Er det fair (arb. situation)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

Min leder spurgte mig om ikke jeg kunne holde afspadsering hele dagen i dag, da hun havde lavet en fejl og bestilt en vikar for meget. Jeg sagde at det kunne jeg godt nu hun havde lavet den fejl, men at jeg selvfølgelig også gerne selv vil have en indflydelse på brugen af min afspadsering.

I dag ringer hun til mig, min kollega er syg, så jeg skal møde på arbejde. Og ja sådan er reglerne jo, men jeg synes alligevel ikke det er helt fair, nu hun bedte mig om at afsp. hele vagten (arb. aften) Nu står jeg i en rigtig dårlig situation, jeg har ingen til at hente børnene, da jeg har meddelt at jeg selv henter, og alle mine muligheder synes optaget.Jeg har lavet legeaftale med den store og har meddelt institutionerne at det er mig der henter. Jeg har taget mad ud af fryseren som kun jeg kan lave og min kæreste er sent hjemme som altid.

Jeg er en smule muggen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

MorDk

Jeg var altså blevet MEGET muggen!!!

Anmeld

15. maj 2012

KM78

Altså hun beder dig om at afspadsere dagen efter pga. et vikar for meget (i dag) og i dag ringer hun og beder dig om at komme på arbejde pga. en syg kollega, korrekt forstået?

Ja, det er en kende for tarvligt, for man kan sagtens nå at lave nye aftaler i løbet af en dag. SKAL du komme uanset hvad? Det er ret utjekket gjort. Det synes jeg godt du kan fortælle på en pæn måde til hende, at du faktisk har nået at lave andre aftaler.

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg var altså blevet MEGET muggen!!!

Godt det ikke kun er mig

Det er mere fordi man jo er lyn hurtig til at planlægge ting til ens friddage, særligt når man har børn.

Anmeld

15. maj 2012

Silas&Mille

Ærlig talt så havde jeg sagt nej til at arbejde.

Når hun ikke kan tage dig med på råd angående din egen afspasering, så synes jeg faktisk ikke du skal springe til selvom en af dine kollegaer ligger syg.

Du har jo en masse andre planer, som du KUN har lavet fordi du har fri i dag.

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

KM78 skriver:

Altså hun beder dig om at afspadsere dagen efter pga. et vikar for meget (i dag) og i dag ringer hun og beder dig om at komme på arbejde pga. en syg kollega, korrekt forstået?

Ja, det er en kende for tarvligt, for man kan sagtens nå at lave nye aftaler i løbet af en dag. SKAL du komme uanset hvad? Det er ret utjekket gjort. Det synes jeg godt du kan fortælle på en pæn måde til hende, at du faktisk har nået at lave andre aftaler.

Ja det er korrekt forstået

Ja hvis hun ikke kan finde en anden vikar som kan dække den syge så skal jeg komme.

Sådan er reglerne nu engang - men hun bedte mig om at holde fri - jeg ønskede det ikke selv i går og nu ligger landet bare anderledes.

Håber hun ringer ogs iger hun finder en anden.

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Når hun ikke kan tage dig med på råd angående din egen afspasering, så synes jeg faktisk ikke du skal springe til selvom en af dine kollegaer ligger syg.

Det sagde jeg også til hende i tlf. Jeg sagde at jeg jo ikke kunne give garanti for at mine børn kunne blive hentet osv.

Anmeld

15. maj 2012

MorDk

Jeg sys godt nok det er noget af "dum" leder du har! Ærligt talt!

Anmeld

15. maj 2012

Silas&Mille

Det sagde jeg også til hende i tlf. Jeg sagde at jeg jo ikke kunne give garanti for at mine børn kunne blive hentet osv.

håber hun finder en anden...

Anmeld

15. maj 2012

lio

Silas&Mille skriver:

Enig her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.