samvær hos far har endt i blå mærke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Lusi

Hmm har så læst dine nye opdateringer.. Jeg ville tage den i statsamtet!! Din datter skal da ik opleve vold når hun er hos sin far.. Det ødelægger meget.. Tro mig, er vokset op med det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jo selvfølgelig hvis man tager HÅRDT fat i sit barn arm...

Jeg har da ofte fat i min søn arme og holder dem da han slår, bider mm. Nogle gange når jeg har haft fat i ham... har han vredet sig el.lign og han får altså nemt blå mærker.... og så har han haft mærker efter JEG har haft fat i ham... men jeg vil bestemt ikke betegne mig som voldelig. Kunne aldrig i mit liv finde på at "skade" mit barn!! 

Har da også haft MEGET hårdt i hans arm en dag han var ved at løbe ud på vejen... DER fik han mærker så man kunne se mine fingre... MEN det gør mig jo ikke til en voldelig mor.

At han er på vej ud på en trafikeret vej er jo også noget helt andet. Men hvis man tager hårdt fat i barnets arm fordi vedkommende skaber sig, ikke hører efter o.lign. så vil jeg altså betegne det som vold.

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Hmm har så læst dine nye opdateringer.. Jeg ville tage den i statsamtet!! Din datter skal da ik opleve vold når hun er hos sin far.. Det ødelægger meget.. Tro mig, er vokset op med det..

Jeg tror også jeg ringer dertil i morgen. Har taget billeder af det. Øv hvor er det bare synd for hende...

Anmeld

8. maj 2012

Wimmie

Anonym skriver:

nej haha det glemte jeg midt i det hele.. er så ked af det og frustreret over alt det min datter gennemlever derhjemme.

For 2 år siden sagde hun til mig under aftensmaden;

"mor, er det normalt, at man tuder hver gang  man er uvenner"

Mig: "Ja hvis det er en man ikke ønsker at være uvenner med, kan man godt blive rigtig ked af det, hvorfor?"

Hende: "BIB (fars kæreste) tuder bare hver gang hende og far er uvenner"

Mig: "sker det tit da?"

Hende: "ja næsten hver dag" (overdrivelse fremmer forståelse håber jeg)

Mig: "hmmm" Bliver afbrudt og hun siger: "sidst slog BIB far" mig: "NÅ da hvorfor i alverdenen gjorde hun det?" Hende: "fordi far slog hende først"

HMMMM herefter havde vi en meget lang snak om at man selvfølgelig ikke slår nogen som helst osv osv osv men denne oplevelse ligger mig så nært fordi det danner et helt forkert billede af hvad man som dengang 7 årig burde opleve.

Hvis din datter oplever vold hos sin far (enten mod hende selv eller mellem de voksne) ville jeg nok overveje om hun skulle på samværsbesøg hos ham 

Det lyder måske groft, men hvis hun allerede har oplevet at de voksne slår på hinanden og hvis du mistænker at han er for hård mod din datter også, så ville jeg personligt ikke lade hende komme på weekend dér - tænk hvis det eskalerer 

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Anonym skriver:

At han er på vej ud på en trafikeret vej er jo også noget helt andet. Men hvis man tager hårdt fat i barnets arm fordi vedkommende skaber sig, ikke hører efter o.lign. så vil jeg altså betegne det som vold.

Enig... men igen jeg kan tage fat i min drengs arm UDEN at det er særlig hårdt og så har han et blåt mærke... 

MEN ja børn skal ikke udsættes for vold! ENIG!

Anmeld

8. maj 2012

Lusi

MorDk skriver:

Jo selvfølgelig hvis man tager HÅRDT fat i sit barn arm...

Jeg har da ofte fat i min søn arme og holder dem da han slår, bider mm. Nogle gange når jeg har haft fat i ham... har han vredet sig el.lign og han får altså nemt blå mærker.... og så har han haft mærker efter JEG har haft fat i ham... men jeg vil bestemt ikke betegne mig som voldelig. Kunne aldrig i mit liv finde på at "skade" mit barn!! 

Har da også haft MEGET hårdt i hans arm en dag han var ved at løbe ud på vejen... DER fik han mærker så man kunne se mine fingre... MEN det gør mig jo ikke til en voldelig mor.

Lige præcis! Sådan er det også her, og dét føler jeg mig ik, som en dårlig mor af.. Og jeg har også haft fat i min datters arm, da hun lagde sig ned, midt på en vej.. Sgu hellere et blåt mærke, end en flad datter!!

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hvis din datter oplever vold hos sin far (enten mod hende selv eller mellem de voksne) ville jeg nok overveje om hun skulle på samværsbesøg hos ham 

Det lyder måske groft, men hvis hun allerede har oplevet at de voksne slår på hinanden og hvis du mistænker at han er for hård mod din datter også, så ville jeg personligt ikke lade hende komme på weekend dér - tænk hvis det eskalerer 

men jeg kan jo ikek gøre noget? Jeg kan ikken ægte ham samvær. håber statsforvaltningen kan hjælpe mig i morgen

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Anonym skriver:

men jeg kan jo ikek gøre noget? Jeg kan ikken ægte ham samvær. håber statsforvaltningen kan hjælpe mig i morgen

Håber det bedste for din datter... og håber du finder en løsning...

Anmeld

8. maj 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Nej, men som du selv er inde på, så kan du tage den til statsamtet og bede om at samværet bliver overvåget eller foregår i dit hjem - eller slet ikke bliver.

Anmeld

8. maj 2012

Mettefpigen

For at være helt ærlig ville jeg nok tage en snak med faderen, og spørge ham hvad der er sket, og fortælle at du har hørt flere historier om hans og hans kærestes forhold og du ikk vil hae at din datter ser og hører sådan nogle ting... Evt tage den i amtet... Hvis der efterfølgende er flere historier fra datteren ville jeg helt sikkert tage den i amtet...

For hvis du selv siger at han godt kan være voldelig, så er der grund til bekymring.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.