Miljøgifte fundet i regntøj fra Ticket to Heaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Mette.

LuLy skriver:

Ej altså, har LIGE købt et regnsæt på trendsales. Må da lige tjekke med det samme når jeg får det, om det er den model

Jeg har undersøgt sagen nærmere, netop fordi vi havde det omtalte sæt - og det viser sig at det faktisk er ALLE sæt fra Ticket som har det farlige stof i lynlåsen - dog kun det med prikkerne som også har et andet farligt stof i sig.

I Sverige er samtdlige Ticket sæt trukket tilbage fra markedet, men fordi Danmark ikke har så strikse regler er det endnu ikke tilbagetrukket og det skal først testet yderligere, for hvor høj værdien af de farlige stoffer er, før det trækkes tilbage her. Jeg synes bare det er foruroligende at man må sælge det med en hvis del i her i DK, når man ikke gør det andre steder i norden.  Vi vil hvertfald ikke tage nogen chance.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Brams

Mette. skriver:

Jeg har undersøgt sagen nærmere, netop fordi vi havde det omtalte sæt - og det viser sig at det faktisk er ALLE sæt fra Ticket som har det farlige stof i lynlåsen - dog kun det med prikkerne som også har et andet farligt stof i sig.

I Sverige er samtdlige Ticket sæt trukket tilbage fra markedet, men fordi Danmark ikke har så strikse regler er det endnu ikke tilbagetrukket og det skal først testet yderligere, for hvor høj værdien af de farlige stoffer er, før det trækkes tilbage her. Jeg synes bare det er foruroligende at man må sælge det med en hvis del i her i DK, når man ikke gør det andre steder i norden.  Vi vil hvertfald ikke tage nogen chance.

Vores ryger også nu ud!

Anmeld

16. maj 2012

Mette.

Brams skriver:

Vores ryger også nu ud!

Fornuftigt.

Jeg fatter ikke man i DK tillader et lille indhold af det. Jeg skal hvertfald ikke have min datter i det. Har lige bestilt det som er testvinder i den svenske test - så håber jeg det er godt.

Anmeld

16. maj 2012

Brams

Mette. skriver:

Fornuftigt.

Jeg fatter ikke man i DK tillader et lille indhold af det. Jeg skal hvertfald ikke have min datter i det. Har lige bestilt det som er testvinder i den svenske test - så håber jeg det er godt.

Uhh hvad er det for et sæt??

Anmeld

16. maj 2012

Mette.

Brams skriver:

Uhh hvad er det for et sæt??

Det er Didriksons som har vundet testen med 4,9 point ud af 5. Dernæst kommer Abeko med 4,8 point.

Vi har faktisk bestilt det fra Abeko, fordi det fra Didriksons er foret med fleece og jeg tror det bliver for varmt til sommer, det er det fra Abeko ikke. Men når man ser på testen har de fået præcis samme score, pånær en lille bitte forskel i holdbarhed når det rykkes i. Begge sæt er testet helt fri for alle stoffer.

Anmeld

16. maj 2012

Brams

Mette. skriver:

Det er Didriksons som har vundet testen med 4,9 point ud af 5. Dernæst kommer Abeko med 4,8 point.

Vi har faktisk bestilt det fra Abeko, fordi det fra Didriksons er foret med fleece og jeg tror det bliver for varmt til sommer, det er det fra Abeko ikke. Men når man ser på testen har de fået præcis samme score, pånær en lille bitte forskel i holdbarhed når det rykkes i. Begge sæt er testet helt fri for alle stoffer.

Super tak - kigger på det med det samme

Anmeld

16. maj 2012

Bruus

Mette. skriver:

Kan du fortælle mig hvor du har fundet de oplysninger? 

Anmeld

16. maj 2012

Mette.

BRUUS skriver:

Kan du fortælle mig hvor du har fundet de oplysninger? 

Altså fra testen?

Det er angivet i artikelen på eb.dk hvor højt et indhold af de forskellige stoffer der er tilladt i DK og ligeledes at det er helt forbudt i Sverige at have noget indhold af det.

Det med der yderlige undersøgelse af regntøjet her i DK, fik jeg afvide i den butik hvor jeg købte nyt regntøj til min datter - hun fortalte mig at fordi det er en svensk test, skal det danske teknologiske institut først lave en ibundgående undersøgelse af regntøjet og derefter tage stilling til om det skal trækkes af det danske marked - indtil da sælges det fortsat.

Anmeld

16. maj 2012

Bruus

Mette. skriver:

Altså fra testen?

Det er angivet i artikelen på eb.dk hvor højt et indhold af de forskellige stoffer der er tilladt i DK og ligeledes at det er helt forbudt i Sverige at have noget indhold af det.

Det med der yderlige undersøgelse af regntøjet her i DK, fik jeg afvide i den butik hvor jeg købte nyt regntøj til min datter - hun fortalte mig at fordi det er en svensk test, skal det danske teknologiske institut først lave en ibundgående undersøgelse af regntøjet og derefter tage stilling til om det skal trækkes af det danske marked - indtil da sælges det fortsat.

Du skriver følgende:

Hvor stammer de oplysninger fra? 

Anmeld

16. maj 2012

Mette.

BRUUS skriver:

Du skriver følgende:

Hvor stammer de oplysninger fra? 

Det var også hende i butikken hvor jeg købte det nye regnsæt som oplyste mig dette. Hun sagde at alle de sæt som er ensfarvede fra  Ticket har det omtalte problem med lynlåsen som det prikkede sæt også har.

Det prikkede sæt har så også giftige stoffet i alt det som prikkerne er lavet med på tøjet. Men som jeg kan læse mig til, er det giftige stof i lynlåsen ikke forbudt i Danmark til at bruge i børnetøj, så på den måde kommer det nok aldrig på tale at det skal tilbagekaldes her, men det var blot for at gøre opmærksom på det. Jeg har hvertfald ikke lyst til at bruge hverken det ene eller andet sæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.