Hvor meget tøj skal jeg købe til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.142 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Nadja+Baby+2012

Hejsa tøser

Jeg var til md i går og fandt ud af at jeg bærer en lille prinsesse Så i dag skal der shoppes. Men så er soørgsmålet hvor meget tøj der egentlig er nødvendigt at købe i 50, 56 og 62? Hvilken skal jeg købe mest af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

132319

Heldragter, heldragter, heldragter 

-Og bodyer!

Anmeld

11. maj 2012

AndreasMor84

Vi brugte fakltisk str 50 og 56 i lang tid på trods af hans 3800 g og 51 cm.
Han var ikke vild med at få noget over hovedet, så køb for guds skyld bodyer der skal knappes i siden og ikke over hovedet
Vi sprang stort set over str 62! Men min erfaring siger, at man altså skal have en del tøj i str 50 og 56 - især bodyer

Anmeld

11. maj 2012

Nadja+Baby+2012

132319 skriver:

Heldragter, heldragter, heldragter 

-Og bodyer!

Ingen kjoler??

Anmeld

11. maj 2012

Nadja+Baby+2012

AndreasMor84 skriver:

Vi brugte fakltisk str 50 og 56 i lang tid på trods af hans 3800 g og 51 cm.
Han var ikke vild med at få noget over hovedet, så køb for guds skyld bodyer der skal knappes i siden og ikke over hovedet
Vi sprang stort set over str 62! Men min erfaring siger, at man altså skal have en del tøj i str 50 og 56 - især bodyer

Tak for svar

Meget rart at vide at jeg ikke lige skal gå shop amok i 62 så.. Så er det vel smartest at købe mest i 56 og en smule i 50. Man kan altid købe ekstra når baby er født..

Anmeld

11. maj 2012

AndreasMor84

Tak for svar

Meget rart at vide at jeg ikke lige skal gå shop amok i 62 så.. Så er det vel smartest at købe mest i 56 og en smule i 50. Man kan altid købe ekstra når baby er født..

Ja det gjorde vi også. Og de fleste kan sagtens passe str 56 - man kan jo blot smøge ærmerne og benene op

Men ellers så køb noget billigt brugt. Så ærger man sig ik så meget hvis ik de kan passe det

Anmeld

11. maj 2012

CS

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa tøser

Jeg var til md i går og fandt ud af at jeg bærer en lille prinsesse Så i dag skal der shoppes. Men så er soørgsmålet hvor meget tøj der egentlig er nødvendigt at købe i 50, 56 og 62? Hvilken skal jeg købe mest af?

Tja her kunne den lille nougatmus ikke klemmes ned i en str 50 - hun var 52 cm.... jeg havde faktisk købt mest i str 56, ja og så tog jeg bare imod alt fra andre  overrasket var jeg over hvor hurtigt det lille skind voksede og voksede... så tja det er svært at sige hvad du skal købe og ikke hvad angår str men en ting er sikkert heldragter er et sikkert hit

Anmeld

11. maj 2012

Nea85

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ingen kjoler??

Min datter havde et par kjoler, men hun brugte dem ikke ret meget.
Når man løfter barnet op og sidder med det, er det irriterende, når det skiller på maven, og man hele tiden skal sætte tøjet på plads.
Vi var til gengæld rigtig glade for heldragter - så er der heller ikke noget der strammer på maven - men ellers bodyer med bløde bukser ud over

Clara gylpede enormt meget, og jeg tror, vi havde 10-15 bodyer og 8-10 heldragter.
Her brugte hun også 50 og 56 i laaang tid (56 til hun var over 3 måneder), og hun var 50 cm lang og vejede 3496 g ved fødslen..

Du kan jo altid købe lidt nu og supplere efterhånden som du mangler

Anmeld

11. maj 2012

132319

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ingen kjoler??

Nej, det er så upraktisk til en lille baby.

Min datterfik først kjoler efter hun begyndte at gå

Anmeld

11. maj 2012

LR85

Køb ikke for meget, du kommer med sikkerhed til a få en hel masse i gaver i starten, og om ikke andet, kan du altid købe mere.

Men ja, heldragter og bodyer er praktisk.

en kjole kan vente til barnet er nogen måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.