40,5 i feber, panodil eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.335 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

2721

Hej
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal give min søn panodil eller ej.
Jeg gav til natten, men det lykkes ikke at få den ned længere end til 39,5.
Nu har han så 40,5- 40,8 svinger lidt.
Han er blevet forkølet men er ellers ikke voldsomt syg og der er fin kontakt, men han er da klart sløvet af det, men mener ikke pt der er brug for læge.
Der hvor jeg er jeg er i tvivl er at når feberen er så høj at hvis jeg giver panodil, at jeg risikere at skjule nogle vigtige signaler fra kroppen, hvis de skulle komme.
Samtidig tænker jeg at det jo ikke er ret meget den bliver slået ned.

Hvad ville i/du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

rogerrasch

Puslingen skriver:

Hej
Han er blevet forkølet men er ellers ikke voldsomt syg og der er fin kontakt, men han er da klart sløvet af det, men mener ikke pt der er brug for læge.
Der hvor jeg er jeg er i tvivl er at når feberen er så høj at hvis jeg giver panodil, at jeg risikere at skjule nogle vigtige signaler fra kroppen, hvis de skulle komme.

Hvad ville i/du gøre?

følger lige med her da jeg også har en lille dreng med feber ham har jeg også gevet panodil men hjalp ikke meget hans feber er steget igen

Anmeld

13. maj 2012

M (:

Puslingen skriver:

Hej

Hvad ville i/du gøre?

Som udgangspunkt ville jeg ikke give ham panodil, hvis han ellers ikke er påvirket - feberen er jo ikke faretruende høj (over 41).. Ville i stedet tilbyde ham rigeligt væske og afklæde ham så han har det behageligt uden at blive kold. 

Apoteket.dk skriver følgende om feber og medicin til små børn:

"Lettere smertestillende medicin, fx indeholdende paracetamol, får feberen til at falde cirka 1 grad. Man bør dog ikke give barnet paracetamol, før man har talt med lægen herom, idet medicinen samtidig kan dække over andre symptomer, og feber kan netop være et vigtigt symptom. Husk i givet fald altid rette doser af medicinen."

God bedring med ham.. 

Anmeld

13. maj 2012

LLN

Puslingen skriver:

Hej

Hvad ville i/du gøre?

Jeg ville ikke give panodil. Mine på 7 og 13 har aldrig fået panodil.

Anmeld

13. maj 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Puslingen skriver:

Hej

Hvad ville i/du gøre?

Ring til vagtlægen et barn må aldrig have så høj feber (40.5) uden at man kontaker en læge.  

Jeg bruger aldrig smertestillende medicen for at slå feberen ned, jeg bruger kun smertestillende medicin hvis barnet har smerter og i samråd med læge. Ved feber bruger jeg en kold opvræden klud som jeg forsigtigt vasker barnet med.

god bedring med ham

Anmeld

13. maj 2012

2721

rogerrasch skriver:

følger lige med her da jeg også har en lille dreng med feber ham har jeg også gevet panodil men hjalp ikke meget hans feber er steget igen

Det er bare i orden

Anmeld

13. maj 2012

2721

M (: skriver:

Som udgangspunkt ville jeg ikke give ham panodil, hvis han ellers ikke er påvirket - feberen er jo ikke faretruende høj (over 41).. Ville i stedet tilbyde ham rigeligt væske og afklæde ham så han har det behageligt uden at blive kold. 

Apoteket.dk skriver følgende om feber og medicin til små børn:

"Lettere smertestillende medicin, fx indeholdende paracetamol, får feberen til at falde cirka 1 grad. Man bør dog ikke give barnet paracetamol, før man har talt med lægen herom, idet medicinen samtidig kan dække over andre symptomer, og feber kan netop være et vigtigt symptom. Husk i givet fald altid rette doser af medicinen."

God bedring med ham.. 

Tak, det er også det jeg har gjort
Han er da klart at se syg og sover også nu, men han virker ikke smerte plaget eller klager sig.
Tak for svar

Anmeld

13. maj 2012

2721

LLN skriver:

Jeg ville ikke give panodil. Mine på 7 og 13 har aldrig fået panodil.

Vi aftale med vagtlægen vi talte med i ig gr at give ham panofil til natten fordi han ikke kunne finde ro, men da det ikke havde nogen særlig effekt synes jeg ikke jeg ville poste ham med unødig medicin.

Tak for svar

Anmeld

13. maj 2012

2721

Ring til vagtlægen et barn må aldrig have så høj feber (40.5) uden at man kontaker en læge.  

Jeg bruger aldrig smertestillende medicen for at slå feberen ned, jeg bruger kun smertestillende medicin hvis barnet har smerter og i samråd med læge. Ved feber bruger jeg en kold opvræden klud som jeg forsigtigt vasker barnet med.

god bedring med ham

Jeg talte med vagtlæen i går spm forslog panodil til natten grundet han ikke kunne finde ro og er generet af snotten og hosten
 Tak for svar
Han et ofte syg og det er ikke udsædvanligt at han har så høj feber

Anmeld

13. maj 2012

Palaja

Jeg ville ringe til vagtlæge når feberen er så høj. 

Jeg ville give panodil hvis der er smerter eller hvis barnet er meget skidt tilpas pga feber. Jeg ville ikke kun give det for at slå feberen ned hvis barnet ellers har ro og kan sove. Men igen så ville jeg ringe til lægen når temp. er over 40 grader, og så kan det evt. være at han ville ordinere panodil 

God bedring til den lille mand!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.