Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ingen af mine børn kan huske, jeg har boet med deres fædre.
Min datters far og jeg blev skilt, da hun var 8 mdr gammel, så hun har naturligvis ingen minder fra tiden inden, og jeg tvivler på, hun ville komme og sige en dag, at hun synes, vi skal være sammen.
Vi kommunikerer dog fint - min eks og jeg, og min datters ve og vel er altid kommet i første række.
Min søns far og jeg blev skilt, da jeg var gravid, så han vil heller ingen minder have om, at mor og far har været sammen, og igen vil det komme bag på mig, hvis han en dag giver udtryk for, han ville ønske, vi var.
Jeg tror, det er alfa og omega, at forældrene sluger alle de kameler, der kommer på vejen og sætter barnet først, for hvis barnet har det godt, har det vel ingen grund til at ønske noget skulle være anderledes, eller at det skal gå tilbage til "det gamle", hvis barnet er gammelt nok ved en skilsmisse til at huske det.
Der er som regel en grund til, at man bryder et forhold, og oftest har der været en dårlig/anstrengt tid inden, som barnet også har oplevet.
Jeg er ikke selv skilsmissebarn, men da jeg var barn/ung, håbede jeg, mine forældre ville gå fra hinanden, da atmosfæren ikke var god hjemme pga mine forældres til tider meget dårlige forhold.

Anmeld