vil gerne have børn men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

har fået en elevplads som jeg skal starte på til efteråret, min kæreste og jeg har bare snakket om at starte på at skulle prøve at se om jeg kunne blive gravid imens jeg var i lærer, da jeg måske vil læse videre når jeg er færdig, og der synes vi måske det vil passe dårligt ind også fordi vi synes der går for mange år så. Jeg er selv meget i tvivl hvad jeg synes så nu vil jeg hører hvad jeres erfaringer er:

Kan man godt få barsel når man er i lærer ?

Hvad er jeres erfaringer og meninger ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej piger

har fået en elevplads som jeg skal starte på til efteråret, min kæreste og jeg har bare snakket om at starte på at skulle prøve at se om jeg kunne blive gravid imens jeg var i lærer, da jeg måske vil læse videre når jeg er færdig, og der synes vi måske det vil passe dårligt ind også fordi vi synes der går for mange år så. Jeg er selv meget i tvivl hvad jeg synes så nu vil jeg hører hvad jeres erfaringer er:

Kan man godt få barsel når man er i lærer ?

Hvad er jeres erfaringer og meninger ?

Hvor længe skal du være i lære???

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvor længe skal du være i lære???

2 år, og så vil jeg nok læse videre bagefter

Anmeld

8. maj 2012

mortilnoahogmelina

Ja du kan godt komme op barsel når du er i lære var det selv .
Men du skal tage højde for at du skal være ansat mener det er 9 måneder inden ellers for du ikk fuld løn de første 14 uger af barslen .

Og så vil jeg os sige det er hårdt at gære i lære og skal skrive afsluttende opgave med en lille som.naturligvis ikk forstår det men bar vil hænge på mor når hun er hjemme . Hvis du evt har sene arbejdstider ellers .

Men ønsker dig held og lykke med det hele .

Anmeld

8. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

2 år, og så vil jeg nok læse videre bagefter

Jeg er nok en af dem der synes det er lidt tosset når det ikke er længere tid

Men jo det kan da lade sig gøre.

Jeg ville vente og prøve at få det til at passe med når du er færdig holde barsel og så starte på noget nyt.

Evt smide p-pillerne et par måneder før enligt forsøg så kroppen måske er renset og klar

Anmeld

8. maj 2012

Nemesis

Er det en mulighed at planlægge det så du først skal på barsel når din læretid er endt?? så kan du holde barsel og starte op på at læse videre bagefter?

Det giver dig ca 1½ år endnu inden projekt baby, men det er jo ikke SÅ længe.

:-) Sisse

Anmeld

8. maj 2012

tarkoflen

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det kan være, at du skal på barselsdagpenge under hele din graviditet, når du er i lære. Det er langt fra alle arbejdspladser der giver barselsdagpenge under barsel. Der hvor jeg var i lære, skulle man have været ansat i to år efter endt læretid før man ville få betalt barsel...

Jeg tror måske, at jeg ville overveje, om ikke jeg kunne få det til at passe med, at jeg havde overstået læretiden, og så fik baby, især hvis ikke det er fordi alderen presser på

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Er det en mulighed at planlægge det så du først skal på barsel når din læretid er endt?? så kan du holde barsel og starte op på at læse videre bagefter?

Det giver dig ca 1½ år endnu inden projekt baby, men det er jo ikke SÅ længe.

:-) Sisse

lige præcis, vi har tænkt det samme at måske næsten et år før jeg er færdig så smider jeg min spiral og så se jeg kan blive gravid For synes også det ville være træls at komme væk fra min læreplads.

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det kan være, at du skal på barselsdagpenge under hele din graviditet, når du er i lære. Det er langt fra alle arbejdspladser der giver barselsdagpenge under barsel. Der hvor jeg var i lære, skulle man have været ansat i to år efter endt læretid før man ville få betalt barsel...

Jeg tror måske, at jeg ville overveje, om ikke jeg kunne få det til at passe med, at jeg havde overstået læretiden, og så fik baby, især hvis ikke det er fordi alderen presser på

lige præcis tænker det samme

Anmeld

8. maj 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Ja du kan godt komme op barsel når du er i lære var det selv .
Men du skal tage højde for at du skal være ansat mener det er 9 måneder inden ellers for du ikk fuld løn de første 14 uger af barslen .

Og så vil jeg os sige det er hårdt at gære i lære og skal skrive afsluttende opgave med en lille som.naturligvis ikk forstår det men bar vil hænge på mor når hun er hjemme . Hvis du evt har sene arbejdstider ellers .

Men ønsker dig held og lykke med det hele .

Det er rigtig tænker selv det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.