Migræne og graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej ..

jeg er en af de "heldige" som har fået konstateret migræne(hvis man kan sige det sådan)

Min læge anbefalede mig derefter at stoppe med ppiller(hormoner), fordi hun mente at det var skyld i mine mange migræne anfald hver måned (havde et om ugen, ca)

ogefter jeg droppede ppillerne gik det også fint nok, og nu kom jeg så i tanke om, hvad så når man er gravid? kan migrænen komme igen pga hormoner mens man er gravid? Bare en tanke, hvis nogen vidste noget om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

tarkoflen

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror godt, at migræne kan komme af hormonerne, det mener jeg de gjorde ved min veninde...

Jeg har også lidt rigtig meget af migræne, og jeg er stort set sluppet af med det efter jeg har gået i behandling ved en akupunktør! Ved ikke om de må behandle, når man er gravid, for jeg ved ikke om de nåle de sætter i, er ok, at sætte på de punkter, når man er gravid, men mon ikke

Hvis du bor i Århus kan jeg give dig oplysningerne på ham jeg gik hos

Anmeld

14. maj 2012

metski83

Anonym skriver:

Hej ..

jeg er en af de "heldige" som har fået konstateret migræne(hvis man kan sige det sådan)

Min læge anbefalede mig derefter at stoppe med ppiller(hormoner), fordi hun mente at det var skyld i mine mange migræne anfald hver måned (havde et om ugen, ca)

ogefter jeg droppede ppillerne gik det også fint nok, og nu kom jeg så i tanke om, hvad så når man er gravid? kan migrænen komme igen pga hormoner mens man er gravid? Bare en tanke, hvis nogen vidste noget om det ?

Følger lige med her.

Jeg lider også af migræne, og prøver at blive gravid.

Tænker også, at man ikke må få migræne piller, Treo mm. når man er gravid. Hvad pokker gør man så, hvis man får et anfald ???

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror godt, at migræne kan komme af hormonerne, det mener jeg de gjorde ved min veninde...

Jeg har også lidt rigtig meget af migræne, og jeg er stort set sluppet af med det efter jeg har gået i behandling ved en akupunktør! Ved ikke om de må behandle, når man er gravid, for jeg ved ikke om de nåle de sætter i, er ok, at sætte på de punkter, når man er gravid, men mon ikke

Hvis du bor i Århus kan jeg give dig oplysningerne på ham jeg gik hos

Er dog ikke gravid - endnu. men min kæreste og jeg er igang med at prøve

tænkte bare over det, fordi jeg har haft migræne de sidste tre dage - virkelig underligt ...

men kunne også godt forestille mig en sammenhæng

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Er dog ikke gravid - endnu. men min kæreste og jeg er igang med at prøve

tænkte bare over det, fordi jeg har haft migræne de sidste tre dage - virkelig underligt ...

men kunne også godt forestille mig en sammenhæng

Nåå på den måde men jeg tror helt sikkert hormonerne kan spille ind, især når du siger, at det hjalp at du stoppede på p-piller

Jeg for det er fordi du er gravid, men øv hvis du skal have det sådan under en graviditet! Så ville jeg overveje, at finde ud af, om akupunktur ville hjælpe

Anmeld

14. maj 2012

mor2011_

Anonym skriver:

Hej ..

her var det modsatte jeg var på ppiller i mange år og haft ikke migræne lige så snart jeg stoppede og blev gravid har jeg fået migræne tilbage øv vø men nu har jeg fået p sprøjet og ingen migræne mere 

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Nåå på den måde men jeg tror helt sikkert hormonerne kan spille ind, især når du siger, at det hjalp at du stoppede på p-piller

Jeg for det er fordi du er gravid, men øv hvis du skal have det sådan under en graviditet! Så ville jeg overveje, at finde ud af, om akupunktur ville hjælpe

Håber, tror og ber. . Det kunne være dejligt ..

Dog lidt øv hvis man skal gå en hel graviditet med konstant migræne Men der må også findes akupunktører i Aalborg hvor jeg bor

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Håber, tror og ber. . Det kunne være dejligt ..

Dog lidt øv hvis man skal gå en hel graviditet med konstant migræne Men der må også findes akupunktører i Aalborg hvor jeg bor

Jeg for dig

Og der er helt sikkert en akupunktør i Ålborg også... Du skal nok bare sørge for, at det er en, der har forstand på migræne...

Anmeld

14. maj 2012

Jupiter

Åh jeg krummer helt tæer når jeg læser dit indlæg...

Jeg står i nøjagtig samme situation, og jeg HADER migræne anfaldene

Vi prøver også at lave en baby, så jeg undgår fx også ibuprofen fra nu af, hvad dælen skal man så lige gøre???

Jeg krydser fingre for at vi slipper - migræne burde forbydes at eksistere i denne verden

Anmeld

14. maj 2012

Michalala

Det eneste jeg kan hjælpe med er, at en af mine kollegaer led meget af migræne inden hun blev gravid. Under graviditeten og nu ca. 1,5 år efter fødslen lider hun stort set ikke af migræne mere. Så for hende "hjalp" en graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.