skole ? gravid? kontanthjælp? su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.135 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. maj 2012

Anonym trådstarter

mig og min kæreste er igang med projekt baby men er kommet i tanke om at vi jo har eksamner til maj/juni 

hvad nu vis jeg bliver gravid og har termin i maj 

dvs jeg så skal gå på barsel i april ca 

hvad så med mine eksamner, kan man tage dem som syge eksaminer? 

hvornår ville jeg være berettet til kontanthjælp? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

mig og min kæreste er igang med projekt baby men er kommet i tanke om at vi jo har eksamner til maj/juni 

jeg har eksamener før og efter min termin, og jeg tager ALLE dem jeg kan komme til

Det eneste jeg regner med der ville gøre at jeg ikke kom, var at jeg lå i fødsel, og gør jeg det, ka jeg komme til sygeeksamen

du kan så få kontanthjælp fra når din skole er slut... Hvis du nu har demission den 26 juni fx. så kan du søge KH fra juli

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

jeg har eksamener før og efter min termin, og jeg tager ALLE dem jeg kan komme til

Det eneste jeg regner med der ville gøre at jeg ikke kom, var at jeg lå i fødsel, og gør jeg det, ka jeg komme til sygeeksamen

du kan så få kontanthjælp fra når din skole er slut... Hvis du nu har demission den 26 juni fx. så kan du søge KH fra juli

så dvs . 

et eks .. 

- Termin i maj ..

barsel i april .. 

Eksamner ligger i maj/juni

det er de skriftlige som ligger i maj og de mundtlige som ligger i juni. 

det er også der jeg får sidste su udbetalt .. 

- Så går jeg på barsel i april, men tager alle de eksamner jeg kan inden jeg ligger og skal 'føde'. og tar så resten (mundtligt .) når de kommer engang til jul?

Anmeld

9. maj 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

så dvs . 

et eks .. 

- Termin i maj ..

barsel i april .. 

- Så går jeg på barsel i april, men tager alle de eksamner jeg kan inden jeg ligger og skal 'føde'. og tar så resten (mundtligt .) når de kommer engang til jul?

Du kan da tage alle dine eksamner, pånær hvis du er i fødsel.

Anmeld

9. maj 2012

LilleLene

Tøsen* skriver:

Du kan da tage alle dine eksamner, pånær hvis du er i fødsel.

nemlig, tager også dem der kommer efter jeg har født

Men snak med din skole, for det er forskelligt fra skole til skole om man må gå til eksamen når man er på barsel

Anmeld

9. maj 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Hvor gammel er du? Jeg tog alle de eksamner jeg kunne før min termin. Og dem jeg er gået glip af tager jeg til december. Husk på at du får ekstra tid til din eksamen. - kontanthjælp bliver udbetalt en måned efter din termin. Og mens du har barsel skal du ikke tænke på at skulle til nogen samtaler om jobsøgning. 

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Hvor gammel er du? Jeg tog alle de eksamner jeg kunne før min termin. Og dem jeg er gået glip af tager jeg til december. Husk på at du får ekstra tid til din eksamen. - kontanthjælp bliver udbetalt en måned efter din termin. Og mens du har barsel skal du ikke tænke på at skulle til nogen samtaler om jobsøgning. 

20 med en datter på 4

Anmeld

9. maj 2012

EKBJ

Anonym skriver:

så dvs . 

et eks .. 

- Termin i maj ..

barsel i april .. 

Vil virkelig råde dig til ikke at planlægge for meget. For tilsidst i graviditeten har du andre ting at tænke på end skole osv. Men tá de eksamner du kan overskue og ikk stil for høje forventninger til dig selv.

Anmeld

9. maj 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Vil virkelig råde dig til ikke at planlægge for meget. For tilsidst i graviditeten har du andre ting at tænke på end skole osv. Men tá de eksamner du kan overskue og ikk stil for høje forventninger til dig selv.

Det er bare en opfrisker på 10 klasse . inden jeg starter på hf

så ville hellere lave baby nu, end jeg vil gøre det når jeg begynder på hf . dette her tager 1år . det andet tager 3år .. og skal man til og holde barsel midt i en ''uddanelse'' så tror jeg også det bliver sværre ..

Anmeld

9. maj 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Det er bare en opfrisker på 10 klasse . inden jeg starter på hf

så ville hellere lave baby nu, end jeg vil gøre det når jeg begynder på hf . dette her tager 1år . det andet tager 3år .. og skal man til og holde barsel midt i en ''uddanelse'' så tror jeg også det bliver sværre ..

Jeg er 16 og har lige fået en dreng i søndags. Man kan altså godt selvom man ingen uddannelse har 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.