Ville det være dumt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Aner ikke hvad jeg skal gør..

Overvejer at søge kontor-elevplads/job - er dog i tvivl om det kan lad sig gøre (økonomisk) og om det kan betale sig.

Lidt info.

- er 26 år

- har datter på 1½ år

- gift

- er uddannet i butik (HG)

- har arbejdet i butik i over 9 år

- er arbejdsløs pr. 1 juni 2012

Kan det betale sig at søge et kontorelev-job?? Eller er det" spild af min tid"???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Nettemor

Det kommer an på hvad du mener med at kunne betale sig. Det er jo et arbejde. Som du er sikret i 2 år. Og hvis du har interesse for kontor vil det jo ikke være spildt. Du vil muligvis kunne få merit for nogle ting som du har haft gennem butiks linien men nok ikke meget..

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Det kommer an på hvad du mener med at kunne betale sig. Det er jo et arbejde. Som du er sikret i 2 år. Og hvis du har interesse for kontor vil det jo ikke være spildt. Du vil muligvis kunne få merit for nogle ting som du har haft gennem butiks linien men nok ikke meget..

Vil ELSKE jobbet - da jeg var i butik, nød jeg altid kontorarbejdet og ville hellere lave det, end at være bag kassen/på gulvet..

Anmeld

10. maj 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Overvejer at søge kontor-elevplads/job - er dog i tvivl om det kan lad sig gøre (økonomisk) og om det kan betale sig.

Lidt info.

- er 26 år

- har datter på 1½ år

- gift

Kan det betale sig at søge et kontorelev-job?? Eller er det" spild af min tid"???

Du kan jo ikke være elev igen på kontor.. Hvis du er uddannet i butik.. Sådan har jeg forstået det  

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Du kan jo ikke være elev igen på kontor.. Hvis du er uddannet i butik.. Sådan har jeg forstået det  

Øv - vil så gerne arbejde på kontor, kan bare INTET finde

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Vil ELSKE jobbet - da jeg var i butik, nød jeg altid kontorarbejdet og ville hellere lave det, end at være bag kassen/på gulvet..

Jamen så er det jo helt klart det du skal. Og mht det med om du kan når du er uddannet inden for butik så ved jeg det ikke med sikkerhed men du kan jo altid ringe til byens handelsskole og forhøre dig... Jeg ved man kan tage lægesekretær uddannelsen selv om man er uddannet inden for kontor i forvejen.. Så mon ikke er der er en chance..

Anmeld

10. maj 2012

Mutti2B

AalborgPigen skriver:

Hvorfor dog ikke det??? Jeg er selv uddannet på kontor og nu sidder jeg som lægesekretærelev. Altså endnu en kontoruddannelse.

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Har snakket med handelsskolen - de vil gerne kigge mine papir igennem, og se hvad jeg kan i fremtiden.. JUBII

Anmeld

10. maj 2012

Kofoed.

Der er jo en regel angående erhvervs uddannelser, når der er over 5 år siden endt skole, skal man tage skole delen om, men når du har fuldført den ene gren, så ved jeg ikke om regel gælder. Men har du haft fagene på højt nok niveau? Der er lidt forskel jo.. ?

Håber for dig, at det kan lade sig gøre.

Anmeld

10. maj 2012

FrkDitte

Anonym skriver:

Lidt info.

- er 26 år

- har datter på 1½ år

- gift

Synes da helt klart du skal søge ind.. Hellere være under uddannelse end gå ledig.. osse selv om der ikke er den store økonomiske fordel ved det, du er jo over 25, så du er voksenelev..så stiger lønnen en del i forhold hvis du var under 25..

Og du er en hel del tættere på "det rigtige" arbejdsmarked" som elev end som ledig. Det kan jo være at din elevplads ender ud i ansættelse når du er færdig

Jeg har en kontoruddannelse og en handelsuddannelse og er nu igang med lægesekretæruddannelsen... Jeg har ikke fortrudt nogen af dem...

Jeg tror på at i disse tider så er uddannelse vejen frem til et job

Held og lykke

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.