Hej,
Jeg synes det er en sørgelig situation du står i, men det er mit indtryk, at det nærmest er en folkeepidemi! Samfundet forventer så meget af os (kvinder især, på nogle måder) - vi skal det hele (uddannelse, karriere, børn, passe hjemmet, venskaber, øvrig familie, hobbyer, sport osv osv). JA man kan drukne i det!!! Især hvis man ikke har været opmærksom i opløbet og gjort noget for at holde tingene ved lige.
Hvor gammel er jeres datter?
For hendes skyld synes jeg helt klart også, at I skal kæmpe 
Og det er dejligt at se, at du i din frustration stadig har lysten til at kæmpe. Godt! 
Jeg har hørt om flere par, der siger at de 1 weekend om måneden får passet børnene og ikke laver nogen planer med andre. Så står den på kæreste-weekend! Og selvom man er et sted i forholdet, hvor gnisterne ikke flyver, så er det vigtigt at prioritere den tid til at snakke sammen og se hinanden i øjnene. Når vores lille datter (nu snart 5 mdr.) bliver lige et par måneder ældre, kan vi begynde at få hende passet herhjemme en nat eller to og så tager vi væk sammen. Vores store dreng tager gerne på weekend hos en af sine mange bedsteforældre (fordelen for min mand og jeg, der begge er skilsmissebørn). Vi er meget opmærksomme på at pleje forholdet løbende.... for det drukner også her med 2 små børn på hhv. 3 år og 4mdr. Barsel, 2 uddannelser, dyr husleje, gæld, madplaner, rengøring og tusindvis af hobbyer (virker det nogle gange som om).
Jeg er sikker på at alle forhold har perioder, hvor gnisten ikke er der. Prøv at tænk på dem, der har været gift i 50 år... der MÅ have været nogle sløve år. Måske kan man lige spørge sig selv hvad man egentlig forventer at et ægteskab er (!!??) Jeg tror ikke at det er muligt for nogen (måske nogle få) at være konstant forelsket hele livet.... Men ægteskab er jo så meget mere!!! Det er fællesskab, venskab, erotik, oplevelser... at stå til sidst og have hinanden at se tilbage med.
Jeg siger selvfølgelig ikke, at man skal blive sammen for enhver pris
MEN... hvad ville blive bedre i dit liv ved at I gik fra hinanden? Hvad ville blive bedre, hvis I blev sammen og gjorde noget aktivt for at finde hinanden? Det er måske nogle spørgsmål du kan stille dig selv, for ligesom at måle/føle hvor du egentlig står.
Jeg håber det kunne bruges bare lidt, Rigtig meget held og lykke til jer
Jeg håber det lykkes at genfinde gnisten!