Hvad gør man lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

RiUL

Valget står mellem to private dagplejer, men den ene har (som så mange andre private DP i KBH's kommune) lukket den første fredag i HVER måned.

Godt nok går jeg ledig når jeg ikke er på barsel, men kommunen kaster mig jo nok "hurtigt" ud i et eller andet..

Hvad gør man så den fredag? Og hvad gør alle de andre forældre? Tænker lidt, man kan jo ikke bare tage fri fra job?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

TNBC

RiUL skriver:

Valget står mellem to private dagplejer, men den ene har (som så mange andre private DP i KBH's kommune) lukket den første fredag i HVER måned.

Godt nok går jeg ledig når jeg ikke er på barsel, men kommunen kaster mig jo nok "hurtigt" ud i et eller andet..

Hvad gør man så den fredag? Og hvad gør alle de andre forældre? Tænker lidt, man kan jo ikke bare tage fri fra job?

Nu ved jeg ikke hvornaar Oliver skal starte i DP, men jeg har soegt ind paa en skole, i kbh(skal nok ikke bo lige i Kbh, men noget udenfor), men der skal jeg kun vaere i skole mandag og tirsdag, saa hvis det er, kan jeg have Oliver den fredag, saa du ikke behoever at taenke paa det. Men det er kun hvis det er, du vaelger den. Du skal jo vaelge den bedste.

Jeg gaetter paa at foraeldre der vaelger de DP' er der har lukket den fredag, har en der kan hjaelpe dem.

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

RiUL skriver:

Jeg tænker om der evt. er mulighed for gæstedagpleje den fredag? 

Anmeld

10. maj 2012

RiUL

Babymor2010 skriver:

Jeg tænker om der evt. er mulighed for gæstedagpleje den fredag? 

Nej, ikke når det er privat DP  

Anmeld

10. maj 2012

RiUL

Yurie skriver:

Nu ved jeg ikke hvornaar Oliver skal starte i DP, men jeg har soegt ind paa en skole, i kbh(skal nok ikke bo lige i Kbh, men noget udenfor), men der skal jeg kun vaere i skole mandag og tirsdag, saa hvis det er, kan jeg have Oliver den fredag, saa du ikke behoever at taenke paa det. Men det er kun hvis det er, du vaelger den. Du skal jo vaelge den bedste.

Jeg gaetter paa at foraeldre der vaelger de DP' er der har lukket den fredag, har en der kan hjaelpe dem.

Ja, de har jo nok bedsteforældre i nærheden Det har vi så bare ikke ..

- Men vi skal ud og se den DP imorgen, og så skal vi vælge.. Puha, ville helst bare ha min "lille" dreng hjemme et år endnu :p

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

RiUL skriver:

Nej, ikke når det er privat DP  

Aaarh okay, så blev jeg det klogere  

Anmeld

10. maj 2012

TNBC

RiUL skriver:

Ja, de har jo nok bedsteforældre i nærheden Det har vi så bare ikke ..

- Men vi skal ud og se den DP imorgen, og så skal vi vælge.. Puha, ville helst bare ha min "lille" dreng hjemme et år endnu :p

Jeg kommer hjem til Danmark, du er velkommen til at skrive til mig, og spoerge mig hvis der er noget du vil vide.
Lige nu passer jeg tvillinger paa 6maaender.

Anmeld

10. maj 2012

HeidiØ

RiUL skriver:

Ej for hulen et dilemma .. mm, jeg ville måske slet ikke vælge privat dagplejer så! William skal starte i kommunal, så er der også lidt flere muligheder.. såsom gæstedagplejer..

ej og nu jeg lige skriver, så du også er ledig når han starter.. kommer du så fra a kasse før fødsel? Jeg har nemlig sleeeet ik styr på hvor meget barsel jeg har! :/ ved du det?

Anmeld

10. maj 2012

RiUL

Yurie skriver:

Jeg kommer hjem til Danmark, du er velkommen til at skrive til mig, og spoerge mig hvis der er noget du vil vide.
Lige nu passer jeg tvillinger paa 6maaender.

Det vil jeg lige have i tankerne Tak!

Anmeld

10. maj 2012

RiUL

HeidiØ skriver:

Ej for hulen et dilemma .. mm, jeg ville måske slet ikke vælge privat dagplejer så! William skal starte i kommunal, så er der også lidt flere muligheder.. såsom gæstedagplejer..

ej og nu jeg lige skriver, så du også er ledig når han starter.. kommer du så fra a kasse før fødsel? Jeg har nemlig sleeeet ik styr på hvor meget barsel jeg har! :/ ved du det?

Det er så der problemet ligger Der er jo INGEN muligheder for at få pasning kommunalt her i København, før barnet er over 1 år (selvfølgelig hvis man er heldig - men har vi ikke været)

Derfor vi vælger privat DP

Ja, kommer fra a-kasse før fødsel, og jeg har vidst 46 ugers barsel Har i hvert fald barsel tom. 30/7 og gik på barsel 6/8 sidste år Fik brev fra kommunen om det, så du kan jo prøve at ringe til barselskontoret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.