Loa skriver:
På den ene side kan jeg følge dig og på den anden, ikke.
Som flere skriver, burde det jo være logisk at man skal passe ekstrem på et spædbarn, men samtidig tænker jeg på, hvordan en SP håndterede mit barn da jeg var til åbent hus, i vores by. Min datter var meget urolig og ville ikke falde til ro, og hun tog hende ud af mine arme og stod og svingede hende frem og tilbage, ekstremt hurtigt, og sagde at det bare kunne være det der skulle til for at få hende til at falde til ro....... 

Altså, ærligt, det kan man da godt forstå hvis mødre/fædre bliver forvirret over så.....
Men er det logisk for alle? Jeg startede som barnepige da jeg var 13 år gammel, som 14 årig passede jeg tvillinger på 3 mdr. i et par timer om dagen.
Jeg har aldrig rusket et barn, men tror da ikke jeg vidste noget om hvad der kunne ske hvis jeg gjorde det. Hvilket jeg heller ikke ville forvente en 14 årig gør idag, men hvornår forventer man at folk der omgås vores børn kan tænke sig til det? - tror da absolut heller ikke min "gamle" far på 62 ved noget om konsekvenserne ved det. han ved at man ikke må slå børn og så er det nok det han ved om børn.
Anmeld