hej de damer.
Ja, det her er jo et ret ømtåleligt emne, så jeg beder om at man lige slår koldt vand i blodet inden man fare op og tror jeg synes dyresex er top fedt og heeeeelt i orden.
Jeg overvejede at være anonym, da jeg ikke gider svines til, men tænkte "fuck it" det bliver jeg nok alligevel.
Nå, men til sagens kerne, nu så jeg lige en anden tråd om at få dyresex ulovliggjort og til at starte med må jeg jo indrømme at jeg tænkte "hvad pokker skal det dog hjælpe?".
Kom dog frem til at det nok handlede om at så kan dem med de bizarre lyster få en straf?
For derudover kommer det jo ikke til at ændre noget som helst, jeg har aldrig hørt om en pædofil, en indbrudstyv eller en narkoman der stoppede op og sagde "nej hov, det her må jeg hellere lade være med, det er jo ulovligt".
Så der vil der jo stadig være dyr der bliver "bedækket" af mennesker.(
) uanset om det bliver ulovliggjort eller ej.
MEN.. så er det jeg kom til at tænke.. HVIS det så skal være strafbart, hvordan mener DU så at straffen skal udmåles?
Er det en bøde, fængsling, behandling?? Er der forskel på om det er en hund, en ged eller en høne man har forulempet? Eller er det same, same?
(Nu blir det klamt..) Er der forskel på om det f.eks. er en hanhund der har bedækket en kvinde og derfor (sansynligvis) ikke har lidt under det. Eller om det er en hund hvor en mand har proppet dummerjawsen op og derfor næsten med garanti har gjort noget der ikke var "rart" for hunden? Skal man så have mere eller mindre ud fra graden af omgang med dyret?
ja, jeg må indrømme jeg synes det er svært at vurdere og tænker at det muligvis også kan være derfor at lovgivningen ikke er blevet ændret, da loven jo allerede siger at dyret ikke må lide fysisk skade.
Og så må jeg ærligt indrømme, at selv om jeg synes det er voldsomt vammelt og ikke fatter hvor sådan en lyst kommer fra, så synes jeg altså at folk kan dyrke sex med deres dyr som det passer dem, så længe dyret ikke lider overlast. (At det ikke gør ondt på det etc.)
bob.. bob.. Faaaaarligt indlæg..
Anonyme svar er tilladt.
Jeg syntes at det er fint med kontroversielle indlæg, for det er da godt at debatere "farlige" emner også 
Jeg er ikke rigtig enig med dig.
Jeg syntes bestemt at dyresex skal forbydes. Det sender et signal om hvad vi som samfund vil godkende. Fx er pædofili osv som du nævner jo også forbudt. Og jo det foregår også stadig, men vi vælger jo som samfund hvad vi vil have skal være ulovligt ud fra hvad vi anser som anstændig og menneskelig opførsel. Derfor syntes jeg at dyresex skal forbydes, fordi jeg anser det for dyremishandling. Ud over det, som du nævner, ville det gøre at man ville kunne straffe dem som gør det mod dyrerne.
Jeg ved ikke helt med det andet du sprøger til med hvornår straffen skulle være hvad osv. Tror man skal lade nogle eksperter vurdere det og udarbejde et lovforslag. Men jeg tænker måske at der skulle være en højere straf hvis dyret har taget fysisk skade
men at alt dyresex skulle straffes relativt hårdt. I alt fald på linie med hvordan alt anden grov dyremishandling straffes (som så heller ikke straffes hårdt nok efter min mening).
I øvrigt har jeg det rigtig svært med at man skal sige at dyr kun lider overlast hvis de er fysisk skadede. Der er jo ingen der kan vide om fx en hanhund som er blevet tvunget til at have sex med en kvinde er blevet skadet af det. Det er ikke til at sige om den er psykisk påvirket. Fx har der også været domme hvor kvinder er dømt for voldtægt af en mand eller mødre er dømt for voldtægt af deres søn
simpelthen fordi (for nu at sige det på godt dansk) man kan jo godt tvinge en pik op at stå for det er en fysisk refleks, men det er ikke det samme som at det sker med mandens/hundens frie vilje og at det var det denne ville. Især ikke med dyr, for de vil så langt hen ad vejen altid gøre det som ejeren forlanger af dem fordi det ligger i deres natur. For mig at se er det at udnytte et svagere individ som ikke har mulighed for at sige fra, til at have sex med og det er forkasteligt og ækelt.
Som samfund bør vi sige fra overfor den form for misbrug. Sex bør kun foregå mellem to ligeværdige parter hvor begge 2 har sagt ja til det. Det er på ingen måde tilfældet med dyresex. Dyret har jo ikke en chance for at sige ja eller nej.
Tænk hvis loven var sådan at en mand gerne måtte have sex med en kvinde hvis han havde lyst, bare hun ikke kom fysisk til skade, så var det ligemeget med det psykiske og ligemeget om hun havde lyst? Den tanke virker helt absurd på os, men det er faktisk det der sker med de stakkels dyr og har de ikke fortjent det samme gode liv som os mennesker?