Hej Tøser.
Denne tråd er selvfølgelig inspireret af dokumentaren om stine-sagen.
Jeg sad igår og så den sammen med min kæreste. Vi venter vores første barn og min kæreste har ikke tidligere erfaringer med børn. (dvs han har aldrig holdt et barn)
Det spørger ham om han kender til ruskesyndrom og ved hvad det kan gøre ved et barn, hertil svarer han at det ved han faktisk ikke. Han kan regne ud at man jo nok ikke skal gøre det, eftersom han ved man skal passe på deres hoveder mens man holder dem, og at de ikke selv kan holde deres hoved som små, så det er nok meget skøbeligt det første års tid.
Jeg er for at slå helt fast ABSOLUT ikke bange for min kæreste vil kunne skade vores barn, nok tvært imod tror jeg han vil være helt vildt overbeskyttende.
MEN det hele fik mig til at overveje om nybagte forældre bliver informeret omkring det at ruske et barn og hvad skade det kan gøre? Det er vel ikke en selvfølge at alle ved det og at alle kan tænke sig til det.
OBS! Jeg har ikke på nogen måde mistænkt Stine og Benno for at være uvidende, disse tanker er bare udsprunget af dokumentaren.
Anmeld