Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2009

Lullaby

Vi prøvede da Yazmin var 4 mdr gammel med grød men hun kunne ikke finde ud af det så derfor ventede vi til hun blev 6 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Stumpen

Jeg ville ringe til sp..
Jeg kan huske at jeg ringede til SP lige før jul 06 og spurgte om jeg måtte give Mathilde vælling nu (selvom der var 7-14 dage til hun var 4 mdr -ja autoritetstro var man vel ) og jeg fik at vide at det skulle vente til hun blev 4 mdr... (sidder her og bliver helt overrasket over at jeg ringer for noget hun må få efter 14 dage alligevel)

Vi lavede selv mos, men kan simpelthen ikke huske hvornår hun begyndte at få det.. Mon ikke det var omkring de 5-6 mdr.. Hun fik det i hvertfald i sin havregrød, da hun måtte få det..

Som 10 uger gammel tror jeg simpelthen ikke hendes mave har godt af det/kan omsætte det... Så ring for en sikkerhedsskyld..

Anmeld

20. april 2009

Cris

Da han var 5 1/2 måneder. En aften, da han var 4 måneder har jeg givet ham en flaske vælling, men næste dag fik han dårlig mave. Måske ville det bare tage et par dage, men jeg besluttede mig, at ikke gør så meget, når han var så lille. Da han var fem halv har jeg prøvet at give ham lidt mælk i en ske og han brugte skeen, som om han havde altid gjord det. Så startede vi meget stille og rolligt, men han fik aldrig vælling, kun mos og grød.

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Jeg læste lige dette på en side....

Barnet lever udelukkende af modermælk eller modermælkserstatning. Barnets tarmsystem er ikke parat til anden mad før efter 4 måneder og risikoen for allergi øges, hvis du starter for tidligt.

Er dit barn svær at mætte, kan du sætte din mælkeproduktion i vejret ved at lade barnet sutte oftere. Alternativt kan du supplere amningen med modermælkserstatning - am først til alle måltider og efter mad med modermælkserstatning. På den måde holder du amningen ved lige.

Får dit barn i forvejen modermælkserstatning kan du fra 2 måneders alderen supplere med modermælkserstatning med Rismel.

Kender i til dette ?

Anmeld

20. april 2009

Mie A

Dutte84 skriver:

Jeg læste lige dette på en side....

Barnet lever udelukkende af modermælk eller modermælkserstatning. Barnets tarmsystem er ikke parat til anden mad før efter 4 måneder og risikoen for allergi øges, hvis du starter for tidligt.

Er dit barn svær at mætte, kan du sætte din mælkeproduktion i vejret ved at lade barnet sutte oftere. Alternativt kan du supplere amningen med modermælkserstatning - am først til alle måltider og efter mad med modermælkserstatning. På den måde holder du amningen ved lige.

Får dit barn i forvejen modermælkserstatning kan du fra 2 måneders alderen supplere med modermælkserstatning med Rismel.

Kender i til dette ?

Nej, det havde jeg ikke hørt før - men hvis problemet er at hun ikke ville tage flasken, så tror jeg ikke at det hjælper at du putter rismel i.

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Mie A skriver:

Nej, det havde jeg ikke hørt før - men hvis problemet er at hun ikke ville tage flasken, så tror jeg ikke at det hjælper at du putter rismel i.

Det prøver jeg.. og hvis det ikke hjælper, ringer jeg til sp..

Anmeld

20. april 2009

Mie A

Dutte84 skriver:

Hvorfor ikke ringe til sp inden - det kan være at hun har en anden god ide??

Anmeld

20. april 2009

Stumpen

Dutte84 skriver:

Vi gav Mathilde den med rismel tilsidst (mener det er den gule pk allomin)
Men jeg ville nok ringe til sp inden jeg puttede mere i hende..

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Joh en idé.. Hun har tlf tid imorgen... Såh... Jo da.... Føler mig så dum til tider...

Anmeld

20. april 2009

Pia

da Lærke var lille sagde sp at når de var fire måneder, måtte de få grød og vælling..
Men læste faktisk for nygeligt, at de nu anbefaler at man først starter senre igen..
Lærke var 6½ månede inden hun overhovdet bare ville smage lidt på det og godt 8 måneder, inden hun sådan rigtig ville tage det som et måltid..

10 uger er alt alt for tidligt og begynde med grød og mos..
Syntes du skal kontakte din sp straks..
for du burde kunne mætte hende med enten din mælk eller mme..
Jeg ville ikke afprøve noget som helst før jeg havde talt med sp, hvis jeg var dig..

Du skal ikke føle dig dum.
Sp er til for vores skyld.. Så brug dem endelig..
Og vent da ikke helt til i morgen.. ring der ned nu og se om der evt er en anden du kna snakke med..

Kh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.