Hjælp! Hvorfor er det stadig belastende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2012

FruK

PS. Vi hører i øvrigt gang på gang både fra lærere/pædagoger og fra de andre forældre, at de synes det er vildt fedt - for vores søn - at set kan lade sig gøre at være sammen alle mand. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Så I kommer 4 personer til arragementer på skolen??? WHAT!!!?? Det bliver sgu da noget af nogle fester, hvis alle børn m forældre, som ikke er sammen og har fundet nye, slæber dem alle med... jesus!!!

Her vil det kun være min eks og jeg, og hvis han ikke kan så kommer min nye kæreste med.....

Ja, DU SKAL tage dig sammen... ikke for hende den nye, din eks eller dig selv, men for DIT BARN skyld, så må du sku sluge kamelen...

Ja, det er hårdt for dig, men det er hårdt at være forældre og man bliver sat i nogle ufede situationer, sådan er det bare og det høre med...!

Og Ja, man skal deltage alle for BARNETS SKYLD.... Jeg synes altså det er egoistiisk tænk "hvad med mig agtig"... Dit barn har ikke bedt om, at være skilsmissebarn og det har ret til begge familier.... og i min verden skal alle deltage til arrangementer... hvad så, når dit næste barn bliver ældre, så kan det ikke deltage med sin storebror/søster skole arrangementer, for DU GIDER ikke glo på din eks nye kæreste... TÆNK på børnene og ikke DIG SELV....

Knus Mette

Anmeld

12. maj 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Nej, præcis.... det er såååå mærkeligt, at man for alle andres skyld skal snakke med en person, som man inderst inde ikke kan lide, fordi alle andre bliver glade så... hvad så med mig? Skal jeg bare rives rundt indeni og føle mig skidt tilpas???

Det er såååååååååååååå svært at være mig, fordi alle mener, at jeg da bare lige skal glemme det og bla bla bla... det er så meget lettere sagt end gjort. Jeg magter hende ikke i mit liv UDOVER, når jeg så henter min søn.....

Det handler jo ikke om alle andre, men om dit barn.

Der er ingen der siger du skal invitere hende til kaffe, men du skal acceptere hende som en del af din ekskæreste og barns nye liv og hilse pænt på hende.
Det er alt hvad du behøver.

For mig lyder det som om du har nogle ubearbejdede følelser i forbindelse med det brud.
Det ville nok være første skridt at gøre noget ved dem. Alene eller med hjælp fra andre.

Anmeld

12. maj 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Nej, præcis.... det er såååå mærkeligt, at man for alle andres skyld skal snakke med en person, som man inderst inde ikke kan lide, fordi alle andre bliver glade så... hvad så med mig? Skal jeg bare rives rundt indeni og føle mig skidt tilpas???

Det er såååååååååååååå svært at være mig, fordi alle mener, at jeg da bare lige skal glemme det og bla bla bla... det er så meget lettere sagt end gjort. Jeg magter hende ikke i mit liv UDOVER, når jeg så henter min søn.....

Du skal overhovedet ikke snakke med en person for at glæde andre. overhovedet!! Kun overfor jeres fælles barn skal du self ikke snakke grimt om hende osv.. Men hvis du ikke føler dig godt tilpas med hende, så syntes jeg nu godt du kan bede din x om at acceptere det..  For i skal jo begge have det rart med det. 

Anmeld

12. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så I kommer 4 personer til arragementer på skolen??? WHAT!!!?? Det bliver sgu da noget af nogle fester, hvis alle børn m forældre, som ikke er sammen og har fundet nye, slæber dem alle med... jesus!!!

Her vil det kun være min eks og jeg, og hvis han ikke kan så kommer min nye kæreste med.....

Som lærer synes jeg da kun, det er positivt, når et barn både har forældre og bonusforældre med til arrangementer på skolen. Det er et tydeligt signal om, at de voksne sætter barnet i første række og tager aktivt del i dets liv - og for barnet er det en gave, at der er så rene linjer mellem de voksne. 

For dit barns skyld må du sluge nogle kameler, så han/hun ikke får indtryk af, at du ikke kan lide et menneske, som er en vigtig del af hans/hendes liv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.