samvær hos far har endt i blå mærke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.215 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Anonym trådstarter

Min datter er kommet hjem fra samvær ved sin far og da hun bliver puttet opdager jeg et blå mærke på hendes arm. Spørger ind til det og hun fortæller at hendes far havde taget fat i hendes arm fordi hun havde skabt sig over ikke at måtte komme med ham på arbejde, nu hendes lillebror (en han har med en anden) måtte. (vuggestuen havde åbenbart lukket i dag ?)

Derudover har hun et KÆMPE mærke i siden, forårsaget på legepladsen godt nok, men alligevel bekymrer det mig.

Hvordan skal jeg forholde mig til det her pt? -Jeg ved han har besøg af hans nye kæreste så det er nok ikke lige det smarteste at ringe og konfrontere ham lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

SjeBets

jeg ville snakke med ham om det, det kan være et uheld, han kan have en anden udlægning af sagen. 

Kan fortælle at vi har ofte afleveret børn med blå mærker til mor, her fra, en af gangene var en af ungerne  ved at falde ned af trappe, far når at gribe, men for at holde fast må han tage fat i drengebarnets arm, og det giver lige klør fem omkring armen.  

En anden gang tog samme dreng den lige ned af trappen, og en giga bule lige i knolden, Den anden dreng er en vildbasse, så han ser ofte også lidt vild ud.  Hun kunne have troedet en masse, men vi gør så meget ud af at fortælle hvad der er sket. 

Hvis det ikke var et uheld og han bare er en stodder, vil jeg tage billeder og dokumentere det. Og snakkede med ham om det, og hvis han holder på sin ret til at revse, ville jeg tage den med amtet

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Jeg kan godt forstå din bekymring..man bekymre sig jo altid om ens barn. Men har du nogen grund til at tro at faderen ville være "hård" over for jeres fælles barn?

Vores dreng har KONSTANT blå mærker. 

I skrivende stund har en et kæmpe sæbeøje... (ligner en der har fået tæsk) + han har mærker på kroppen....

Han falder meget og roder sig ud i viulde ting fordi han udforsker verden! Sæbeøjet fik han i weekenden da hans far og ham skred ned af en skrant og slog hovederne sammen...

Blå mærker kan opstå af mange årsager... men selvfølgelig skal man være opmærksom. Det kan jo godt være jeres datter har fået et hys-anfald og hendes far har taget hende i armen... (dette kan godt gi mærker til trods for man ikke er "voldelig" over for ungerne.... Har selv prøvet det! MEN igen... så forstå jeg din bekymring... og jeg sys du skal tage en snak med faderen...

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg ville snakke med ham om det, det kan være et uheld, han kan have en anden udlægning af sagen. 

Kan fortælle at vi har ofte afleveret børn med blå mærker til mor, her fra, en af gangene var en af ungerne  ved at falde ned af trappe, far når at gribe, men for at holde fast må han tage fat i drengebarnets arm, og det giver lige klør fem omkring armen.  

En anden gang tog samme dreng den lige ned af trappen, og en giga bule lige i knolden, Den anden dreng er en vildbasse, så han ser ofte også lidt vild ud.  Hun kunne have troedet en masse, men vi gør så meget ud af at fortælle hvad der er sket. 

Hvis det ikke var et uheld og han bare er en stodder, vil jeg tage billeder og dokumentere det. Og snakkede med ham om det, og hvis han holder på sin ret til at revse, ville jeg tage den med amtet

Hun sagde allerede da jeg hentede hende at hun havde skabt sig ret meget og at far var blevet sur på hende.
Da jeg opdager mærket spørger jeg selvfølgelig hvad der skete og hun siger at far jo var blevet sur på hende, hvortil jeg spørger om han havde taget fat i hendes arm da. Her siger hun JA.

Så ja jeg synes jeg har en ret god grund til at mistænke at han har været hård ved hende - særligt med tanke på hans og mit forhold. Jeg har fået et par på hovedet et par gange, han har spyttet mig i hovedet og kastet et glas øl i hovedet på mig - alle gangene fordi han verbalt ikke har kunne hamle op med mig og han dermed er blevet frustreret.

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring..man bekymre sig jo altid om ens barn. Men har du nogen grund til at tro at faderen ville være "hård" over for jeres fælles barn?

Vores dreng har KONSTANT blå mærker. 

I skrivende stund har en et kæmpe sæbeøje... (ligner en der har fået tæsk) + han har mærker på kroppen....

Han falder meget og roder sig ud i viulde ting fordi han udforsker verden! Sæbeøjet fik han i weekenden da hans far og ham skred ned af en skrant og slog hovederne sammen...

Blå mærker kan opstå af mange årsager... men selvfølgelig skal man være opmærksom. Det kan jo godt være jeres datter har fået et hys-anfald og hendes far har taget hende i armen... (dette kan godt gi mærker til trods for man ikke er "voldelig" over for ungerne.... Har selv prøvet det! MEN igen... så forstå jeg din bekymring... og jeg sys du skal tage en snak med faderen...

