skole ? gravid? kontanthjælp? su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Jeg er 16 og har lige fået en dreng i søndags. Man kan altså godt selvom man ingen uddannelse har 

Ja . jeg har en datter på 4år . er selv 20 .. 

og jeg har da heller ingen uddanelse . 

jeg vil hellere have de 2 børn jeg nu skal have og derefter gå i gang med uddanelsen . uden og skulle stoppes af evt gravilitet, så hellere nu hvor det ''bare '' er 10 klasse .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Ja . jeg har en datter på 4år . er selv 20 .. 

og jeg har da heller ingen uddanelse . 

jeg vil hellere have de 2 børn jeg nu skal have og derefter gå i gang med uddanelsen . uden og skulle stoppes af evt gravilitet, så hellere nu hvor det ''bare '' er 10 klasse .. 

Så gør det  Og tá de andre ting som det kommer. Man kan ikke forudse alt

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Så gør det  Og tá de andre ting som det kommer. Man kan ikke forudse alt

præsis ! .. 

er du sammen med faren til din så?

Anmeld

9. maj 2012

marius' mor

Anonym skriver:

mig og min kæreste er igang med projekt baby men er kommet i tanke om at vi jo har eksamner til maj/juni 

hvad nu vis jeg bliver gravid og har termin i maj 

dvs jeg så skal gå på barsel i april ca 

hvad så med mine eksamner, kan man tage dem som syge eksaminer? 

hvornår ville jeg være berettet til kontanthjælp? 

Du har ikke ret til barsel 8 uger før din termin når du er studerende..

Jeg kender flere som har været højgravide til deres eksamen..

hvis du ikke når at blive færdig med din udd inden du går på barsel, står den på su indtil din barsel er slut.. hvis du når at blive færdig er der dømt barselsdagpenge.. hvilket er en væsentlig forskel..

jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at blive færdig med eksamnerne inden fødselen.. eller eventualt tage eksamen som sygeeksamen med et spædbarn på armen.. ikke det mest spændende, men kan dog rent økonomisk være en nødvendighed..

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

marius' mor skriver:

Du har ikke ret til barsel 8 uger før din termin når du er studerende..

Jeg kender flere som har været højgravide til deres eksamen..

hvis du ikke når at blive færdig med din udd inden du går på barsel, står den på su indtil din barsel er slut.. hvis du når at blive færdig er der dømt barselsdagpenge.. hvilket er en væsentlig forskel..

jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at blive færdig med eksamnerne inden fødselen.. eller eventualt tage eksamen som sygeeksamen med et spædbarn på armen.. ikke det mest spændende, men kan dog rent økonomisk være en nødvendighed..

hvorfor får man ikke barsel 8uger før? 

- Går man så først på barsel når man har født?

dvs man skal være i skolen li ind til vandet faktisk går ??

Barselsdagpenge er det ik det samme som kontanthjælp?

altså vis jeg har termin i maj .. f.eks 20 maj

så normalt går man jo 8 uger før?? .. men vi får læseferie d 15 maj. 

så det vil faktisk sige at jeg ikke gør noget som helst før 15 maj? og så skal jeg så bare tage de eksamner jeg nu kan inden jeg føder? 

- og når jeg så har født . så dem jeg mangler tager jeg så dem som sygeeksamen? .. min su stopper jo til juni .. 

Anmeld

9. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

så det vil faktisk sige at jeg ikke gør noget som helst før 15 maj? og så skal jeg så bare tage de eksamner jeg nu kan inden jeg føder? 

- og når jeg så har født . så dem jeg mangler tager jeg så dem som sygeeksamen? .. min su stopper jo til juni .. 

som studerende må du gå på barsel 4 uger før termin

Anmeld

9. maj 2012

marius' mor

Anonym skriver:

På min skole er det sådan at man går på barsel i forbindelse med at man afslutter et modul.. umiddelbart lyder det som om at du skal gå på barsel modulet før det du taler om..

Hvis jeg var dig, ville jeg nok vente 1 måned med projekt baby, så du kan nå at blive færdig.. men det kan jeg jo sagtens sige..

hvis du ikke når at blive færdig med din uddannelse før du går på barsel, før man tildelt 12 "gratis klip", det vil sige at du får su, men det tæller ikke med ind under det antal klip som du har tilrådighed resten af din studietid..

umiddelbart er kontanthjælp ikke det samme.. Barselsdagpenge og kontakthjælp tages vidst fra to forskellige "kasser".. du kan se hvad satsen er  inde på din kommunes hjemmeside.. nok under borger.dk.. ville jeg tro..

hvilken uddannelse er du på?

Anmeld

9. maj 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

mig og min kæreste er igang med projekt baby men er kommet i tanke om at vi jo har eksamner til maj/juni 

hvad nu vis jeg bliver gravid og har termin i maj 

dvs jeg så skal gå på barsel i april ca 

hvad så med mine eksamner, kan man tage dem som syge eksaminer? 

hvornår ville jeg være berettet til kontanthjælp? 

Hvorfor planlægger i ikke barn så det passer med at i er færdige med eksaminer ???

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

marius' mor skriver:

På min skole er det sådan at man går på barsel i forbindelse med at man afslutter et modul.. umiddelbart lyder det som om at du skal gå på barsel modulet før det du taler om..

Hvis jeg var dig, ville jeg nok vente 1 måned med projekt baby, så du kan nå at blive færdig.. men det kan jeg jo sagtens sige..

hvis du ikke når at blive færdig med din uddannelse før du går på barsel, før man tildelt 12 "gratis klip", det vil sige at du får su, men det tæller ikke med ind under det antal klip som du har tilrådighed resten af din studietid..

umiddelbart er kontanthjælp ikke det samme.. Barselsdagpenge og kontakthjælp tages vidst fra to forskellige "kasser".. du kan se hvad satsen er  inde på din kommunes hjemmeside.. nok under borger.dk.. ville jeg tro..

hvilken uddannelse er du på?

det er bare 10 klasse på vuc jeg skal opfriske inden jeg skal på hf

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

Antonsmor <3 skriver:

Hvorfor planlægger i ikke barn så det passer med at i er færdige med eksaminer ???

Det tror jeg etenlig også vi gør .

for så kan jeg da søge kontanthjælp og så er jeg lisom færdig med 10 klasse og kan efter barsel starte på min uddanelse og søge su .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.