Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.263 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. april 2009

Mira0911

Hvornår begyndte at give jeres mos på glas eller vælling?
Eller gør i det først når SP siger god for det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Mie A

Vælling har jeg aldrig kunne se en grund til at give - medmindre at man har et ekstremt sultent barn. Mine to store startede med at få grød da de var 4 måneder og min den mindste begyndte at få det da hun var nærmere de 5 måneder. Jeg spurgte ikke min sp om det.
Men jeg ville ikke starte med mos, men med grød - og så ville jeg selv lave den.

Anmeld

20. april 2009

charlottekri

jeg begyndte da min datter var ca. 4½ måned gammel, for hun havde en glubende appetit, og jeg begyndte selv fordi på daværende tidspunkt strejkede SP, så man var jo helt på egen hånd...
Hvis du kan mærke på din datter at hun hurtigt bliver sulten, så prøv da bare... de spiser jo ikke mere end et par skefulde ad gangen i starten.
Du skal bare være opmærksom på at din datter selvfølgelig SKAL være over 4 mdr gammel for at må få fast føde... og husk at give en masse at drikke til, da hun kan få hård mave ellers... jeg startede ud med at give risgrød (det fra nestl&eacute

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Mie A skriver:

Vælling har jeg aldrig kunne se en grund til at give - medmindre at man har et ekstremt sultent barn. Mine to store startede med at få grød da de var 4 måneder og min den mindste begyndte at få det da hun var nærmere de 5 måneder. Jeg spurgte ikke min sp om det.
Men jeg ville ikke starte med mos, men med grød - og så ville jeg selv lave den.

Okey... Julie her er syg med mos.. Skal jeg bare fortsætte med et par teskeer om dagen? Andet jeg kan give hende? Forslag?

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

charlottekri skriver:

jeg begyndte da min datter var ca. 4½ måned gammel, for hun havde en glubende appetit, og jeg begyndte selv fordi på daværende tidspunkt strejkede SP, så man var jo helt på egen hånd...
Hvis du kan mærke på din datter at hun hurtigt bliver sulten, så prøv da bare... de spiser jo ikke mere end et par skefulde ad gangen i starten.
Du skal bare være opmærksom på at din datter selvfølgelig SKAL være over 4 mdr gammel for at må få fast føde... og husk at give en masse at drikke til, da hun kan få hård mave ellers...

Julie er 10 uger... Alt for tidligt eller? Hun spiser det med velbehag...

Anmeld

20. april 2009

charlottekri

du må endelig ikke give hende det endnu!!! først efter 4 måneder for det er noget med at der er nogle fordøjelsesenzymer, de ikke har dannet endnu og derfor kan hun blive syg (vist nok)

Anmeld

20. april 2009

Mie A

Dutte84 skriver:

Julie er 10 uger... Alt for tidligt eller? Hun spiser det med velbehag...

Det er alt alt for tidligt!! Hun må kun for modermælk eller modermælkserstatning på nuværende tidspunkt!!

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Problemet er bare at Julie gider ikke rigtig flasken mere... Hun skubber den væk eller fjerner hovedet...

Anmeld

20. april 2009

Mie A

Dutte84 skriver:

Problemet er bare at Julie gider ikke rigtig flasken mere... Hun skubber den væk eller fjerner hovedet...

Jeg synes helt bestemt at du skal ringe og snakke med din sp - Du skal ihvertfald ikke fortsætte med at give mos.

Anmeld

20. april 2009

charlottekri

er hun så stadig sulten??? jeg synes at du skal prøve at ringe til din sp og få en tid med det samme, når du nu synes at der er problemer. det er jo trods alt det, de er her for
Det er meget svært at sige når man ikke kender dit barn, men det lyder på mig som om at hun ikke er sulten... men det er også lidt skidt hvis hun har fundet ud af at hun hellere vil have det søde mos i stedet for det i flasken, for så får du altså kamp til stregen med at få hende til at ville have det andet igen..

Men i fremtiden, når hun skal til at have fast føde, ville jeg begynde med alt andet end frugtmos... ellers vl hun til sidst kun have det søde mad og ikke spise kartofler og lignende, og det er jo ikke sundt... jeg havde selv mange problemer med min datter, da jeg var rigtig meget i tvivl om hvad jeg skulle gøre med hensyn til hvad jeg skulle give hende... til de almindelige måltider kunne det være øllebrød eller risgrød og kun til mellemmåltiderne gives der frugtmos eller modermælk (i overgangsfasen) men det er jo langt ude i fremtiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.