Synes du ikke man er voldelig hvis man tager så hårdt fat i et barns arm at det giver mærker? I min optik kan INTET retfærdiggøre sådanne mærker, uanset hvor frækt barnet er, giver det ikke ret til at yde magt overfor barnet!

Og ift om jeg har grund til at være bekymrer så læs ovenfor

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Jah ok hvis han har voldlige tendenser kan jeg godt forstå du er bekymret... men det nævnte du jo intet om.

Men jeg synes du skal tage en snak med ham!! 

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jah ok hvis han har voldlige tendenser kan jeg godt forstå du er bekymret... men det nævnte du jo intet om.

Men jeg synes du skal tage en snak med ham!! 

nej haha det glemte jeg midt i det hele.. er så ked af det og frustreret over alt det min datter gennemlever derhjemme.

For 2 år siden sagde hun til mig under aftensmaden;

"mor, er det normalt, at man tuder hver gang  man er uvenner"

Mig: "Ja hvis det er en man ikke ønsker at være uvenner med, kan man godt blive rigtig ked af det, hvorfor?"

Hende: "BIB (fars kæreste) tuder bare hver gang hende og far er uvenner"

Mig: "sker det tit da?"

Hende: "ja næsten hver dag" (overdrivelse fremmer forståelse håber jeg)

Mig: "hmmm" Bliver afbrudt og hun siger: "sidst slog BIB far" mig: "NÅ da hvorfor i alverdenen gjorde hun det?" Hende: "fordi far slog hende først"

HMMMM herefter havde vi en meget lang snak om at man selvfølgelig ikke slår nogen som helst osv osv osv men denne oplevelse ligger mig så nært fordi det danner et helt forkert billede af hvad man som dengang 7 årig burde opleve.

Anmeld

8. maj 2012

Lusi

Uuuh den er svær.. Vores datter har nok 7-8 blå mærker på benene ligenu.. Det ser så voldsomt ud, men hun har fået dem i børnehaven. Hun er åbenbart en af dem, der får dem nemt. Jeg har selv givet hende blå mærker på armen, fordi jeg greb fat i hendes arm, fordi hun ik gad gå mere... Midt på en vej!!! Ville da selvfølgelig lige høre x'en om, hvad der er sket.. Mon ik det er sket ved en fejl?

Jeg skulle skifte min datter for nogle måneder siden. Hun gik helt amok, for det passede ik lige frøkenen. Jeg havde fat i hendes ene ben og hun trak det til sig, så jeg fik revet hende hele vejen ned ad låret... VIRKELIG revet!! Det blødte og beholdte hende hjemme fra børnehaven. Vi var begge totalt ulykkelige. Hun skulle selvfølgelig i bh dagen efter og gad ik noget ballade, så jeg ringede til min sp, som kom forbi og så det og fortalte det hele, så jeg kunne sige hun var inde ovre.. Skulle ik nyde, at de skulle tro alt muligt..!
Altså sådanne ulykker kan jo desværre ske ;(

Håber ikke der er sket noget "med vilje"!

Anmeld

8. maj 2012

MorDk

Anonym skriver:

Synes du ikke man er voldelig hvis man tager så hårdt fat i et barns arm at det giver mærker? I min optik kan INTET retfærdiggøre sådanne mærker, uanset hvor frækt barnet er, giver det ikke ret til at yde magt overfor barnet!

Og ift om jeg har grund til at være bekymrer så læs ovenfor

Jo selvfølgelig hvis man tager HÅRDT fat i sit barn arm...

Jeg har da ofte fat i min søn arme og holder dem da han slår, bider mm. Nogle gange når jeg har haft fat i ham... har han vredet sig el.lign og han får altså nemt blå mærker.... og så har han haft mærker efter JEG har haft fat i ham... men jeg vil bestemt ikke betegne mig som voldelig. Kunne aldrig i mit liv finde på at "skade" mit barn!! 

Har da også haft MEGET hårdt i hans arm en dag han var ved at løbe ud på vejen... DER fik han mærker så man kunne se mine fingre... MEN det gør mig jo ikke til en voldelig mor.

Anmeld

8. maj 2012

SjeBets

Anonym skriver:

Hun sagde allerede da jeg hentede hende at hun havde skabt sig ret meget og at far var blevet sur på hende.
Da jeg opdager mærket spørger jeg selvfølgelig hvad der skete og hun siger at far jo var blevet sur på hende, hvortil jeg spørger om han havde taget fat i hendes arm da. Her siger hun JA.

Så ja jeg synes jeg har en ret god grund til at mistænke at han har været hård ved hende - særligt med tanke på hans og mit forhold. Jeg har fået et par på hovedet et par gange, han har spyttet mig i hovedet og kastet et glas øl i hovedet på mig - alle gangene fordi han verbalt ikke har kunne hamle op med mig og han dermed er blevet frustreret.

Det var ikke et angreb, bare lidt insigt i at det kunne godt være sket uden at der var noget i det. 

jeg kan jo ikke vide at han har været voldig over for dig, du er jo anonym, kan fortælle at jeg har meldt min eks for vold han tæskede mig,. men han har aldrig rørt vores søn. Det var kun mig fordi jeg kunne argumentere for min sag og det kunne han ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.