Det kniber med at knibe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Ai ok, det var en super dårlig joke, men den er somænd sand nok...

Jeg har faktisk aldrig tænkt over de der knibe øvelser, da der ikke er nogen der har fortalt mig om dem, det var faktisk først da jeg var gravid for snart 2 år siden at jeg blev opmærksom på det og det var endda her på baby jeg lærte at det var noget man skulle gøre...

Nå men jeg fødte og alt er gået godt. SÅ her for et par mdr. siden var jeg i byen og der skulle danses og festes igennem. JEg opdagede at jeg når jeg dansede lækkede en anelse ikke meget men nok til at jeg lige kunne fornemme det øv, nå men så må jeg vel hellere prøve de der knibeøvelser der...

Men hvordan gør man lige når man ikke må bruge mave, balder eller lår????????????

Åhhh nej, jeg er sQ nok gået i stykker, jeg ringede og snakkede med lægen som spurgte om jeg var kommet godt i gang efter fødsel ..... øhhh næææ det tror jeg ikke...

Nå svarede hun, så må vi lige have dig undersøgt...

Jeg var udemærket godt klar over at jeg ville dumpe den test hun skulle lave. Jeg kunne slet ikke knibe overhovedet

Lægen sagde så at hun ville lave en henvisning til en fys som kan hjælpe mig godt igang... fint svarede jeg og gik hjem igen...

Sagen er nu den at jeg ikke har råd til at gå til fys.

Jeg har spurgt en god bekendt om hjælp da han er personlig træner, han forklarede hvordan jeg skulle bruge en af de der store bolde og evt også en hulahopring - har snakket med min læge om min ven har ret i de råd han har givet mig og han er slet ikke så dum mener min læge, men hun mene nu alligevel at jeg skal tage til fys....

Har ikke fortalt lægen at jeg ikke har råd...

Er der andre end mig der har mistet forbindelsen fuldstændigt til jeres bækken???

Hvad gør i eller hvad har i gjort hvis i har fået løst problemet - for jeg kan forstå at det åbenbart er et problem at jeg ikke kan knibe...

Hmmmm jeg kan godt knibe, for det er jo ikke sådan at jeg går og tisser i bukserne eller noget, og kan sagtens knække strålen, men det er ikke altid jeg kan holde på en prut uden at jeg bruger balderne.

Beklager det lange indlæg, men håber virkelig at nogen har nogle ideer til hvordan jeg kan træne hjemme som jo er billigst...

på forhånd mange tak for svar

jeg gik til genoptræning for ryggen hvor de så lærte mig det..

det er et problem mange gravide, kvinder med børn og ja folk med rygskade har..

jeg skulle ligge mig på ryggen, knæene bøjede og de flade fodsåler solidt plantet i gulvet..

lig så du slapper helt af i kroppen selv om de har bøjede knæ/ben..

lig den ene hånd på maven den anden oven på underlivet og træk vejret stille og roligt..

når du så sys du har en rolig vejrtrækning prøver du at spænde nede i underlivet..

det er lidt svært især i starten for maven må ikke spænde men underlivet må gerne..

og man har meget svært ved at trække vejret imens ind til man lærer det..

hold knibet et par sekunder og slip så igen.. gentag det en del gange og på et tidspunkt vil du faktis være i stand til at holde spændingen i underlivet uden at spænde andre steder og stadig trække vejret..

eller at lave knibe øvelsen mens du laver andet.. fx øvelser..

det er ret svært ind til man får det lært men prøv at øve dig og giv ikke op  

sorry det blev lidt langt og håber det lidt gav dig en ide om hvad man gør for at lære det  held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

jeg gik til genoptræning for ryggen hvor de så lærte mig det..

det er et problem mange gravide, kvinder med børn og ja folk med rygskade har..

jeg skulle ligge mig på ryggen, knæene bøjede og de flade fodsåler solidt plantet i gulvet..

lig så du slapper helt af i kroppen selv om de har bøjede knæ/ben..

lig den ene hånd på maven den anden oven på underlivet og træk vejret stille og roligt..

når du så sys du har en rolig vejrtrækning prøver du at spænde nede i underlivet..

det er lidt svært især i starten for maven må ikke spænde men underlivet må gerne..

og man har meget svært ved at trække vejret imens ind til man lærer det..

