"græs" på kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

AndreasMor84

Quinnie skriver:

Mon ikke jeg bare skal bruge det så. Det kan jo tænkes at alle andre end mig godt kan li' det jeg skal bruge det til at dække kanten med, så lidt skal der jo til

Du kan også bruge fondant som du presser ud igennem en hvidløgspresser.. det har jeg gjort her:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Quinnie

norenberg skriver:

Græsset på de to kager er lavet af smørcrem 1 pk smør til 1 1/2 pk flourmelis og så lidt grøn pasta farve

Sikke flot græsset er på dem muligvis det er sådan jeg bare skal gøre

Anmeld

14. maj 2012

Quinnie

AndreasMor84 skriver:

Du kan også bruge fondant som du presser ud igennem en hvidløgspresser.. det har jeg gjort her:

Ja det tænkte jeg også godt på at gøre. Men synes jeg ville gøre det nemmest for mig selv og bruge sprøjtepose

Anmeld

14. maj 2012

tioyv

jeg laver bare sprøjteglasur, past. æggehvide og flourmelis og så bare dem farve det skal være, det smager bare som glasur og glider ikk ud som anmindelig glasur..

Anmeld

27. maj 2012

Quinnie

Tak for alle jeres svar
Jeg endte med at lave royal icing, og synes selv græsset blev ret godt

Anmeld

27. maj 2012

RilahFalco

Jeg lavede denne kage med smørcreme og en 'græs' tylle:

Og det kan man sagtens uden at ødelægge fondant. Jeg synes personligt at RI bliver for stift. Men det er jo en smagssag. =)

Anmeld

27. maj 2012

foto på lærred

Hej, først vil jeg sige, at jeg aldrig nogle sinde har lavet en kage ud over de sædvanlige fødselsdagskager hvor lagkagebunden er købt og så lidt kagereme og jordbær/banan Men sad forleden og så et eller andet kageprogram på TLC kanalen, og der var en af de der kagedamer der sagde at kokus med farve var rigtig godt til f.eks græs, hø, sne osv.

Anmeld

27. maj 2012

foto på lærred

Quinnie skriver:

Tak for alle jeres svar
Jeg endte med at lave royal icing, og synes selv græsset blev ret godt

Sorry, havde ikke læst tråden igennem, så så først bagefter at du var færdig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.