HVORFOR, hæver min kage kun på midten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2012

Cookiemonsteret

Nolle skriver:

Den er jo dum så ! .. jeg ville have en ovn der kan lave lige kager. !

Ja kan jeg godt forstå  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Zafir

Jeg er begyndt at putte bagepulver og en lille smule gær i mine kager. Det virker kanon og hæver jævnt.

Faktisk putter jeg både bagepulver, natron og gær. Syntes bagepulver smager rigtig dårligt...

Anmeld

10. maj 2012

Mira0911

Nolle skriver:

DET ER HERRE TRÆLS !! .. iiih ha' . 

Rigtig meget.... 

Anmeld

10. maj 2012

Annana89

Det må vel ha noget og gøre med at kagen bliver først bag, og dermed hæver mindst, der hvor varmen rammr først?! altså i kanterne!

Men ved sku ikke lie hvordan man forhindrer det

Måske mild varme til at starte med og så knald på til sidst?! ej aner det ikke!

Er der ikke en bager til stede???

Anmeld

10. maj 2012

Maja_4000

Jeg læste engang at man kan komme sådan en "flowernail" i midten af kagen .. Fordi den er af metal varmer den op fra midten og ud , og så skulle den blive mere lige .. Men jeg har aldrig prøvet

Anmeld

10. maj 2012

lio

Zafir skriver:

Jeg er begyndt at putte bagepulver og en lille smule gær i mine kager. Det virker kanon og hæver jævnt.

Faktisk putter jeg både bagepulver, natron og gær. Syntes bagepulver smager rigtig dårligt...

Har tænkt tabken om det kunne være en ide med gær, har bare ikke "turde" - hvordan kan du smage bagepulver?

Anmeld

10. maj 2012

Zafir

Laijona Äiti skriver:

Har tænkt tabken om det kunne være en ide med gær, har bare ikke "turde" - hvordan kan du smage bagepulver?

Det har sådan en bedsk smag. Prøv at smage din dej inden og efter du putter bagepulver i

Natron smager ikke ligesådan, men det har ikke helt de samme egenskaber. Derfor bruger jeg begge dele. Eller alle tre dele.

Jeg opløser lige gæren i en lille smule mælk, inden jeg hælder gæren i.

Anmeld

10. maj 2012

lio

Zafir skriver:

Det har sådan en bedsk smag. Prøv at smage din dej inden og efter du putter bagepulver i

Natron smager ikke ligesådan, men det har ikke helt de samme egenskaber. Derfor bruger jeg begge dele. Eller alle tre dele.

Jeg opløser lige gæren i en lille smule mælk, inden jeg hælder gæren i.

Ok, det må prøves.

Anmeld

10. maj 2012

Lullaby

Sæt en pind i klemme i ovnlågen de første 15 min så hæver hele kagen og ikke kun midten

Anmeld

10. maj 2012

Annana89

Lullaby skriver:

Sæt en pind i klemme i ovnlågen de første 15 min så hæver hele kagen og ikke kun midten

Smartis! Og nu du siger det kommer jeg i tanke om at min mor altid har proppet en trægrydeske i lågen nu ved jeg hvorfor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.