hold knibet et par sekunder og slip så igen.. gentag det en del gange og på et tidspunkt vil du faktis være i stand til at holde spændingen i underlivet uden at spænde andre steder og stadig trække vejret..

eller at lave knibe øvelsen mens du laver andet.. fx øvelser..

det er ret svært ind til man får det lært men prøv at øve dig og giv ikke op  

sorry det blev lidt langt og håber det lidt gav dig en ide om hvad man gør for at lære det  held og lykke

Mange tak, jeg øver mig hver dag, men synes ikke rigtig jeg Taler" samme sprog som resten af kroppen, forstået på den måde at jeg slapper af og koncentrerer mig men kan ikke finde de dælens muskler nede i skrævet....

øve øve øve øve

Anmeld

9. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Mange tak, jeg øver mig hver dag, men synes ikke rigtig jeg Taler" samme sprog som resten af kroppen, forstået på den måde at jeg slapper af og koncentrerer mig men kan ikke finde de dælens muskler nede i skrævet....

øve øve øve øve

som sagt i starten er det meget svært..

og i starten vil maven os spænde med.. men derfor bruger du de 2 hænder, en på maven og en på underlivet...

det er faktis samme muskel som hvis du hoster eller griner..

prøv det mens du ligger og slapper af med hænder sådan, host eller grin en gang og mærk hvad og hvor det spænder og så prøv om du kan efterligne den spænding..

som sagt ret svært men øvelse gør mester.. jeg troede heller aldrig jeg ville lære det men jeg blev ret god til sidst

lige et råd jeg fik hos genoptræningen, når du kan finde ud af det er det vigtigt at du ikke spænder 100 % men kun 20 % nede i musklene, men det er først når du har lært det..

spænder man 100 % kan man gørre det værre istedet for bedere.. altså tisse problemerne.. men som sagt prøv lige om du kan lære det først..

Anmeld

10. maj 2012

Lady Marion <3

Anonym skriver:

Super, godt at høre det virker...

Går du med dem hele dagen? altså på jobbet også?

Ha ha   no no ,, man skal starte op stille og roligt med måske max 5 min og så gå langsomt frem .. Jeg går måske med dem i 1 time om dagen , det jo en muskel du kan blive øm i hvis du overtræner ligesom andre muskler

Anmeld

10. maj 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Ai ok, det var en super dårlig joke, men den er somænd sand nok...

Jeg har faktisk aldrig tænkt over de der knibe øvelser, da der ikke er nogen der har fortalt mig om dem, det var faktisk først da jeg var gravid for snart 2 år siden at jeg blev opmærksom på det og det var endda her på baby jeg lærte at det var noget man skulle gøre...

Nå men jeg fødte og alt er gået godt. SÅ her for et par mdr. siden var jeg i byen og der skulle danses og festes igennem. JEg opdagede at jeg når jeg dansede lækkede en anelse ikke meget men nok til at jeg lige kunne fornemme det øv, nå men så må jeg vel hellere prøve de der knibeøvelser der...

Men hvordan gør man lige når man ikke må bruge mave, balder eller lår????????????

Åhhh nej, jeg er sQ nok gået i stykker, jeg ringede og snakkede med lægen som spurgte om jeg var kommet godt i gang efter fødsel ..... øhhh næææ det tror jeg ikke...

Nå svarede hun, så må vi lige have dig undersøgt...

Jeg var udemærket godt klar over at jeg ville dumpe den test hun skulle lave. Jeg kunne slet ikke knibe overhovedet

Lægen sagde så at hun ville lave en henvisning til en fys som kan hjælpe mig godt igang... fint svarede jeg og gik hjem igen...

Sagen er nu den at jeg ikke har råd til at gå til fys.

Jeg har spurgt en god bekendt om hjælp da han er personlig træner, han forklarede hvordan jeg skulle bruge en af de der store bolde og evt også en hulahopring - har snakket med min læge om min ven har ret i de råd han har givet mig og han er slet ikke så dum mener min læge, men hun mene nu alligevel at jeg skal tage til fys....

Har ikke fortalt lægen at jeg ikke har råd...

Er der andre end mig der har mistet forbindelsen fuldstændigt til jeres bækken???

Hvad gør i eller hvad har i gjort hvis i har fået løst problemet - for jeg kan forstå at det åbenbart er et problem at jeg ikke kan knibe...

