Spise selv hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hvordan ved i så at de har fået nok?

Min datter siger selv fra - ryster på hovedet og tager stofbleen af, eller smider maden ud af munden igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

lycly

Anonym skriver:

Okay så alt i alt gør vi vores datter en bjørnetjeneste
Synes det er lidt svært. Forstiller vi en tallerken foran hende ryger det hele på gulvet, sætter vi så f.eks rugbrødshapsere på bordet foran hende rykker hun lidt rundt på det. Og så ryger det ellers på gulvet. Ved sgu ikke hvad vi skal gøre. Hun gider heller ikke drikke af kop selv. Selvom vi ved hun kan. Hun gider ikke drikke af tudekop. For det går for langsomt. Hvis vi så giver hende en der ikke er " langsom" så hælder hun det ud overdet hele. Og så ryger koppen på gulvet.
Vi har aldrig haft de der perioder hvor kun ville selv. Hvad kan det skyldes?
Hun kan godt sidder med grønsager men kød selvom det er hakket kød vil hun ikke have det er ligesom om det er for " hårdt for hende" og det skal altså lige sige at hun har 7 tænder nu. 4 i overmunden og tre i undermnden.

Det hun gør med tallerkenen og koppen og hvad I ellers stiller foran hende, det er helt normalt, det er en del af hendes udvikling. Nu er min datter kun 10 mdr, men hun har siden hun var 6 mdr selv fået lov at sidde med maden i hånden, og da hun var 8 mdr kunne hun selv tage rugbrød, kartofler, kylling og alt mulig andet op med fingrene og komme dem i munden. Men vejen dertil var en kæmpe svinesti Det må man bare acceptere, for ja, I gør hende en bjørnetjeneste ved at made hende. Lad hende svine - lige pludselig, så kan hun det

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det hun gør med tallerkenen og koppen og hvad I ellers stiller foran hende, det er helt normalt, det er en del af hendes udvikling. Nu er min datter kun 10 mdr, men hun har siden hun var 6 mdr selv fået lov at sidde med maden i hånden, og da hun var 8 mdr kunne hun selv tage rugbrød, kartofler, kylling og alt mulig andet op med fingrene og komme dem i munden. Men vejen dertil var en kæmpe svinesti Det må man bare acceptere, for ja, I gør hende en bjørnetjeneste ved at made hende. Lad hende svine - lige pludselig, så kan hun det

Jeg snakkede med vs i dag. De sagde at de har det samme problem men at hun nok bare ikke erklar endnu. Så nu har jegbestilt en masse skåle og tallerkner med sugekop og så skal jeg nok lige have købt et playtray bord til tripp trapp stolen. Og så må vi igang med gulvmoppen hehehe

Anmeld

15. maj 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Min datter siger selv fra - ryster på hovedet og tager stofbleen af, eller smider maden ud af munden igen 

Ja der har vi så et problem da min datter ikke siger stop hun spiser til hun kaster op

Anmeld

15. maj 2012

lycly

Anonym skriver:

Jeg snakkede med vs i dag. De sagde at de har det samme problem men at hun nok bare ikke erklar endnu. Så nu har jegbestilt en masse skåle og tallerkner med sugekop og så skal jeg nok lige have købt et playtray bord til tripp trapp stolen. Og så må vi igang med gulvmoppen hehehe

Ja, det er nok det der skal til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.