40,5 i feber, panodil eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

rogerrasch

merethe skriver:

Ring til vagtlægen et barn må aldrig have så høj feber (40.5) uden at man kontaker en læge.  

Jeg bruger aldrig smertestillende medicen for at slå feberen ned, jeg bruger kun smertestillende medicin hvis barnet har smerter og i samråd med læge. Ved feber bruger jeg en kold opvræden klud som jeg forsigtigt vasker barnet med.

god bedring med ham

hvad så hvis ens barn ikke er så gammel, er lidt på bar bund men søn er næsten 3 måneder så det er første gang han er syg, og har sidst jeg tjekket 38,8 i feber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

2721

Palaja skriver:

Jeg ville ringe til vagtlæge når feberen er så høj. 

Jeg ville give panodil hvis der er smerter eller hvis barnet er meget skidt tilpas pga feber. Jeg ville ikke kun give det for at slå feberen ned hvis barnet ellers har ro og kan sove. Men igen så ville jeg ringe til lægen når temp. er over 40 grader, og så kan det evt. være at han ville ordinere panodil 

God bedring til den lille mand!

Tak for svar

Jeg lader også vær, min intiution sagde jeg ikke skulle, men følte behovet for at spørge alligevel

Jeg er egentlig ikke bekymret for feberen, da han desværre altid for meget høj feber når han er syg og i denne omgang virker han ikke så påvirket, så er ikke urolig pt. Men der bliver holdt konstant øje med ham og vil ringe hvis situationen ændre sig. Alle de andre gange er jeg trofast taget afsted og de har ALDRIG kunnetvgøre noget

Anmeld

13. maj 2012

2721

rogerrasch skriver:

hvad så hvis ens barn ikke er så gammel, er lidt på bar bund men søn er næsten 3 måneder så det er første gang han er syg, og har sidst jeg tjekket 38,8 i feber

Små børn for meget nemt høj feber. Hvis du bor i kbh kan du ringe til akutlinjen og høre ad.
Drikker h*n?
Kan du få øjnkontakt?
Er der våde bleer?

Anmeld

13. maj 2012

rogerrasch

Puslingen skriver:

Små børn for meget nemt høj feber. Hvis du bor i kbh kan du ringe til akutlinjen og høre ad.
Drikker h*n?
Kan du få øjnkontakt?
Er der våde bleer?

har haft lidt svært ved kontakten men han drikker sin mælk kastede godt nok op igår men det ser ud til at i hvertfald kan holde noget af det i sig havde vagtlæge på ham i nat og det eneste han sagde var at han ''tror'' det er mave/tarm virus som er i omløb fortiden hos de små men feberen er så steget en lille smule siden lægevagten

Anmeld

13. maj 2012

Palaja

Puslingen skriver:

Tak for svar

Jeg lader også vær, min intiution sagde jeg ikke skulle, men følte behovet for at spørge alligevel

Jeg er egentlig ikke bekymret for feberen, da han desværre altid for meget høj feber når han er syg og i denne omgang virker han ikke så påvirket, så er ikke urolig pt. Men der bliver holdt konstant øje med ham og vil ringe hvis situationen ændre sig. Alle de andre gange er jeg trofast taget afsted og de har ALDRIG kunnetvgøre noget

Ja selvfølgelig kan man komme i tvivl, og så er det jo bare at spørge løs 

Min erfaring er også at vagtlægen ikke kan gøre så meget, men det kan nu være rart nok lige at få snakket med en alligevel, så det er helt fint at du gør det.

Mærkeligt hvorfor han får så høj temperatur, men hvis han gør det hver gang han bliver syg, så er det måske bare sådan? Det vigtigste er vel at han kan sove, vil drikke og ikke får kramper, og så selvfølgelig at han ikke har så høj feber så længe. Så kan det alligevel betyde eget med den ene grad som panodil kan sænke feberen...

Håber han snart er frisk igen 

Anmeld

13. maj 2012

th

rogerrasch skriver:

har haft lidt svært ved kontakten men han drikker sin mælk kastede godt nok op igår men det ser ud til at i hvertfald kan holde noget af det i sig havde vagtlæge på ham i nat og det eneste han sagde var at han ''tror'' det er mave/tarm virus som er i omløb fortiden hos de små men feberen er så steget en lille smule siden lægevagten

vi havde også sådan en tur davores dreng var 2½ md.det var i 3 dage men så længe vi bare kan få lidt væskei dem så er det nok og så selvfølgelig om der er kontakt til barnet.

vi vr afsted til lægen 2 gange og fik at vide at heller komme en gang for meget end for lidt.

Anmeld

13. maj 2012

rogerrasch

th skriver:

vi havde også sådan en tur davores dreng var 2½ md.det var i 3 dage men så længe vi bare kan få lidt væskei dem så er det nok og så selvfølgelig om der er kontakt til barnet.

vi vr afsted til lægen 2 gange og fik at vide at heller komme en gang for meget end for lidt.

hehe okay tak

Anmeld

13. maj 2012

2721

Så blev han rigtig syg, vågnede grædende og rystede over det hele Og så begyndte han at brække sig
Vagtlægen siger han er forkølet og har fået dn mavetarmvirus forn117 gang, min stakkels dreng

Anmeld

13. maj 2012

2721

Palaja skriver:

Ja selvfølgelig kan man komme i tvivl, og så er det jo bare at spørge løs 

Min erfaring er også at vagtlægen ikke kan gøre så meget, men det kan nu være rart nok lige at få snakket med en alligevel, så det er helt fint at du gør det.

Mærkeligt hvorfor han får så høj temperatur, men hvis han gør det hver gang han bliver syg, så er det måske bare sådan? Det vigtigste er vel at han kan sove, vil drikke og ikke får kramper, og så selvfølgelig at han ikke har så høj feber så længe. Så kan det alligevel betyde eget med den ene grad som panodil kan sænke feberen...

Håber han snart er frisk igen 

Han er så desværre blevet mere syg. Har talt med vagtlægen, men vi skal se tiden an.
Han har Meget nemt ved at blive syg og når han bliver syg er det meget syg.

Anmeld

13. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe
rogerrasch skriver:

Når han ikke er ældre end knap 3 måneder så ville jeg få ham tjekket af en læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.