Hmmmm jeg kan godt knibe, for det er jo ikke sådan at jeg går og tisser i bukserne eller noget, og kan sagtens knække strålen, men det er ikke altid jeg kan holde på en prut uden at jeg bruger balderne.

Beklager det lange indlæg, men håber virkelig at nogen har nogle ideer til hvordan jeg kan træne hjemme som jo er billigst...

på forhånd mange tak for svar

Åh ja, knibeøvelser... hov hov... dem glemte vi....

Jeg har heller aldrig dyrket det der - jeg glemmer det simpelthen, men jeg kan dog sagtens knibe!!!

Du behøver hverken gå til fys eller andet, for at lære det... Du skal bare lade som om at du skal holde på en prut med endetarmen.... Og SÅ kniber du i fx 10 sek. og slipper igen i 10 sek. og det gentager du, og øger herefter sekunderne du kniber jo stærkere du bliver

Du kan øve dig i  først at stramme om endetarmsåbningen, så skedeåbningen og så urinrørsåbningen - for man kan nemlig godt knibe 3 forskellige steder, når man bliver rigtig god

Det kan være nemmere at knibe når man fx ligger ned på alle fire, sidder på hug eller andet, sagde min underviser til efterfødselstræning... så prøv dig frem med forskellige stillinger...

En god ting er, at sætte sin tlf til at bippe nogle gange om dagen, så man bliver mindet om det.. Ikke fordi jeg gør det, men det er da et godt tip!

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Lady Marion <3 skriver:

yep  velkommen i klubben , jeg lækker ikke men når jeg skal tisse så skal jeg tisse ,,, NUUUUU  Jeg føler slet ikke jeg kan knibe så har været i sexbutikken og købe elskovskugler , brug dem dagligt , så er du nød til at knibe , på den rigtige måde .. Det virker

Har du et link eller en anbefaling til hvilke kugler man kan bruge? Der er jo SÅ mange af den slags, men hvilke er bedst? Man kan vist få sådan nogle med en slags klokke i eller noget (har ikke lige den store erfaring med den slags), men det dur jo ikke man går og "ringer" når man bruger dem....

Anmeld

10. maj 2012

Lady Marion <3

Masig skriver:

Har du et link eller en anbefaling til hvilke kugler man kan bruge? Der er jo SÅ mange af den slags, men hvilke er bedst? Man kan vist få sådan nogle med en slags klokke i eller noget (har ikke lige den store erfaring med den slags), men det dur jo ikke man går og "ringer" når man bruger dem....

Nej jeg har bare købt nogle helt alm . til 200 kr uden noget som helst   Kan også bestilles på nettet ..  jeg spurgte damen i sex butikken og blev rådet til de helt almindelige ..

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Lady Marion <3 skriver:

Nej jeg har bare købt nogle helt alm . til 200 kr uden noget som helst   Kan også bestilles på nettet ..  jeg spurgte damen i sex butikken og blev rådet til de helt almindelige ..

Ok... Jamen så må det jo bare være det man må prøve efter fødslen... Er nemlig lidt en klovn til det der med at knibe og huske det... Bryder mig generelt ikke om det, synes det er en ubehagelig øvelse så det er svært at få det gjort uden "hjælpemidler" hehe... Tænker man er mere tvunget til det med sådan nogle kugler...

Anmeld

10. maj 2012

Lady Marion <3

Masig skriver:

Ok... Jamen så må det jo bare være det man må prøve efter fødslen... Er nemlig lidt en klovn til det der med at knibe og huske det... Bryder mig generelt ikke om det, synes det er en ubehagelig øvelse så det er svært at få det gjort uden "hjælpemidler" hehe... Tænker man er mere tvunget til det med sådan nogle kugler...

Jeg kan heller ikke fordrage det , jeg glemmer at trække vejret , får kvalme og alt muligt fjollet   Det er meget nemmere med dem her fordi man ved man kniber rigtigt og der er en grund til det , nemlig at holde på kuglerne

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Lady Marion <3 skriver:

Jeg kan heller ikke fordrage det , jeg glemmer at trække vejret , får kvalme og alt muligt fjollet   Det er meget nemmere med dem her fordi man ved man kniber rigtigt og der er en grund til det , nemlig at holde på kuglerne

Det er det jeg tænker.... Må simpelthen prøve dem... Men det går vel ikke mens man er gravid?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.