Rose og vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Frøken J.

Jeg vil bare høre om jeg måske lige skal tage over til sundhedsplejersken og få hende vejet eller om det er fint nok..

Rose vejede ved sin 5 måneders undersøgelse 8,1. Da hun var en måned ældre, 6 måneder, vejede hun 8,5 (egen vejning). Nu har jeg lige vejet hende, hun bliver 7 måneder i overmorgen. Hun vejer 8,4

Hun kravler jo som en sælunge og forbrænder jo vel en del, men er det normalt hvis hun ligefrem taber sig? Hun havde endda body og ble på ved vejningen, så måske vejer hun reelt kun 8,3..

Dvs.
5 måneder: 8,1
6 måneder: 8,5
7 måneder: 8,3

Hmm??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mother-love

Jeg tror det er meget normalt. Hun får vel ikke kun bryst mere? Når hun kravler forbrænder hun en del.
Og min oplevelse er at brystbørn ikke tager nær så meget på som børn der får mme. Og når hun nu kravler så kan de godt tabe sig

Anmeld

8. maj 2012

Koen.

altså nu har jeg jo altid haft et spaghetti rør af en pige og haft stor focus på hendes vægt, men ved at da hun begyndte at bevæge sig rundt gik det knap så stærkt med vægten men ville sige at hvis hun taber sig ville jeg nok lige vende den med din SP

Anmeld

8. maj 2012

Frøken J.

michelledam skriver:

Jeg tror det er meget normalt. Hun får vel ikke kun bryst mere? Når hun kravler forbrænder hun en del.
Og min oplevelse er at brystbørn ikke tager nær så meget på som børn der får mme. Og når hun nu kravler så kan de godt tabe sig

Hun er ikke brystbarn, stoppede med at amme da hun var 4 måneder, så hun er flaskebarn - Hun får havregrød på fuld MME til morgenmad. Formiddag en flaske på 150 ml mme. Frokost en kvart rugbrød, med noget frugt til og MME på kop.. En lille flaske eftermiddag og så grøntsagsmos på MME med lidt kød el. det vi spiser til aften. Og drømmeflaske på 200 ml MME.. Så synes det er sært hvis hun har tabt sig

Anmeld

8. maj 2012

Frøken J.

tanja. skriver:

altså nu har jeg jo altid haft et spaghetti rør af en pige og haft stor focus på hendes vægt, men ved at da hun begyndte at bevæge sig rundt gik det knap så stærkt med vægten men ville sige at hvis hun taber sig ville jeg nok lige vende den med din SP

Tak for svar søde - Det kan være jeg lige skal tage over omkring så Måske siger deres vægt noget andet!

Anmeld

8. maj 2012

Mira0911

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, kun hvis Rose bliver mager og dvask.... 

Hvis du er bekymret så skal du endelig få hende tjekket ved sp... 

Anmeld

8. maj 2012

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, kun hvis Rose bliver mager og dvask.... 

Hvis du er bekymret så skal du endelig få hende tjekket ved sp... 

Du har nok ret.. Hun er jo glad, spiser godt og har krudt i røven, så det er nok sidstnævnte der er skyld i det med vægten!

Anmeld

8. maj 2012

Gaia

Vægte er forskellige og når vægtforskellen er så lille som den rose har, så skal du ikke være bekymret. Vi oplevet det samme med vores datter. Men sp sagde, at når vægten fra nogle hundrede gram fra eller til kunne man ikke helt regne med det, da vægte vejer forskelligt. Jeg ville se tiden lidt an men selvf. Er du bekymret så snak med sp om det. Dog sikker på din datter er helt ok 

Anmeld

8. maj 2012

Koen.

Frøken J. skriver:

Tak for svar søde - Det kan være jeg lige skal tage over omkring så Måske siger deres vægt noget andet!

Ja der er jo forskel på vægte og om ikke andet så har du da fået tjekket at der intet er

Anmeld

8. maj 2012

Ellie79

Der sker jo aldrig noget ved at få dem tjekket. Jeg har lige haft besøg af sp og hun sagde at så læmge de fylder huden ud skal man ikke være nervøs.

Men vi dreng vejede ved 5 mdr undersøgelsen 7,9 kg - 71 cm.

Her hvor han er 9 mdr. vejer han 8,2 - 72 cm

Så er jo ikke meget men hun var helt tilfreds med ham sagde han var en flot fyr.

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.