Hvad gør jeg! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej damer! 

Jeg er simpelthen havnet i en rigtig rigtig dårlig/ond situation! 

Jeg bliver student i slutningen af Juni måned, men er blevet uvenner med de fleste i min klasse! 

Sagen er den, at en "veninde" betroede mig, at hun var blevet gravid men hun følte ikke, at hun kunne tage vare på barnet, og fik derfor en abort. Jeg er imod aborter, men vælger selvfølgelig at støtte hende, og hjælpe hende igennem den svære tid. Men så sker der det, at der er et par stykker fra vores klasse som ved hvad der er sket, og hun beskylder mig for at skulle have sladret! Det skaærlige siges at jeg ikke har været i skole grundet stafylokokker og har KUN snakket med hende om hendes situation. Men som sagt beskylder hun mig for at have sagt hvad der er sket til vores klasse, så nu har hun startet et rygte om mig! Det går ud på at jeg skal have fået en abort med en fra min klasse og jeg skal have fortalt hende alt om det. Jeg blev derfor kontaktet af vedkommende som selvfølgelig ikke vidste hvad at det er et rygte, så nu har hun vendt min klasse imod mig, som en løgner og en meget falsk pige. 

Jeg er rigtig ked af denne situation og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for jeg VED at hun kunne stole på mig, og selvfølgelig har jeg ikke sagt noget til nogen, men at hun ligefrem siger sådan i min klasse som hun gør, ødelægger rigtig meget inden for den sidste måned. 

Jeg er dog så heldig at min bedste veninde går i min klasse og hun støtter mig, men resten ved jeg simpelthen ikke hvor jeg har. 

Så mig spørgsmål til jer er, hvad skal jeg dog gøre! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

sarahb

Keep your head up high!
Du ved du ikke har gjort noget, så du skal slet ikke bukke under for deres pis.
være kold i røven, og hvis de konfronterer dig.
Så sig, jeg har egentligt mere indhold i mit liv end at gå at snakke bag om din ryg! Det kunne jeg aldrig finde på, så find en anden at give skylden. For du får intet ud af at give mig lorten når jeg ved jeg har holdt mit ord og ikke sagt noget! Sørgeligt at vores venskab skal ende sådan, men det er dit valg. Jeg har ikke mere at tale med dig om! Du kan komme og undskylde for det du nu har sat igang om mig, eller skal du ikke henvende dig!

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Keep your head up high!
Du ved du ikke har gjort noget, så du skal slet ikke bukke under for deres pis.
være kold i røven, og hvis de konfronterer dig.
Så sig, jeg har egentligt mere indhold i mit liv end at gå at snakke bag om din ryg! Det kunne jeg aldrig finde på, så find en anden at give skylden. For du får intet ud af at give mig lorten når jeg ved jeg har holdt mit ord og ikke sagt noget! Sørgeligt at vores venskab skal ende sådan, men det er dit valg. Jeg har ikke mere at tale med dig om! Du kan komme og undskylde for det du nu har sat igang om mig, eller skal du ikke henvende dig!

Åååh hvis jeg dog bare var så stærk!  

Jeg er en meget stille og forsigtig pige, som altid prøver at være god ved alle. Men når det her sker, rammer det mig så hårdt! 

Det værste af det hele er, at hun simpelthen prøver at få mig til at INDRØMME! Men indrømme HVAD! At jeg har været en god veninde for hende altid. Puha det gør sgu ondt 

Anmeld

12. maj 2012

LR85

Du ved hvad der er rigtigt, så lad du de andre snakke. Hvis du først begynder a lave et nummer ud a det, tror de først der er noget om snakken. 

Træk din veninde til siden og forklar hende at du er ked af der er kommet rygter ud, men det ikke er dig der har sladrer (hvis du ved uheld skulle have sagt et par ord til nogen, indrømmer du SELVFØLGELIG, og sir undskyld)

Forklar a du er ked a situationen, det er hun sikkert også selv. Hun reagere nok sådan fordi hun føler sig svigtet, da hun tror du har fortalt jeres store private hemmelighed. 

Men igen, det med rygterne om sig, må du grine af og løfte brystet og vide a det jo ikke er rigtigt. 

