at vide hvad du helt præcis skal holde øje med Kram og god bedring med hende !

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

Faith skriver:

Ja det er osse sådan jeg har det

Her da drengene skulle opereres skulle de have en hulens masse medicin, heriblandt smertestillende. Havde det ikke godt med at fylde dem med alt det, men det var jo nødvendigt.

Rigtig go bedring med hende!

Ja, og når det er nødvendigt må det jo til!

Tak

Anmeld

16. maj 2012

Frøken J.

Leonora skriver:

Det lyder helt rigtigt det du gør

Vær opmærksom på at hun får nok at drikke og på at hun ikke blir sløv - dvs at du ikke kan få ordenlig kontakt til hende.

Jeg er af den opfattelse at børn skal have panodil hvis de har ondt eller feber. For det ville de fleste voksne også tage i den situation. MEN hvis hun ka sove uden i dagtimerne ville jeg nok vente til aften med at give den da temp ofte stiger på dette tidspunkt.
Men hun tager bestemt ikke skade af en sup børne panodil på 125 mg hver 6 time / altså 4 gange dgl

Go bedring med lille musen. Jeg har selv en i samme str og det er ik sjovt når de er så små og ik kan fortælle hvordan de har det :/

Knus Louise

Det er jeg lige obs på!

Jeg vil self. heller ikke tilbageholde panodil pr. princip, hvis hun er rigtig skidt, men tænker når hendes feber er så lav er det næsten på bagatelgrænsen (eller hvad? Hehe). Så jeg vil lige se det an! Hun virker i rimelig humør lige nu efter omstændighederne, så det er jo meget godt!

Tak for dit svar og tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.