Har I børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sover jeres 2 år+ gamle barn stadigvæk i barnevogn i løbet af dagen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.939 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

MortilElias2010

der sover i barnevogn, selvom de (børnene) er over 2 år gamle?

Vidste I at man ikke må, da de ikke længere må være fastspændt.

Jeg gjorde ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Nettemor

Nu sover min ikke rigtig i barnevogn for han kan simpelthen ikke være der.. Men hvorfor må de ikke spændes fast??

Anmeld

14. maj 2012

raca

de må gerne fastspændes.. men der er noget med jeg mener FN børnekonvention ikke anbefaler fastspænding af børn over 2 år..

men de må gerne sidde med sele på i bilen. og jeg mener at børn i barnevognen også skal havde sele på af sikkerheds messige grunde... så jeg ville vægte sikkerhed fremfor en børnekonventions anbefalinger... mener heller ikke de skildner mellem hvad formålet med fastspændingen er.

dog ved jeg at nogle vuggestuer og dp, ikke fastspænder efter 2 år, af samme grund men i stedet ligger barnet inden for, men forældren kan godt skrive under på at barnet gerne må fastspændes også kan det sove i barnevognen.

Anmeld

14. maj 2012

TeamRocket

Nej, min gut er ikke to år endnu.. Men kan du ikke uddybe det lidt ? Hvorfor og hvor kan man læse om det ? Tror ikke vores dp ved det nemlig.

Anmeld

14. maj 2012

MortilElias2010

Nettemor skriver:

Nu sover min ikke rigtig i barnevogn for han kan simpelthen ikke være der.. Men hvorfor må de ikke spændes fast??

Jeg ved det ikke, jeg fik det at vide i et indlæg af et andet medlem - i indlægget om "skal igang med værelse eller lign." Det ligger blandt de øverste i debatten

Men måske vi får svar herinde, hvorfor det er sådan...

Anmeld

14. maj 2012

MortilElias2010

raca skriver:

de må gerne fastspændes.. men der er noget med jeg mener FN børnekonvention ikke anbefaler fastspænding af børn over 2 år..

men de må gerne sidde med sele på i bilen. og jeg mener at børn i barnevognen også skal havde sele på af sikkerheds messige grunde... så jeg ville vægte sikkerhed fremfor en børnekonventions anbefalinger... mener heller ikke de skildner mellem hvad formålet med fastspændingen er.

dog ved jeg at nogle vuggestuer og dp, ikke fastspænder efter 2 år, af samme grund men i stedet ligger barnet inden for, men forældren kan godt skrive under på at barnet gerne må fastspændes også kan det sove i barnevognen.

Nå, på den måde! Tak

Anmeld

14. maj 2012

MelikkazMoar

MortilElias2010 skriver:

der sover i barnevogn, selvom de (børnene) er over 2 år gamle?

Vidste I at man ikke må, da de ikke længere må være fastspændt.

Jeg gjorde ikke

ja, min dagpleje mor har fortalt mig det, derfor de 'store' i min datters dagpleje sover til middag inden for og melikka sover udenfor..

Anmeld

14. maj 2012

MortilElias2010

ja, min dagpleje mor har fortalt mig det, derfor de 'store' i min datters dagpleje sover til middag inden for og melikka sover udenfor..

Jeg tænker jeg vil snakke med min dp om det, når jeg henter Elias idag. Det kan være hun, som jeg, heller ikke ved/vidste det.

Sgu lidt pinligt som uddannet pædagog må jeg indrømme. Tænker at jeg burde vide det.

Anmeld

14. maj 2012

raca

MortilElias2010 skriver:

Nå, på den måde! Tak

det er også omkring 2 år de fleste børn er i stand til selv at åbne spænderne i selerne, så derfor er de ikke sikre længre for dem..

Anmeld

14. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Humm ja det ku da være spændend at finde ud af, hvorfor ik de må spændes fast! Her sov thea i sin barnevogn indtil hun startede i børnehave! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.