Rose og vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Mor til Frederic og Freya

Frøken J. skriver:

Jeg vil bare høre om jeg måske lige skal tage over til sundhedsplejersken og få hende vejet eller om det er fint nok..

Rose vejede ved sin 5 måneders undersøgelse 8,1. Da hun var en måned ældre, 6 måneder, vejede hun 8,5 (egen vejning). Nu har jeg lige vejet hende, hun bliver 7 måneder i overmorgen. Hun vejer 8,4

Hun kravler jo som en sælunge og forbrænder jo vel en del, men er det normalt hvis hun ligefrem taber sig? Hun havde endda body og ble på ved vejningen, så måske vejer hun reelt kun 8,3..

Dvs.
5 måneder: 8,1
6 måneder: 8,5
7 måneder: 8,3

Hmm??????

Se hende som en helhed..

Spiser hun?

Trives?

Udvikler sig som hun skal?

Tror ikke du skal være bekymret, så meget svinger vægten heller ikke.

De kan jo ikke vokse med samme fart hele tiden og er hun begyndt at være mere aktiv, så vil vægten nok stå lidt stille.. Kan også være hun vokser i ryk..

Her var han ved 5 mdr; 7,15 kg. 6 mdr; 7,2 kg og 7 mdr; 7,4 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mette M

Frøken J. skriver:

Hun er ikke brystbarn, stoppede med at amme da hun var 4 måneder, så hun er flaskebarn - Hun får havregrød på fuld MME til morgenmad. Formiddag en flaske på 150 ml mme. Frokost en kvart rugbrød, med noget frugt til og MME på kop.. En lille flaske eftermiddag og så grøntsagsmos på MME med lidt kød el. det vi spiser til aften. Og drømmeflaske på 200 ml MME.. Så synes det er sært hvis hun har tabt sig

Jeg har fået af vide af min sp at de skal have grød efter rugbrød for at blive helt mætte. Måske det kunne give lidt ekstra kalorier. 

Anmeld

8. maj 2012

Mother-love

Frøken J. skriver:

Hun er ikke brystbarn, stoppede med at amme da hun var 4 måneder, så hun er flaskebarn - Hun får havregrød på fuld MME til morgenmad. Formiddag en flaske på 150 ml mme. Frokost en kvart rugbrød, med noget frugt til og MME på kop.. En lille flaske eftermiddag og så grøntsagsmos på MME med lidt kød el. det vi spiser til aften. Og drømmeflaske på 200 ml MME.. Så synes det er sært hvis hun har tabt sig

Nå for søren var ellers sikker på du ammede hehe. Nå men anyway tror ikke du skal være bekymret for hun ser da ud til at have nogle gode kinder. Isabella kravler ikke endnu og fra sp besøg i december til sp besøg i februar havde isabella kun taget 500 gram på. Hun har altid taget meget på ved hvert sp besøg. Men som sp sagde, hun ser fin ud og har nogle gode kinder stadig så intet problem der. Jeg var også selv meget mager fra jeg var de 1.5 år. Så tror heller ikke isabella tager ret meget på fra nu af.
Hun bliver et år her den 30. Maj og hun vejer knap 10kg. Og jeg er glad for at det går meget langsommere nu for synes godt nok hun er ved at være tung.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.