søger erfaring/viden ang pencillin og dårlig mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

LR85

Puslingen skriver:

Ja, det er så bittert
Vi har været på apoteket.
Egen læge har lukket til mandag, derfor jeg håbede nogen herinde måske havde oplevet lign.

Og apoteket sagde ikke noget brugbart? 

Tror bare det er bedst med noget faglig og prefessionel rådgivning, selvom vagtlægen ikke altid er den bedste oplevelse. 

Håbet i finder en løsning så han blir rask uden a få ødelagt sin mave helt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Madam Blå

Puslingen skriver:

Hej
Første gang min søn fik pencillin fik han en bakterie i maven som gav ham diarre i knap 2 mdr.
På børne hospitalet sagde de at vi helst skulle undgå pencillin og antibiotika fordi hans mave ikke kunne tåle det!
For knap en måned siden fik han konstateret slim på lungerne , men lægen ville ikke give antibiotika/pencillin på grund af maven.
Nu er han bare Så syg at den anden af vores læger har givet os det da han både har lungebetændelse og MØB og hun mente at det var vigtigst at behandle og at det jo ikke var sikkert at han denne gang ville få dårlig mave.
Men allerede her till morgen startede det i stor stil, det render ud af ham og med tanke på han nærmst intet spiser og stadig ikke var kommet op på den vægt han havde inden han blev syg første gang, er jeg ret frustreret

Andre hvis børn der har haft samme problem?
Hvad gjorde i/jeres læge?

Jeg er så frustreret over dette aldrig får en ende og jeg ved ikke hvem eller om man og hovedet skal henvende sig til nogen. Ville have ringet til egen læge, men de har lukket til mandag.
Vil skal dog til kontrol med ham næste torsdag, da han måske har asmatisk bronkitis.
Hvis du er nået så langt, tak fordi du læste.

Har desværre ingen erfaringer, eller guldkorn - men ville ikke gå uden at ønske god bedring med ham! Nu har det godt nok stået på længe Håber virkelig snart det blive bedre.

Ellers tænker jeg også, at jeg ville gå på apoteket og blive rådgivet omkring de forskellige præparater. Er i stadig tilknyttet børneafdelingen? Hvis i er på åben indlæggelse, så kan du ringe til dem?

Anmeld

16. maj 2012

2721

LR85 skriver:

Og apoteket sagde ikke noget brugbart? 

Tror bare det er bedst med noget faglig og prefessionel rådgivning, selvom vagtlægen ikke altid er den bedste oplevelse. 

Håbet i finder en løsning så han blir rask uden a få ødelagt sin mave helt. 

Nej, de vidste lige så lidt som sidst
Måtte forklare damen at de havde sådan nogle mælkesyrebakteriepiller i tyggeform til små børn Det burde jo være hendes job.

Jeg må prøve at ringe til dem i morgen.

Anmeld

16. maj 2012

2721

Madam Blå skriver:

Har desværre ingen erfaringer, eller guldkorn - men ville ikke gå uden at ønske god bedring med ham! Nu har det godt nok stået på længe Håber virkelig snart det blive bedre.

Ellers tænker jeg også, at jeg ville gå på apoteket og blive rådgivet omkring de forskellige præparater. Er i stadig tilknyttet børneafdelingen? Hvis i er på åben indlæggelse, så kan du ringe til dem?

Mange tak
Ja, det har det, det er en skrue uden ende

Vi har desværre ikke en åben indlæggelse og apoteket er prøvet

Anmeld

16. maj 2012

LR85

Puslingen skriver:

Nej, de vidste lige så lidt som sidst
Måtte forklare damen at de havde sådan nogle mælkesyrebakteriepiller i tyggeform til små børn Det burde jo være hendes job.

Jeg må prøve at ringe til dem i morgen.

Okay. 

Og du har prøvet med banan, ristet toast, revet æble og de der husmoderråd? 

I så fald så ring til en læge og så held og lykke med det snart blir meget bedre

Anmeld

16. maj 2012

2721

LR85 skriver:

Okay. 

Og du har prøvet med banan, ristet toast, revet æble og de der husmoderråd? 

I så fald så ring til en læge og så held og lykke med det snart blir meget bedre

Han spiser intet. hvis jeg er heldig ryger der en sodavandsis ned

tusnd tak, vil ringe i morgen, men hvis det er som sidst, vl de/kan de intet gøre

Anmeld

16. maj 2012

Madam Blå

Puslingen skriver:

Mange tak
Ja, det har det, det er en skrue uden ende

Vi har desværre ikke en åben indlæggelse og apoteket er prøvet

Hvad med at ringe til en vagtlæge og tale med ham om det? Der er længe til mandag - især hvis man kan finde et andet præparat, som han kan tåle.Tænk, hvis han kunne få noget andet, som han lille mave kan tåle. Det ville jo være lykken

Øv hvor er det bare træls!

Anmeld

16. maj 2012

2721

Madam Blå skriver:

Hvad med at ringe til en vagtlæge og tale med ham om det? Der er længe til mandag - især hvis man kan finde et andet præparat, som han kan tåle.Tænk, hvis han kunne få noget andet, som han lille mave kan tåle. Det ville jo være lykken

Øv hvor er det bare træls!

I følge børneambulatoriet gælder det al penicillin og antibiotika.
Men jeg vil prøve og ringe tl en læge morgen

Anmeld

16. maj 2012

Madam Blå

Puslingen skriver:

I følge børneambulatoriet gælder det al penicillin og antibiotika.
Men jeg vil prøve og ringe tl en læge morgen

Ja, prøv det. Men har de ikke lukket i morgen? Det er Kristi Himmelfartsdag. Men vagtlægen er i hvert fald ved telefonen.

Håber der bliver fundet en løsning

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

LR85 skriver:

Gå på apoteket nu eller i morgen tidlug og bliv rådgivet om hvilke ting du kan give sådan et lille barn. 

Sys det er vigtigt a i selvfølgelig fortsætter den antibiotiske behandling, men der må findes nogen ting til maven (der findes i hvert fald maaange præperater til voksne)

øh apoteket har lukket i morgen!?!?!? det er helligdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.