"græs" på kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.172 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

Quinnie

Halløj

Jeg skal lave en kage hvor der skal være "græs" hele vejen rundt i kanten, og også noget oven på fondanten. Mit spørgsmål er så hvad I vil mene jeg skal lave græsset af, skal det være RI, eller noget frosting af en art. Hvad kan fondanten klare at få på sig uden at tage skade?

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

norenberg

Købe ri smager af h.... til, jeg bruger smørcreme som jeg farver og når kagen er på køl blivet pænt og stift og holder godt

Anmeld

14. maj 2012

Quinnie

norenberg skriver:

Købe ri smager af h.... til, jeg bruger smørcreme som jeg farver og når kagen er på køl blivet pænt og stift og holder godt

Jeg bryder mig nemlig heller ikke om smagen af RI, men blev i tvivl om smørcremen ikke vil ødelægge fondanten. Cremen skal jo være noget blød for at blive sprøjtet igennem tyllen og så vil den jo være lidt fedtet i det
Tak for svar

Anmeld

14. maj 2012

AndreasMor84

Quinnie skriver:

Jeg bryder mig nemlig heller ikke om smagen af RI, men blev i tvivl om smørcremen ikke vil ødelægge fondanten. Cremen skal jo være noget blød for at blive sprøjtet igennem tyllen og så vil den jo være lidt fedtet i det
Tak for svar

Jeg har brugt RI - det smager jo blot af glasur?
Men nu kommer det jo an på hvor meget du skal lave på kagen.

Anmeld

14. maj 2012

Quinnie

AndreasMor84 skriver:

Mon ikke jeg bare skal bruge det så. Det kan jo tænkes at alle andre end mig godt kan li' det jeg skal bruge det til at dække kanten med, så lidt skal der jo til

Anmeld

14. maj 2012

LotusCPH

Kokos med grøn farve Blev der brugt til tristans racer"choko"bane

Anmeld

14. maj 2012

norenberg

AndreasMor84 skriver:

Det ri fra wilton smager bestemt ikke af glasur det smagte nærmere af gift lavede en kage der blev uspiselig pga det samtlugr gæster skrabede det af for at kunne spise kagen

Anmeld

14. maj 2012

norenberg

Quinnie skriver:

Tak for svar

Det ødelægger ikke kagen laver det så det er lidt hård ar trykke ud men alligevel til at arbejde med....vil sige at wiltons ri ødelagde en kage for mig det smagte så afskylig nærmes giftig og alle gæster sad og skrabede det af.....

Anmeld

14. maj 2012

norenberg

Græsset på de to kager er lavet af smørcrem 1 pk smør til 1 1/2 pk flourmelis og så lidt grøn pasta farve
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. maj 2012

AndreasMor84

norenberg skriver:

Det ri fra wilton smager bestemt ikke af glasur det smagte nærmere af gift lavede en kage der blev uspiselig pga det samtlugr gæster skrabede det af for at kunne spise kagen

Nej men man kan jo bare lave det selv Så ved man da hvad der er i + det er billigere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.