Anmeld

12. maj 2012

sarahb

Anonym skriver:

Åååh hvis jeg dog bare var så stærk!  

Jeg er en meget stille og forsigtig pige, som altid prøver at være god ved alle. Men når det her sker, rammer det mig så hårdt! 

Det værste af det hele er, at hun simpelthen prøver at få mig til at INDRØMME! Men indrømme HVAD! At jeg har været en god veninde for hende altid. Puha det gør sgu ondt 

Du ved du er en god person der gerne vil være god ved alle.
Så ved du også nok om dig selv til at vide at det her aldrig kunne være dig. Og det bliver du nød til at bygge dig stærk på.
Ingen ønsker at blive stemplet for noget de ikke er.
Synes du skal skrive det til hende eller give hende en mundtlig overhaling.
SØDESTE du har INTET at miste, du står alligevel med alt det her. Så kan du sgu ligeså godt komme stærkt ud af det.

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Du ved hvad der er rigtigt, så lad du de andre snakke. Hvis du først begynder a lave et nummer ud a det, tror de først der er noget om snakken. 

Træk din veninde til siden og forklar hende at du er ked af der er kommet rygter ud, men det ikke er dig der har sladrer (hvis du ved uheld skulle have sagt et par ord til nogen, indrømmer du SELVFØLGELIG, og sir undskyld)

Forklar a du er ked a situationen, det er hun sikkert også selv. Hun reagere nok sådan fordi hun føler sig svigtet, da hun tror du har fortalt jeres store private hemmelighed. 

Men igen, det med rygterne om sig, må du grine af og løfte brystet og vide a det jo ikke er rigtigt. 

Du har sikkert HELT ret! 

Den fantastiske "veninde" jeg havde, vil ikke snakke med mig. 

Jeg har fortalt hende MANGE gange, at jeg ikke kunne finde på at gøre hende noget ondt. Men ja  

Anmeld

12. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Du har sikkert HELT ret! 

Den fantastiske "veninde" jeg havde, vil ikke snakke med mig. 

Jeg har fortalt hende MANGE gange, at jeg ikke kunne finde på at gøre hende noget ondt. Men ja  

Så lad være med a snak mere med hende. 

Vær venlig når i evt skal lave noget skoleting sammen, og ellers hold dig på afstand. 

Men løft hovedet, vis de andre og dig selv a DU ved hva der er rigtigt, og hav det godt med det. 

Igen, jo større nummer du gør ud a det show, jo 'sjovere' er det og jo mindre tror de måske på dig

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Du ved du er en god person der gerne vil være god ved alle.
Så ved du også nok om dig selv til at vide at det her aldrig kunne være dig. Og det bliver du nød til at bygge dig stærk på.
Ingen ønsker at blive stemplet for noget de ikke er.
Synes du skal skrive det til hende eller give hende en mundtlig overhaling.
SØDESTE du har INTET at miste, du står alligevel med alt det her. Så kan du sgu ligeså godt komme stærkt ud af det.

Du er da et dejligt menneske! TAK for dit svar, og tak for din tro på mig! 

Hun vil ikke snakke med mig, og jeg har egentlig heller intet tilovers for hende mere. Jeg har altid tilgivet hende når hun har været led overfor mig. Men hun har tydeligvis brugt vores venskab og min tro på vores venskab. Det der dog gør mest ondt, det er at dem fra min klasse er blevet rigtig sure på mig nu  

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Så lad være med a snak mere med hende. 

Vær venlig når i evt skal lave noget skoleting sammen, og ellers hold dig på afstand. 

Men løft hovedet, vis de andre og dig selv a DU ved hva der er rigtigt, og hav det godt med det. 

Igen, jo større nummer du gør ud a det show, jo 'sjovere' er det og jo mindre tror de måske på dig

Tusind tak for dit svar! 

Bare jeg kunne være så kold i røven overfor hvad der er sket! Jeg vil helt sikkert prøve at følge dit råd! 

Anmeld

12. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar! 

Bare jeg kunne være så kold i røven overfor hvad der er sket! Jeg vil helt sikkert prøve at følge dit råd! 

Håber det blir bedre, kan godt forstå det er svært. 

Lyt til dit hjerte og mavefornemmelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.