Hvilken bil havde du da du fik kørekortet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Mira0911

FrkT skriver:

Nemlig. Så kan man sq også sige at man har betalt sin bil, også selvom den kun har kostet 6000 fx. Det synes jeg egentlig er federe end at "eje" en bil til 100000, som man har lånt af banken til....

Jeps... for fiat'en gav jeg 11000,- nysynet, undervognsbehandlet, skiftet  bremseklodser og skiver + en bærearm... Fordi den var så billig, er fordi der lige er lidt rust på bagklappen, og det er til at leve med... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Joan ( Smallie )

Min første bil var en Ford Taunus 2,0 V6 fra 78 jeg købte den da jeg var 17 og renoveret den. Fik klrt få dage efter min 18 års fødselsdag.

Bilen var også noget helt specielt og havde den i 3 år i alt tror jeg

Anmeld

15. maj 2012

9510

Min 1. bil var en golf 2, turbu diesel, den bedste bil jeg nogensinde har haft, vil gerne have den tilbage havde den i 7 år den var brugt da jeg fik den, men kunne selv lave det meste i den, nu har vi en ny bil som skal på værksted hver gang der er en lampe der lyser

Anmeld

15. maj 2012

L&V

Mira0911 skriver:

Dejligt I har dem endnu... 

Yeps det er super med 2 biler, manden ville hels heller ikke af med hans ungkale bil så vi måtte jo invistere i en familie øse ved siden af

Anmeld

15. maj 2012

Nitz - <3 David

Jeg havde ikke selv bil det første år ca.. Jeg boede hjemme.. Og min far og stedmor.. Min stedmor arbejdede nat og min far dag.. Så der var altid en bil hjemme.. Så jeg lånte som regel altid min stedmors bil i skole..
Da jeg så flyttede hjemme fra (igen) da jeg var 20 fik jeg min første bil.
En Peugeot 205 GLI.. Den var jeg rigitg glad for.. Lige indtil toppakningen smuttede.. (efter 1½ år)
Der flyttede jeg så sammen med min dengang kæreste.. Og han syns det var synd for mig at jeg ingen bil havde.. så han fandt et gammelt lig af en bil, hvor der var 8 mdr til syn på..
Den var SÅ grim.. men kørte bare sindsygt godt.. den var sløv men hvad kan man forlange af en 1,2L benzin motor fra 81?!?! Og så gav han kun 2000 for den.. Den kørte jeg så i,. i 8 mdr +.. Der var jeg færdig med skolen og havde fået job.. så banken gav mig lov til at låne til 100.000 til en Lupo.. Og den har jeg så haft i 5 år nu

Her er lige et par billeder af de to første biler
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. maj 2012

wamse

Vi havde ingen bil, for det havde vi ikke råd til Men jeg lånte en bil engang imellem af min far

En gammel gammel lille spand, som virkede hver anden gang

Anmeld

15. maj 2012

Maise86

Da jeg fik kørekort i 2004 havde jeg en toyota corolla. En deeejlig bil
Jeg havde den vidst i 3 år men skiftede den ud da jeg fik flere penge og ville have lidt mere luxus.

Men min rolla vil altid have en plads i mit hjerte

Anmeld

15. maj 2012

AnnaK89

Da jeg fik kørekort som 18 årig, havde jeg ikke selv en bil, men manden havde en Nissan Almera, og han var på daværende tidspunkt eksportchauffør, så jeg havde den fast i hverdagen. 

Så fik vi Toyota Coralla, den lækreste lille bil. Den var bygget som en udstillingsmodel, for de der rally biler. Har lige koblet et lånt billed til. Den er magen til denne i form og model, vores havde bare ikke sponser mærker - men stadig hvid med den røde og grønne "striber". Det var en bette hurtig og sjov bil at køre i. Rykke det kunne den ihvertfald. Ville ønske vi stadig havde den.

Nå, men jeg blev gravid, og vi måtte skilles os af dem den. Så vi en Peugeot 406 - noget værre skidt, som vi kun havde knap 1 år.

Nu har vi vores Peugeot 307 SW, fra 2008, og det er MIN også, altså den første bil hvor min navn også er på den Så i teorien er det min første bil

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

Nitz - <3 David skriver:

Jeg havde ikke selv bil det første år ca.. Jeg boede hjemme.. Og min far og stedmor.. Min stedmor arbejdede nat og min far dag.. Så der var altid en bil hjemme.. Så jeg lånte som regel altid min stedmors bil i skole..
Da jeg så flyttede hjemme fra (igen) da jeg var 20 fik jeg min første bil.
En Peugeot 205 GLI.. Den var jeg rigitg glad for.. Lige indtil toppakningen smuttede.. (efter 1½ år)
Der flyttede jeg så sammen med min dengang kæreste.. Og han syns det var synd for mig at jeg ingen bil havde.. så han fandt et gammelt lig af en bil, hvor der var 8 mdr til syn på..
Den var SÅ grim.. men kørte bare sindsygt godt.. den var sløv men hvad kan man forlange af en 1,2L benzin motor fra 81?!?! Og så gav han kun 2000 for den.. Den kørte jeg så i,. i 8 mdr +.. Der var jeg færdig med skolen og havde fået job.. så banken gav mig lov til at låne til 100.000 til en Lupo.. Og den har jeg så haft i 5 år nu

Her er lige et par billeder af de to første biler

Det var dælme da en gammel en den på det sidste billede... 

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

AnnaKJ skriver:

Da jeg fik kørekort som 18 årig, havde jeg ikke selv en bil, men manden havde en Nissan Almera, og han var på daværende tidspunkt eksportchauffør, så jeg havde den fast i hverdagen. 

Så fik vi Toyota Coralla, den lækreste lille bil. Den var bygget som en udstillingsmodel, for de der rally biler. Har lige koblet et lånt billed til. Den er magen til denne i form og model, vores havde bare ikke sponser mærker - men stadig hvid med den røde og grønne "striber". Det var en bette hurtig og sjov bil at køre i. Rykke det kunne den ihvertfald. Ville ønske vi stadig havde den.

Nå, men jeg blev gravid, og vi måtte skilles os af dem den. Så vi en Peugeot 406 - noget værre skidt, som vi kun havde knap 1 år.

Nu har vi vores Peugeot 307 SW, fra 2008, og det er MIN også, altså den første bil hvor min navn også er på den Så i teorien er det min første bil

Corollaen er da også smart.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.